تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820404071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید خودرو باید افزایش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تولید خودرو باید افزایش یابد


وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: صنایع خودرو مهمترین بخش صنعتی است و حدود ۱۰ درصد از ارزش افزوده کشور را دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا نعمت زاده در سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران که با حضور حدود 500 مهمان داخلی و خارجی در محل اجلاس سران برگزار شده است، افزود: صنعت خودرو از نظر تعداد اشتغال در کشور در رتبه سوم و از نظر استفاه از فناوری ها در رده متوسط به بالا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه سهم فناوری را در این بخش براساس سند چشم انداز باید افزایش دهیم، گفت: اکنون این سهم حدود 37 درصد است که تا 5 سال آینده یعنی پایان برنامه ششم توسعه حداقل باید به 50 درصد تولیدات صنعتی افزایش یابد.

نعمت زاده با اشاره به نقش موثر صنعت خودروسازی در افزایش این سهم افزود: در یک سال و نیم گذشته موفق به تدوین برنامه راهبردی 10 ساله صنعت کشور شدیم که توسعه صنعت اکنون بر مبنای این برنامه در حال انجام است.

نعمت زاده گفت:‌ هدف اصلی ما ارتقای کیفی محصولات خودرو اعم از قطعات اجزا و خودروی کامل است و بنا داریم ظرفیت تولید را تا سال 1404 حداقل به 3 میلیون دستگاه در سال افزایش دهیم.

وی گفت: افزایش توان طراحی و مهندسی از الزامات جهانی شدن خودروی ماست که این مهم را با کمک مراکز علمی، تحقیقاتی و دیگر صنایع پیش خواهیم برد.

نعمت زاده افزود: ‌جلب مشارکت شرکت های معتبر خارجی برای همکاری مشترک با توجه به فضای جدید بین المللی آغاز شده است و اخیرا یکی از شرکت های فرانسوی که سابقه همکاری با ایران خودرو داشت در خصوص مشارکت 50-50 به توافق رسید که به زودی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه با سایر خودروسازان در حال مذاکره ایم، گفت: با دایملر بنز برای تولید موتورهای پیشرفته دیزلی، تجاری و خدمات پس از فروش و صادرات تفاهمنامه ای منعقد شده است.

نعمت زاده گفت: ‌رقابت پذیری صنعت را با جدیت دنبال می کنیم و می خواهیم خودرویی تولید کنیم که از نظر کیفیت، طراحی، قیمت تمام شده و پذیرش مشتریان؛ رقابت پذیر باشد و به همین منظور مشارکت با شرکت های صاحب نام خارجی را با هدف استفاده از نام و نشان آنها به منظور تولید محصولات صادراتی در دستور کار داریم.

وی گفت: همان گونه که ما بازارهای خود را در اختیار آنها قرار می دهیم، آنها هم باید بازارهای خود را در اختیار ما قرار دهند.

وی گفت:‌ به دولت تعهد داده ایم که تراز ارزی ما در صنعت خودرو مثبت شود و خودرو باید مولد ارز برای توسعه خود در داخل و خارج از کشور و نیز توسعه اقتصاد ملی باشد.
نعمت زاده گفت:‌ اتهامی به ما زده می شود که هر وقت ارز فراوان می شود رشد تولید خودرو کاهش می یابد و باید این اتهامات را رفع کنیم.
وزیر صنعت گفت:‌ با توجه به توان داخلی در طراحی و ساخت قطعات و ظرفیت های تولید مواد اولیه مورد نیاز امکان تولید محصولات با کیفیت در کشور وجود دارد.

وی گفت:‌ با توجه به مشکلات آلودگی کلان شهرها به ویژه تهران باید خودروهایی تولید کنیم که از نظر استانداردهای آلایندگی در سطح بسیار خوبی باشد و نیز در تولید سوخت مورد نیاز باید به سمت یورو 5 حرکت کنیم که در این زمینه اقدامات خوبی شده است.

نعمت زاده از مشتری به عنوان ضلع سوم صنعت خودروسازی یاد کرد و گفت: همه باید در جهت تامین رضایت مشتری در داخل و خارج تلاش کنیم و این رضایت باید از مراحل نخست از جمله طراحی، شکل، استایل، ایمنی و راحتی مورد توجه قرار گیرد.

نعمت زاده گفت: کسانی که قطعات خودرو را به صورت مجموعه در می آورند باید از ایمنی آن اطمینان داشته باشند و خودرویی بی نقص با کیفیت و ایمن تحویل مشتری دهند.

وی گفت:‌ کسانی هم که خودرو را تست نهایی می کنند باید دقت کافی داشته باشند، به طوری که حتی از هر هزار خودرویی که تحویل داده می شود یک مورد هم نگوید خودرو مشکل دارد و حتی لازم باشد برای رفع مشکل باید خط تولید را متوقف کنیم.
 


دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن