تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805708428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه راه‌هاي کلاهبرداري در معاملات مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همه راه‌هاي کلاهبرداري در معاملات مسکن
براي جلوگيري از کلاهبرداري و فروش چند باره يک ملک، اتحاديه ثبت معاملات در رايانه و ايجاد کد رهگيري و مهر ديجيتال را اجباري کرد، بر اين اساس براي هر ملک يک کد رهگيري تعريف شده و در سراسر کشور اين کد قابل پيگيري است.


به گزارش فارس، اتحاديه مشاوران املاک و شوراي حل اختلاف، معاملاتي را معتبر مي‌دانند که حتماً در متن مبايعه‌نامه کد رهگيري صادر شده باشد. از طرف ديگر بي‌توجهي نسبت به دريافت کد رهگيري توسط برخي از خريداران يا مستأجران و عدم تفاهم با مالک و در نتيجه درخواست براي فسخ قرارداد به دليل عدم برخورداري سند از کد رهگيري، زمينه‌ساز مشکل ديگري خواهد شد.
اعتبار حاصل از کد رهگيري براي معاملات خريد و فروش املاک و مستغلات بيش از ارزش کد رهگيري براي قراردادهاي اجاره است.
گاهي دريافت کد رهگيري با تأخير روبه‌رو مي‌شود، اما به خريداران و حتي مستأجران توصيه مي‌شود که آنها در اولين اقدام براي اجاره يا خريد واحد مورد نظرشان کد رهگيري دريافت کنند و اگر به مانع برخورد کردند به راحتي از کنار اين مسئله عبور نکنند بلکه دنبال پيگيري باشند تا هرچه سريع‌تر کد رهگيري را دريافت کنند.
خريدار و فروشنده بايد با امنيت خاطر اقدام به انجام معامله کنند و اين امر از طريق ارتباط با سامانه ثبت محقق مي‌شود، به اين صورت که با وارد کردن پلاک ثبتي مي‌توان از شرايط سند مطلع شد. اين امر از بروز تخلفات جلوگيري مي‌کند و از طريق ارتباط با سازمان ثبت احوال هويت فرد را شناسايي و از جعل جلوگيري مي‌شود.
همچنين افراد مي‌توانند هنگام خريد، با استعلام از شهرداري از واقع شدن ملک در طرح‌هايي مانند مترو، فضاي سبز و... آگاهي پيدا کنند. با استفاده از اين طرح مي‌توان از ميزان بدهي صاحب ملک به بانک مطلع شد، ميزان بدهي مالياتي صاحب ملک نيز از طريق سامانه ثبت معاملات ملکي قابل تشخيص است.
در کنار سامانه ثبت معاملات املاک، جعبه سياهي وجود دارد که در زماني که مشاور املاک با رمز عبور و شناسه صنفي خود وارد سامانه مي‌شود هرگونه استعلامي که توسط وي انجام شود، در سامانه به ثبت مي‌رسد.
اگر ملک هيچ‌گونه مشکلي نداشته باشد، سامانه آن را به عنوان يک معامله سالم ثبت کرده و براي آن کد رهگيري صادر مي‌کند. سند ملکي دو نوع است؛ سند عادي و سند ثبتي در گذشته سند عادي را همه مي‌توانستند بنويسند که اين امر باعث بروز مشکلاتي شده بود، بنابراين با طرح کد رهگيري املاک و مستغلات ساماندهي شد.
در صورتي که معاملات انجام شده داراي کد رهگيري نباشد، وزارت اقتصاد براي آنها مفاصاحساب مالياتي صادر نمي‌کند.
با استفاده از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات رسيدگي به شکايات نياز به نامه‌‌نگاري ندارد، به صورتي که اگر بنگاهداري شاکي داشته باشد، توسط اتحاديه مشاوران املاک حق ‌انتفاع از او گرفته مي‌شود.  بسياري از معاملات مغشوش و مخدوش که منجر به ايجاد شرايط مساعد براي کلاهبرداري مي‌شود، بيشتر در بنگاه‌هاي املاکي که پروانه کسب ندارند و کد رهگيري از اتحاديه نگرفته‌اند، انجام مي‌شود.
آمار به دست آمده از ميزان جرائم کلاهبرداري در زمينه معاملات ملکي نشان مي‌دهد، اين نوع معاملات در بنگاه‌هايي که کد رهگيري ندارند و آن را در برگه‌هاي معاملاتي قيد نکرده‌اند، انجام شده است. براي خريد ملک به مشاوران املاک که داراي کد رهگيري از اتحاديه صنف مشاوران املاک مي‌باشند، مراجعه کنيد اين کار باعث خواهد شد، در مدت زماني که تا تنظيم سند قطعي، فرصت مانده است معاملات معارض (در تعارض) کاهش يابد.  براي بررسي اطمينان از صحت کد رهگيري قرارداد خود مي‌توانيد با وارد کردن کد ملي و کد رهگيري قرارداد در سايت ساماندهي معاملات املاک و مستغلات کشور مربوط به اتحاديه صنف مشاوران املاک تهران استعلام خود را صورت دهيد.  مشاوران املاک و خريداران بايد دقت کنند کد رهگيري براساس کدپستي ملک صادر مي‌شود و اگر فروشنده کدپستي ملک ديگري را به بنگاه اعلام کند کد ثبت شده مربوط به ملک مورد معامله نخواهد بود و زمينه کلاهبرداري به وجود مي‌آيد.
فقط در صورتي که کدپستي به صورت درست ثبت نشده باشد امکان کلاهبرداري و فروش آپارتمان به فرد ديگري است. بايد هنگام تنظيم مبايعه‌نامه خريدار به دقت مفاد قرارداد (آدرس، کدپستي، پلاک ثبتي و طبقه) را که ثبت شده، رؤيت و سپس اقدام به امضا كند.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن