تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837607502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«بالاخره تا این بالا اومدی خسته نباشی!» / «رامبد جوان» روانکاوی خودش که دنیای مشکلات است


واضح آرشیو وب فارسی:تهرانشهر: اما حسرت بزرگ این است که چرا سناریوی بیشتر این آثار درست در نقطه ای که وقت شگفت زده کردن مخاطب فرا رسیده، دست ها را بالا می برند و با مسیری که طی می کنند، عملاً به ما می فهمانند که سناریست خودش هم از ادامه ی راهی که آغاز کرده عاجز است و چاره ای ندارد جز این که هرطور هست مسأله را حل کند. سرویس فرهنگی فردا ؛ امیر داسارگر:  تماشای فیلم هایی مثل آزادی مشروط با حسرت همراه است؛ فیلم هایی که در این دوران رواج دوباره ی ضد قصه ها و آثار هنری حتی در سینمای اجتماعی، سعی کرده اند خیلی شسته و رُفته و بدون پیچ وخم های بی دلیل، یک داستان سرراست را برای بیننده ی خود تعریف کنند.  آزادی مشروط قصه ی روانکاوی است که برای فرزند خواهرش مشکلی پیش آمده و به زندان افتاده و حالا سعی دارد مسأله را حل کند. معرفی نسبتاً کامل روابط و آدم ها، به ویژه دو کاراکتر اصلی و بحرانی که برای سعید و پیرو آن برای خانواده اش پیش آمده، تلاشی است هرچند متعهدانه ولی به ثمر نمی نشیند. اما حسرت بزرگ این است که چرا سناریوی بیشتر این آثار درست در نقطه ای که وقت شگفت زده کردن مخاطب فرا رسیده، دست ها را بالا می برند و با مسیری که طی می کنند، عملاً به ما می فهمانند که سناریست خودش هم از ادامه ی راهی که آغاز کرده عاجز است و چاره ای ندارد جز این که هرطور هست مسأله را حل کند. گویی فیلم ساز به ما می گوید که از جنگیدن می ترسد و از تجربه ی راه های نرفته هراس دارد. او اجازه می خواهد تا خانه ی دوستی در همین نزدیکی را به مخاطب نشان دهد که دوای همه ی دردها در دست اوست. درباره ی آزادی مشروط ، اصل ماجرا سعید است که زندانی شده اما نیست. اصل، خسرو (با بازی رامید جوان) است که در جایگاه کارشناس روان شناسی در سیما حاضر می شود ولی خودش دنیای مشکلات است تا جایی که برای اثبات حقانیت خود، حاضر است سعید را به عنوان متهم به قتل معرفی کند.  موضوع اصلی، مادر (مژده) است که معلوم نیست با سعید چه کرده که این همه نفرت در وجود او شعله می کشد؟ بنابراین یک سیر منطقی برای این فیلم، جلو رفتن تا رسیدن به بن بست خسرو و مژده، خرد شدن آن ها و حرکت برای اصلاح شرایط از طرف آن دو است. فیلم تا سکانس قتل مجید این مسیر را نسبتاً خوب پیش می رود. ما به خوبی حس می کنیم که سعید قربانی چه سبکی از زندگی بوده و تقریباً مطمئنیم که باری که خسرو بر مرکب نشانده، دوای درد سعید نیست و او خود محتاج نسخه و طبیب است. این جا به مجموعه ای از تضادها برمی خوریم که برای خسرو کابوسی شده است و جان کلامش دروغ گو پنداشتن مژده و خسرو است از سوی سعید. حالا زمان شگفت زده کردن مخاطب است؛ یک گره گشایی منحصربه فرد و خیره کننده! ولی مانند بسیاری از آثار نیمه کاره ی این گونه، ناگهان ریتم اتفاقات درباره ی دو کاراکتر خسرو و سینا به شکل حیرت انگیزی تند می شود و آن ها کم کم از متن داستان کنار گذاشته می شوند. بحرانی که ذیل عنوان قتل، باید بشود معیاری برای محک عیار واقعی خسرو در این شرایط جدید، کاملاً بدون دردسر و خیلی راحت حل می شود؛ یک همسایه ی مهربان که پلیس هم هست، کل ماجرای بین سعید و مادر و دایی اش را با یک سخنرانی حکیمانه ختم به خیر می کند که «بالأخره تا این بالا اومدی خسته نباشی!» جمله کاملاً برازنده ی کل فیلم است؛ شما که تا این بالا آمدید، لااقل کمی تأمل می کردید و اطراف را بررسی می کردید و سپس با چشم هایی باز راه را نشان می دادید. افسوس که هنوز نفستان سر جایش نیامده، با سر از بالا به پایین پریدید و خب عاقبت انتحار هم معلوم است!


پنجشنبه ، ۶اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تهرانشهر]
[مشاهده در: www.tehranshahr.org]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن