تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805293734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشق مردم‌سالاري ايرانيان براي منطقه و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مشق مردم‌سالاري ايرانيان براي منطقه و جهان
رسانه‌هاي غربي با حساسيت قابل توجهي انتخابات پيش‌روي كشورمان را پوشش مي‌دهند و مي‌گويند نتايج اين انتخابات، نه تنها در داخل ايران بلكه در سرنوشت منطقه و جهان تأثيرگذار خواهد بود؛ اذعان غربي‌ها به تأثيرگذار بودن مشاركت مردم در انتخابات در حالي است كه تا پيش از اين، آنها اساساً ايران را به ديكتاتوري متهم مي‌كردند و مدعي بودند كه ايرانيان نقشي در تصميم گيري‌هاي كشورشان ندارند.
نویسنده : محمد بابايي 


رسانه‌هاي غربي با حساسيت قابل توجهي انتخابات پيش‌روي كشورمان را پوشش مي‌دهند و مي‌گويند نتايج اين انتخابات، نه تنها در داخل ايران بلكه در سرنوشت منطقه و جهان تأثيرگذار خواهد بود؛ اذعان غربي‌ها به تأثيرگذار بودن مشاركت مردم در انتخابات در حالي است كه تا پيش از اين، آنها اساساً ايران را به ديكتاتوري متهم مي‌كردند و مدعي بودند كه ايرانيان نقشي در تصميم گيري‌هاي كشورشان ندارند.
شبكه خبري فرانس 24 اعلام كرده كه به صورت ويژه انتخابات مجلس ايران را در اين هفته به زبان‌هاي عربي، انگليسي و فرانسوي پوشش خواهد داد، همسو با فرانس 24 خيلي از وب سايت‌ها و رسانه‌هاي غيرفارسي زبان در گزارش‌ها و تحليل‌هاي خود انتخابات ايران را به صورت قابل توجهي پوشش داده و تقريباً همگي آنها مي‌گويند اين انتخابات نتايج داخلي و بين‌المللي خواهد داشت. جيمز كونكا در وب سايت اينترنتي فوربس با اشاره به برگزاري انتخابات پارلماني و مجلس خبرگان در ايران مي‌نويسد: «اين انتخابات براي مردم ايران و همچنين منافع امريكا در اين منطقه از جهان، حتي بيشتر از انتخابات‌هاي خودمان مهم است.» وي در ادامه خاطرنشان مي‌كند: «نفت، تروريسم، صلح و آينده 77 ميليون نفر در مرحله حياتي قرار گرفته است.» نويسنده در ادامه با تشريح نتايج مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهوري 1392 كه در سياست‌هاي جهاني به ويژه در مسئله برجام به صورت ضمني اذعان مي‌كند كه اين رأي مردم است كه تعيين‌كننده اين سياست‌ها ست، مي‌گويد: «ايران احتمالاً عجيب‌ترين تركيب دموكراسي با اليگارشي است كه جهان تاكنون به خود ديده است.»
با توصيفي كه غربي‌ها از اهميت انتخابات ايران مي‌كنند، بديهي است كه بي‌طرف ننشسته و تلاش خود را به صورت جدي براي تأثيرگذاري بر نتايج انتخابات به كار گرفته‌اند. در اين ميان، بي‌بي‌سي فارسي نقش برجسته‌اي براي سوق دادن آراي مردم به نفع يك جريان خاص به عهده گرفته است. به نظر مي‌رسد رويكردي كه اين شبكه در پيش گرفته ارتباط دادن قدرت برتر منطقه‌اي ايران به برجام است و مي‌گويند بايد به كساني رأي داده شود كه حامي برجام هستند و در راستاي برنامه دولت روحاني عمل مي‌كنند.
يكي از مهم‌ترين رويكردهاي رسانه‌هاي فارسي زبان براي ترغيب مخاطبان خود جهت رأي دادن به ليست اصلاح‌طلبان ترويج «رأي سلبي» است. آنها اين بحث را مطرح مي‌كنند كه اولويت شما نبايد فرستادن نماينده مورد علاقه‌‌تان به مجلس باشد بلكه با رأي دادن خود بايد كاري كنيد كه شخصيت‌هاي شناخته اصولگرايان رأي نياورند و لازمه اين كار نيز رأي دادن به ليست كامل ارائه شده از سوي اصلاح‌طلبان است. معصومه ناصري در يادداشتي در وب سايت بي‌بي‌سي فارسي مي‌نويسد: «بر اين اساس اگر رأي‌دهنده‌ها به خاطر رأي آوردن گزينه مورد علاقه‌شان پاي صندوق‌هاي رأي بروند، رأي ايجابي داده‌اند و اگر رأي‌دهنده‌ها صرفاً براي اينكه نامزدي خاص رأي نياورد پاي صندوق‌هاي رأي بروند و به يكي ديگري رأي بدهند كه حتي مطلوبشان نيست، رأي‌شان «رأي سلبي» محسوب مي‌شود.»
علاوه بر انتخابات مجلس قانونگذاري جمهوري اسلامي، انتخابات مجلس خبرگان هم با پوشش قابل توجهي از سوي رسانه‌هاي خارجي مواجه شده و گزارش‌ها و تحليل‌هاي آنها نشان مي‌دهد كه آنها كاملاً به اهميت مجلس خبرگان به عنوان تنها مرجع انتخاب ولي فقیه آگاه هستند. از نظر آنها اهميت اين دور از مجلس خبرگان وقتي بيشتر مي‌شود كه پيش‌بيني مي‌‌كنند رهبر بعدي ايران توسط اين مجلس انتخاب خواهد شد.
فارغ از انگيزه‌ها و نيت رسانه‌هاي غربي آنها در پوشش انتخابات كشورمان، آنها به واقعيت بزرگي اعتراف مي‌كنند كه تاكنون منكر آن بودند. ايران در طول 30 سال گذشته به ديكتاتوري و نبود دموكراسي متهم شده است. رسانه‌هاي غربي پيش از اين اساساً وجود هر گونه حق تصميم‌گيري براي مردم را در ايران رد مي‌كردند.
اما هم اكنون نه تنها آنها مي‌گويند انتخابات در ايران مؤثر است بلكه به صورت علني از مردم مي‌خواهند به فلان ليست رأي بدهند يا ندهند. اين تغيير 180 درجه‌اي غرب و تلاش آنها براي رسيدن مستقيم به مردم فقط مي‌تواند نشان‌دهنده اين مسئله باعث شده كه آنها به اين نتيجه رسيده‌اند كه نظام جمهوري اسلامي ايران باثبات‌ترين دولت منطقه است كه سياست‌هاي خود را براساس خواست مردمش پيش مي‌برد؛ درست برعكس مهم‌ترين متحد امريكا در منطقه يعني عربستان سعودي كه حتي فاقد بعضي معيارهاي اوليه دولت است چه برسد به دموكراسي.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن