تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804482466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در ميان وعده‌هاي نامزد‌ها گم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: در ميان وعده‌هاي نامزد‌ها گم شده است
در حالي كه بسياري از نامزد‌ها مشغول فعاليت‌هاي انتخاباتي هستند و وعده‌ها و قول‌هاي بسياري را براي برگزيده شدن مي‌دهند دستفروشي به عنوان معضل و مشكلي كه ناشي از اقتصاد بيمار كشور است مغفول مانده و هر روز گستر‌ده‌تر مي‌شود.
نویسنده : بيژن يانچشمه 


در حالي كه بسياري از نامزد‌ها مشغول فعاليت‌هاي انتخاباتي هستند و وعده‌ها و قول‌هاي بسياري را براي برگزيده شدن مي‌دهند دستفروشي به عنوان معضل و مشكلي كه ناشي از اقتصاد بيمار كشور است مغفول مانده و هر روز گستر‌ده‌تر مي‌شود. بر اين اساس روند ساماندهي اين مشكل چندي است كه شهرداري و پارلمان محلي را به خود مشغول كرده است. در جلسه روز گذشته شورا معاون خدمات شهري از شورا براي ساماندهي دستفروشان در‌خواست كمك كرد. اين در حالي است که درمان اين معضل اقتصادي و اجتماعي نيازمند برخورد ريشه‌اي و ايجاد اشتغال از سوي دستگاه‌هاي متولي است.
سال‌هاست حل معضل دستفروشي به دلايل مختلف از دولتی به دولت ديگر دست به دست مي‌شود و شهر‌هاي بزرگ به‌خصوص پايتخت با اين مشكل دست و پنجه نرم مي‌كنند و در اين ميان چالش‌هاي بسياري نيز به‌وجود آمده است كه برخي از آنها در رأس اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است و در شرايط كنوني لازم است نامزد‌هاي انتخابات مجلس به رفع ريشه‌اي اين معضل اجتماعي و اقتصادي توجه ويژه‌اي داشته باشند. در اين زمينه روز گذشته رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر از شهرداري درخواست كرد كه با دستفروشان و بساط‌گستراني كه اقدام به سد معبر مي‌كنند، برخورد كند.  محمد حقاني در تذكر پيش از دستور خود با انتقاد از عملكرد شهرداري تهران در ‌خصوص عدم ساماندهي دستفروشان و بساط‌گستران گفت: بر اساس ماده 55 قانون شهرداري‌ها، صراحتاً اعلام شده است كه شهرداري مي‌تواند رأساً نسبت به جمع‌آوري بساط‌گستراني كه سد معبر مي‌كنند، اقدام كند. وي با بيان اينكه اگر مجوزي از سوي دادستان لازم باشد بايد اخذ شود ادامه داد: اما دو اشكال در خصوص جمع‌آوري دستفروشان وجود دارد كه يكي از آنها اين است كه عمده نيروهايي كه اقدام به جمع آوري دستفروشان مي‌كنند نيروهاي ثابت شهرداري نيستند و به صورت روزمزد فعاليت مي‌كنند كه اين زمينه انواع تباني را فراهم مي‌كند و بايد حتماً از نيروهاي ثابت شهرداري استفاده شود و در مورد اشكال دوم بايد بگويم كه اگر با اين افراد برخورد نشود ميزان دستفروشان افزايش خواهد يافت.
   
دستفروشان به قانون تمكين نمي‌كنند
معاون خدمات شهري شهرداري تهران در جلسه شورا اعلام كرد كه در خوشبينانه‌ترين حالت تنها 15 درصد از دستفروشان نيازمند واقعي هستند.  مجتبي عبداللهي با اشاره به برخي تذكرات اعضاي شوراي شهر به عملكرد شركت شهربان و حريم‌بان گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون مأموريت رسيدگي به اين شركت به معاونت خدمات شهري شهرداري سپرده شده است.  وي با اشاره به تغيير رويكرد شركت شهربان و حريم‌بان افزود: آموزش‌هاي متعددي براي ارتقاي سطح رفتار اين مأموران برگزار كرديم و به‌‌رغم مخالفت‌ها، بدون استثنا كل نيروهاي اين شركت را در مناطق بيست و دو گانه جا به جا كرديم و 500 نفر از نيروهاي شهربان تعديل يا عذرشان از آن شركت پيمانكاري خواسته شده است.
با اين حال در شركت شهربان 700 مورد ضرب و شتم مأموران و يك مورد فوت و نقص عضو داشته‌ايم.  وي با بيان اينكه در حال حاضر در خيابان‌ها و تقاطع‌ها دستفروشان متعدد و متكديان فرامليتي فعاليت مي‌كنند، گفت: وضعيت شهر و خيابان‌ها مناسب نيست. دستفروشان به سادگي به قانون تمكين نمي‌كنند و اگر دست شورا پشت سر ما نباشد موفق و دلگرم نيستيم.
  
پيشنهاد واگذاري اختيارات شهربانان به پليس
عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران در جلسه شورا پيشنهاد واگذاري اختيارات شركت حريم بان و شهربان را به پليس ارائه داد. ابوالفضل قناعتي با بيان اينكه دستفروشان با خواهش و بفرماييد معابر را ترك نمي‌كنند، گفت: كسبه و مغازه‌داران يك‌سال عوارض پرداخت مي‌كنند تا در آستانه شب عيد، سود دريافت كنند، بنابر‌اين پيشنهاد مي‌شود كار شركت حريم‌بان به نيروي انتظامي منتقل شود، چراكه نيروي انتظامي مي‌تواند كار را پيش ببرد يا اينكه با وضع قوانيني ميزان اختيارات قانوني شركت حريم‌بان را افزايش دهيم تا بتوانند اين مسئله را سامان دهند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن