تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801778326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیوع گرد و خاک در همه کلانشهرها در سال آینده/ فرصت دوساله دولت برای عدم تمرکز در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شیوع گرد و خاک در همه کلانشهرها در سال آینده/ فرصت دوساله دولت برای عدم تمرکز در تهران
شورایعالی شهرسازی و معماری، آغاز مطالعات طرح جامع ساماندهی تهران براساس افزایش شهرنشینی، تراکم و سکونتگاه های غیررسمی و وضعیت آب و هوایی کلانشهرها در سال های آتی را تصویب و اعلام کرد که دولت دو سال برای آسیب شناسی، ساماندهی و ارائه راهکارهای لازم با هدف عدم تمرکز در مجموعه شهری تهران فرصت دارد.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی امروز(دوشنبه) با دو دستور جلسه مطالعات طرح جامع ساماندهی شهر تهران و گزارشی از وضعیت پیش بینی گرم شدن زمین در آینده نزدیک و تاثیر آن بر پهنه های سکونتگاهی ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازیبرگزار شد. 


براساس تصمیم های گرفته شده در این جلسه، طبق قانون امکان سنجی انتقال پایتخت مصوب اردیبهشت ماه 94، دولت دو سال برای آسیب شناسی، ساماندهی و ارائه راهکارهای لازم با هدف عدم تمرکز در مجموعه شهری تهران فرصت دارد.


در این جلسه اعلام شد که در 50 سال گذشته روند شهرسازی کشور نشان می دهد جمعیت شهرنشین 6 برابر شده و نتیجه این افزایش جمیعت، منجر به معضلاتی از جمله افزایش تراکم از 283 نفر در هکتار به 776 در مجموعه شهری تهران، ایجاد و افزایش سکونتگاه های غیررسمی شده است.
از طرفی طبق پیش بینی ها، جمعیت مجموعه شهری (تهران و کرج) از 14.5 میلیون نفر کنونی به 19 میلیون نفر در 20 سال آتی خواهد رسید. بنابراین دخالت در ساختاری کالبدی مجموعه شهری تهران به شدت احساس می شود تا وابستگی به زمین از مرکز، تمرکز زدایی شده و به نظر می رسد آینده شهرسازی بستگی به توسعه و حمل و نقل ریلی دارد.


در این جلسه همچنین تاکید شد که «برجسته کردن نقش مدیریت های محلی و پایش دوره از دو سال یکبار طرح مجموعه شهری تهران از راهکارهای اساسی برای ساماندهی شهر تهران است.»


در نهایت پیرو تصویب قانون ساماندهی و بررسی انتقال پایتخت، مقرر شد طرح ساماندهی و تمرکززدایی از تهران تهیه و برای تصویب به شورایعالی ارائه شود.


تاثیرات اقلیمی بر عرصه سرزمین و پهنه های سکونتگاهی کشور دومین دستور این جلسه بود. بر همین اساس، سال 2015 گرم ترین سال ثبت شده در جهان برای کره زمین بوده و خطر انتشار گازهای گلخانه ای در پی گرم شدن زمین در سال 2016 ادامه خواهد داشت که منجر به شیوع بیماری های خطرناک، پیدایش پدیده گرد و خاک و در نتیجه افزایش مهاجرت، بزرگ تر شدن کلانشهرها و تشدید حاشیه نشینی و شکل گیری جزیره گرمایی و در نتیجه کاهش امنیت اجتماعی و در نهایت تغییر اقلیم منجر به تهدید امنیت ملی خواهد شد.


بر اساس این گزارش، شورایعالی شهرسازی و معماری پس از شنیدن گزارش سازمان هواشناسی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و توضیحات سازمان حفاظت محیط زیست و بیابان زایی و تاثیر آن بر پهنه های سکونتگاه های ایران، موضوع را برای بررسی بیشتر تاثیرات تغییرات اقلیمی بر عرصه های مختلف سکونتگاهی کشور به کمیته فنی ارجاع داد.


براساس این گزارش، در جلسه امروز نمایندگانی از وزارت نیرو، جهادکشاورزی، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان هواشناسی و سازمان محیط زیست حضور داشتند.


تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 22 February 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن