تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820828148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالياتي‌ها براي ربيعي شغل ايجاد كردند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مالياتي‌ها براي ربيعي شغل ايجاد كردند!
نویسنده : اولاد آدم 
اولاد آدم مي‌دانست كه بي‌هيچ نمي‌شود! بالاخره اين فرمول اشتغال در دكه يك عطاري بايد پيدا بشود. حالا ربيعي از اول، كارش چيز ديگري بوده بماند. او نشد، يكي ديگر! كم نيستند خادمان مردم! اشتغال كه ديگر مانند كارت اعتباري خريد نيست كه صادر بكنند و ديده نشود! اشتغال بر وزن اشتعال است و مانند شعله از صد فرسخي در كوير لوت هم كه باشد ديده مي‌شود واي به حال ناف تهران!
مي دانم كه دوست داريد بشارتم را بدهم و بروم. براي همين شما را در خماري نمي‌گذارم. خماري، آن هم در روزهاي آخر اسفند بد دردي است. حالا نگوييد كو تا آخر اسفند؟ شايد تا آخر اسفند آن كارت‌هاي اعتباري كه مهرماه داخل قوطي بسته گشايش اقتصادي روحاني بود و بنا بود در آبان‌ماه بدهند و بين سه ژنرالش دعواي سختي در گرفت و هر يك كارت را به سوي خود كشيدند تا اينكه كارت بر اثر اصطكاك دود شد و رفت هوا را هم دادند!
خب حالا بين «ايجاد اشتغال» و «كارت خريد كالا» كدام يك بهتر است؟ كدام را برايتان بگويم يا بنويسم يا بخوانم. خط‌هاي تلفنتان باز است؟ پس به گوش باشيد كه مي‌خواهم به شما ماهيگيري بياموزم! يعني از قديم گفته‌اند به آدم مفلوك ماهيگيري بياموز و ماهي نده! زبانم لال منظورم اين نبود كه شما مفلوك تشريف داريد! منظورم اين بود كه... اصلاً هرچي! برويم و به فرمول جديد اشتغال بپردازيم؛ در اين فرمول كه به صورت تصاعدي بالا مي‌رود، با يك تير دونشان مي‌زنيد. يعني هم اشتغال را بالا مي‌بريد و هم ماليات را پايين. الاكلنگ است انگار! مثلاً شما در همين روزنامه جوان اگر 100 نفر پرسنل داشته باشيد و تعداد آنها را بكنيد 150 نفر، مالياتتان دود مي‌شود و مي‌رود هوا! بعد سال بعدش اگر 150 نفر را بكنيد 225 نفر، باز هم مالياتتان دود مي‌شود و مي‌رود هوا. همينطور در سال‌هاي بعد اگر براي نوشتن يك خط يا يك نقطه هم در روزنامه شده، آدم استخدام كنيد، مالياتتان دود مي‌شود و مي‌رود هوا. حالا اگر ديگر در داخل ساختمان جا براي ايستادن آدم‌هاي استخدام شده نداشتيد، براي بالاي پشت بام و داخل حياط هم مي‌توانيد آدم استخدام كنيد!...  اين بود موضوع انشاي من!
نگوييد زرشك! اصلاً اين شما و اين صاحب عزا! تا بفهميد كه اولاد آدم بشارت‌هايش كشك نيست! بخوانيد و نخنديد؛ رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور از ارائه تسهيلات مالياتي به واحدهاي توليدي و خدماتي با هدف افزايش اشتغال در اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم خبر داد. سيدكامل تقوي‌نژاد با اشاره به اصلاح ماده 132 قانون ماليات‌هاي مستقيم گفت: مشوق‌هاي جديد مالياتي براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي از ابتداي سال 95 اجرا خواهد شد. وي با بيان اينكه «در اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم، تسهيلاتي به منظور افزايش اشتغال در نظر گرفته شده است»، افزود: بر اين اساس، واحدهاي توليدي، معدني و خدماتي كه در زمان بهره‌برداري داراي بيش از 50 نفر نيروي كار شاغل باشند، چنانچه در دوره معافيت، هر سال نيروي كار شاغل خود را نسبت به سال قبل حداقل 50 درصد افزايش دهند، به ازاي هر سال افزايش كاركنان، به دوره برخورداري ماليات با نرخ صفر، يك سال اضافه مي‌شود.
تازه او براي ربيعي يك كار هم بشارت داده كه نشان‌دهنده سخاوت و بزرگ‌منشي اوست و ربيعي هم ديگر با عواملش بيكار نمي‌ماند! رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور گفته تعداد نيروي كار شاغل و همچنين افزايش اشتغال نيروي كار در هر واحد با تأييد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ارائه اسناد و مدارك مربوط به فهرست بيمه تأمين اجتماعي كاركنان محقق مي‌شود.
حالا هي ربيعي بيايد و بالا و پايين كند و كارت كارت بگويد! برادر من اين طرح كارت اعتباري خريد كالا كه قرار بود رونق را به بازار برگرداند با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال به بن بست خورده. نه بانك مركزي، نه وزارت كار و نه وزارت صنعت هم هيچ‌كدامشان ككشان نمي‌گزد.
شاهد اولاد آدم هم همين حميدرضا غزنوي! بله! سخنگوي انجمن توليد‌كنندگان لوازم خانگي گفته: قرار بود اين طرح در 18 آبان ماه اجرايي شود اما متأسفانه اراده براي اجراي قطعي آن وجود نداشت زيرا اگر اراده‌اي بود اجراي اين طرح براي دولت كار آساني بود.
يك شاهد ديگر هم همين طحان‌پور‌! بله! رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي هم گفته در حال حاضر هيچ كالاي لوازم خانگي در طرح كارت اعتباري خريد كالا به فروش نرسيده است، بنده هم كسي را نديده‌ام كه اين كارت‌ها را دريافت و اقدام به خريد محصولات مورد نياز خود كرده باشد.
نگوييد اين ساده‌لوح‌ها ديگر چه كساني هستند كه به عنوان شاهد با خودت آورده‌اي؟ به شما بگويم كه اينها قسمتي از مردم هستند. اينها قسمتي از اصناف هستند. بناست ربيعي و سيف و نعمت‌زاده به اينها و مردم خدمت كنند. بناست... مي‌دانم كه لابد پيش خودتان داريد مي‌گوييد اولاد آدم هم احتمالاً در يكي از نقاط ايران كانديداي انتخابات مجلس شده كه تغيير لحن داده و دارد از مردم و اصناف حمايت مي‌كند! اما به جان خودتان قسم اينطوري نيست! حق بدهيد كه اولاد آدم هم با تب بازار پيش برود. الان مد سال، حمايت از مردم است. تا ببينيم بعد از انتخابات چه چيزي مد مي‌شود!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن