تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820789077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درک بیکاری با درآمد یک میلیاردی وزیر ممکن نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: درک بیکاری با درآمد یک میلیاردی وزیر ممکن نیست
نامزد انتخابات مجلس دهم شوراي اسلامي با بيان اينكه فساد در دولت هاشمي شکل گرفت و با امثال کرباسچي نهادينه شد، گفت: پول‌هاي کثيف از حزب‌هاي دولت‌ساخته دولت اصلاحات به سياست وارد شد...
نویسنده : هادی غلامحسینی 


نامزد انتخابات مجلس دهم شوراي اسلامي با بيان اينكه فساد در دولت هاشمي شکل گرفت و با امثال کرباسچي نهادينه شد، گفت: پول‌هاي کثيف از حزب‌هاي دولت‌ساخته دولت اصلاحات به سياست وارد شد، حال با گذشت اين همه سال بايد ديد فسادِ کرسنت به کجا مي‌خورد که رفسنجاني هر دفعه از بررسي آن عصباني مي‌شود، در اين بين نيز برادر رئيس‌جمهور ستاد انتخاباتي دولت را به ساختمان بدهکار بانکي برده است.
به گزارش «جوان»، الياس نادران روز گذشته در نشست خبري که به‌منظور بررسي تأثيرات مخرب‌ فساد اقتصادي در بحران رکود و بيکاري برگزار شد، با اشاره به پرونده محمدرضا رحيمي اظهار داشت: امروز در شعارهاي مختلف گروه‌ها موضوع رونق اقتصادي، معيشت و اشتغال بيان مي‌شود.
نامزد انتخابات مجلس دهم شوراي اسلامي با اعلام اينكه «در ابتدا بايد ارسال ليستي را که دولت براي مجلس عرضه و در آن به رکود عميق مشکلات اقتصادي کشور اشاره کرده به فال نيک بگيريم»، افزود: دولت خود معتقد است که بايد براي علاج اقتصاد اقدامات لازم انجام شود که همين اقرار به ضعف مديريت اجرايي را نشان مي‌دهد. نادران گفت: بعد از اقرار بايد ببينيم دولت چه برنامه‌اي براي حل معضلات اقتصادي کشور دارد و مي‌خواهد با کدام مردان سياسي و اقتصادي در مجلس اين معضلات را حل کند، اساسي‌ترين مانع اشتغال رکود مزمن و عميق در کشور است و وجود مفاسد مالي و اقتصادي مي‌تواند اين موضوعات را تشديد کند.
    
در دولت اصلاحات تشکيل حزب‌هاي دولت‌ساخته پول‌هاي کثيف را به بخش خصوصي آورد
نادران گفت: تشکيل حزب‌هاي دولت ساخته که پول‌هاي کثيف را از مجاري دولت به بخش خصوصي آورد، نتيجه آن شد که در دولت اصلاحات شش وزير اقتصادي هاشمي‌رفسنجاني دوباره در اين دوره وزير شدند. در واقع بحث وزارت خارجه و فرهنگ در اولويت دوم قرار گرفت. همين جريان بعدها در دولت‌هاي بعدي که نقطه مقابل دولت اصلاحات بود نفوذ کرد و همان مناسبت‌هاي غلط ادامه يافت. نماينده مردم تهران گفت: بايد بفرمايند براي مبارزه با پولشويي و مقابله با پول‌هاي کثيف در سيستم بانکي چه شيوه‌اي براي رصد دارند. نادران با يادآوري اينکه مجلس دو سال پيش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تصويب کرد، گفت: بعد از گذشت دو سال دولت يازدهم آيين‌نامه‌هاي اجرايي آن را عملياتي نمي‌کند چون بايد بروند دنبال افرادي که 20 ميليارد دلار قاچاق وارد کشور کرده‌اند؟ دولت چگونه نمي‌تواند قاچاقچيان را شناسايي کند. چگونه هزاران تن ميوه وارد مي‌شود و هيچ کس نمي‌بيند؟
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اينکه در پرونده کرسنت دلال نفتي برخلاف منافع ملي کشور در صدد ياري رساندن به طرف عربي پيوست 6 را به قرارداد اضافه کرد، گفت: در اين پيوست در صورت اختلاف محاکم ايراني نمي‌توانستند موضوع را بررسي کنند بلکه اين موضوع به محاکم بين‌المللي سپرده مي‌شد. بايد مشخص شود هزينه اين دلالي به جيب چه کسي رفته است چرا در زمان خود اين افراد محاکمه نشدند.  وي با اشاره به پرونده استات اويل گفت: در اين پرونده وقتي قسط اول دلالي يزدان‌پناه‌يزدي به بانک تجارت در تهران واريز شد اين فرد بعد از افشا توانست پول خود را دريافت کند و وي فرار کند، آيا اين فرد به تنهايي مي‌توانست چنين کاري را انجام دهد؟
   
وزيري که يک ميليارد تومان در ماه دريافتي دارد
وي گفت: برخي معتقدند که رونق اقتصادي تنها با رانت خواري محقق مي‌شود اين در حالي است که ما معتقديم وزيري که يک ميليارد تومان در ماه دريافتي دارد نمي‌تواند بيکاري جوانان را درک کند. بهتر بود همانگونه که براي نمايندگان مجلس محدوديت سن پايين‌تر از 75 سال قرار داده شده براي وزراي دولت نيز قرار داده مي‌شد. وي افزود: وقتي 25 ميليون تومان براي خريد خودرو از جيب مردم و از طريق شبکه بانکي داده مي‌شود تا خودروسازي رشد کند اين يعني اينکه خودروسازاني رشد کنند که اين آقايان در آنها سهام دارند و در انتخابات به آنها کمک خواهند کرد.
   
نعمت‌زاده بهشت را در پتروشيمي يافته است
نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به اينکه دولت قيمت خوراک پتروشيمي را 40 درصد کاهش داد، گفت: اين در حالي است که سود واحدهاي پتروشيمي گاهي به بيش از 400 درصد نيز مي‌رسد. يک بار از آقاي نعمت‌زاده پرسيدم در مسائل اقتصادي کشور براي خروج از رکود و رونق به غير از پتروشيمي‌ها بخش ديگري وجود ندارد که فقط براي پتروشيمي‌ها برنامه‌ريزي مي‌کنيد؟ وي پرسيد چرا و من پاسخ دادم چون شما سهامدار بيشتر اين واحدهاي پتروشيمي هستيد. وي افزود: بهتر است آقايان پاسخ دهند که چرا منابع مالي خود را به سمت توسعه صنايع پايين دستي نمي‌برند. وي ادامه داد: وزيري که هزار ميليارد تومان ثروت دارد چرا از توسعه صنايع پايين‌دستي پتروشيمي عاجز است؟ چون حاشيه سود در اين بخش کمتر است و ديگر از رانت‌هاي دولتي خبري نيست. وي افزود: دولت مدعي است در لايحه برنامه ششم برنامه‌هايي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي اعلام کرد، اما بنده تأکيد مي‌کنم که در اين لايحه هيچ ماده‌اي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي درج نشده است.
   
ستاد انتخاباتي دولتي‌ها در ساختمان بدهکار بانکي ايجاد شد
وي به انتقاد از ليست‌هاي منتشر شده از جريان‌هاي مختلف پرداخت و افزود: در يکي از اين ليست‌ها که به نوعي خود را به دولت منتسب مي‌دانست هيچ اقتصادداني که معتقد به حل مشکل بيکاري باشد وجود ندارد. برادر رئيس‌جمهور ستاد انتخاباتي را در ساختمان يکي از بدهکاران بانکي ايجاد کرده است. در حالي‌که اگر دولت اراده‌اي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي داشت مي‌توانست به قوه قضائيه اجازه دهد تا همين امروز اين بدهکار بانکي دستگير شود.
   
وعده درماني
اين عضو کميسيون برنامه و بودجه با تأکيد بر اينکه با وعده نمي‌توان وضعيت اقتصادي کشور را ساماندهي کرد، گفت: مردم تا کي بايد صبر کنند؟ در دولت آيت‌الله رفسنجاني اعمال سياست‌هاي تعديلی باعث شد تا دولت با 40 ميليارد دلار بدهي و تورم 50 درصدي روبه‌رو شود و در نهايت مقام معظم رهبري ترمز اجرايي شدن اين سياست‌ها را کشيدند.
نادران اضافه کرد: در شهريورماه امسال مقام معظم رهبري تأکيد زيادي بر استقرار يک ستاد فرماندهي براي اجراي اقتصاد مقاومتي داشتند اما متأسفانه اقدامي براي اجرايي شدن اين سياست‌ها انجام نشده است. همان افرادي که در دولت احمدي‌نژاد بيشترين سودها را برده‌اند امروز هم مي‌خواهند با گفتاردرماني اقتصادي کشور را اداره کنند در حالي‌که اقتصاد عمل مي‌خواهد.
نادران در ادامه صحبت‌هاي خود با بيان اينکه مفاسد اقتصادي باعث پيوند قدرت و ثروت شده است، گفت: رئيس‌جمهور و وزرا بايد براي مبارزه با مفاسد اقتصادي نخست اطرافيان خود را اصلاح کنند در غير اين صورت کشور نجات نخواهد يافت. وي اضافه کرد: متأسفانه هنوز تحريم‌هاي برداشته شده روي کاغذ عملياتي نشده است. نه سوئيفت، نه ال‌سي و نه مراودات بين‌المللي اجرايي شده و فقط وعده داده مي‌شود، ما نگران هستيم بعد از هفتم اسفند که دولت نتواند مجلس ساخته شده خود را به دست آورد چه اقدامي خواهد کرد.
   
مسکن مهر را به خاطر اسم دولت قبل متوقف کردند
نادران بيان اينکه مسکن مهر را چون به اسم احمدي‌نژاد است متوقف کردند، گفت: مي‌گويند زيرساخت‌هاي لازم براي تکميل اين طرح وجود ندارد خب زيرساخت‌ها را ايجاد کنيد اصلا اسم طرح را بگذاريد مسکن روحاني، اما جوانان را مسکن‌دار کنيد.
نماينده مردم تهران گفت: دولتي که با وعده حل مشکلات اقتصادي از مردم رأي گرفت بعد از گذشت 2/5 سال هزاران فارغ‌التحصيل بيکار به صف بيکاران اضافه کرده است. دولت نبايد از اين موضوع شرمنده باشد؟

1/7 ميليارد دلار پولي که آزاد شد، کجا رفت؟
نادران در مورد دريافت پول‌هاي بلوکه شده از امريکا نيز گفت: رژيم سابق براي خريد تسليحات نظامي 400 ميليون دلار به امريکا داده بود اما با پيروزي انقلاب اسلامي اين حجم پول بلوکه شد. در جريان مبادله جاسوسان امريکايي تصميم گرفته شد اين پول‌ها در مقابل آزادي اعضاي سفارت به شكل دستي به ايران برگردانده شود اما اکنون دولت 1/7 ميليارد دلار از پول‌هاي بلوکه شده در امريکا را دريافت کرده بدون آنکه کسي بداند که اين پول‌ها چه شده و کجا خرج شده است.
نماينده تهران در مجلس ادامه داد: ما شرمنده‌ايم که وزير اين کشور براي موج انتخاباتي يک ايرباس 350 در فرودگاه مهرآباد مي‌نشاند تا مردم با آن عکس يادگاري بگيرند؛ هواپيمايي که عاريه‌اي محسوب مي‌شود اين موضوع جز نمايش اشرافيگري چيزي نيست. آيا مشکل مردم سوار شدن بر هواپيماست يا کشته‌هاي جاده‌اي؟
وي افزود: اساساً خريد هواپيما دروغ است در واقع آنها يک تفاهمنامه با کشور بدقول فرانسه امضا کرده‌اند که 40 درصد سهام آن متعلق به کشور امريکاست.
   
وکيل مدافع بانک‌هاي خصوصي رئيس کل بانک مرکزي شده است
نادران اظهار داشت: وظيفه اصلي رئيس کل بانک مرکزي حفظ ارزش پول و مراقبت از عملکرد بانک‌هاست اما متأسفانه امروز يک آقايي از بانک خصوصي آمده و رياست بانک مرکزي را برعهده دارد که وکيل مدافع بانک‌هاي خصوصي است.
وي با طرح اين پرسش که چرا هيئت دولت و بانک مرکزي جرئت نمي‌کنند تا اسامي بدهکاران بانکي را اعلام کنند، اضافه کرد: در مقطعي که پرونده کرباسيان مورد بررسي قرار مي‌گرفت جعل سند شد تا اقدامات غيرقانوني اين فرد توجيه شود، حتي اين آقايي که از سايپا از قطعه‌سازان خودروساز پول براي انتخابات مي‌گيرد چرا معرفي نمي‌شود. ما انتظار داريم در دولت روحاني صراحتاً اگر مفاسد ديده مي‌شود، اعلام شود. نادران با تأکيد بر اينکه اصولگرايان در دولت رفسنجاني، خاتمي و احمدي‌نژاد هر زمان که با فسادي روبه‌رو شدند آن را اعلام کردند، اظهار داشت: ما در مجلس وقتي با پرونده بابک زنجاني مواجه شديم به مسئولان اخطار داديم اگر اين فرد را دستگير نکنيد مثل خاوري فرار خواهد کرد که در‌آن زمان مسئولان منفعل شده و او را دستگير کردند، اما نکته قابل توجه آنجاست که لوح تقدير بابک زنجاني را آقاي رفسنجاني و روحاني امضا کرده است.
وي با بيان اينکه تمام نمايندگاني که از رحيمي پول گرفته‌اند بايد سلب صلاحيت شوند، تصريح کرد: تخلف اين افراد در مجلس هشتم به اندازه تخلف يکي از نمايندگان در مجلس شش که از شهرام جزايري پول گرفته بود نيست. چه کسي به شهرام جزايري کارت 500 داده بودند تا اين فرد مانند مديران اجرايي به راحتي در مجلس تردد کند. اصلاً چند نفر از هيئت رئيسه از شهرام جزايري پول گرفتند چرا اين موضوع اعلام نمي‌شود. يکي از افتخارات اصولگرايان محاکمه رحيمي است اما اصلاح‌طلبان نيز بايد يک مصداق براي مبارزه با فساد اعلام کنند. عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: امروز مهدي هاشمي براي دفاع از خود چندميليارد تومان به وکلاي خود پول مي‌دهد، اين پول از باغ پسته مي‌آيد! بايد پاي يک چاه نفت نيز در ميان باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن