تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812956274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث سد برای مدیریت بحران آب اثر بخش نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: احداث سد برای مدیریت بحران آب اثر بخش نیست مشاور وزیر نیرو گفت: هم اکنون مدیریت بحران آب در کشور از رویکرد سازه ای به غیر سازه ای تغییر یافته و در این زمینه احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی دنبال می شود.
۱۳۹۴ جمعه ۳۰ بهمن ساعت 07:36

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، محمد حاج رسولی ها در همایش ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی صنعت آب کشور در مشهد افزود: رویکرد سازه ای و احداث سد در مناطق مختلف کشور دیگر برای مدیریت بحران آب کشور اثربخش نیست و باید راهکارهای غیر سازه ای مد نظر قرار گیرد.
وی بیان کرد: تغییر رویکرد سازه ای به غیر سازه ای فرآیند دشواری است و نیازمند ابزارهای مختلف از جمله تخصیص اعتبارات لازم می باشد.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب کشور ادامه داد: در گذشته بیش از 95 درصد اعتبارات در حوزه سازه ای برای احداث سدها هزینه می شد و سهم مباحث غیر سازه ای مانند فرهنگ سازی، تعادل بخشی آب و احیای آبهای زیرزمینی تنها پنج درصد بود.
حاج رسولی ها گفت: به دنبال پیگیری های انجام شده در سالهای اخیر اعتبارات غیر سازه ای برای مدیریت بحران آب از پنج به 35 درصد افزایش یافته است.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به وضعیت بحران و کمبود آب در کشور افزود: در هشت سال گذشته میزان بارندگی در کشور از 250 به 220 میلی متر کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: در سه ماه اول سال آبی جاری شرایط خوبی را از نظر بارندگی داشته ایم اما در زمستان وضعیت بارش ها نامطلوب است.
به گفته وی، با این حال در برخی مناطق کشور مانند خلیج فارس، دریای عمان و کرخه بارندگی های امسال نسبت به هشت سال گذشته شرایط مطلوبی داشته است.
مشاور وزیر نیرو با اشاره به کاهش 25 درصدی آبهای تجدید پذیر در کشور گفت: حجم آبهای تجدید پذیر از 130 به 104 میلیارد متر مکعب در کشور رسیده است.
حاج رسولی ها با اشاره به هفت چالش پیش روی بخش آب اظهار کرد: تشکیل نشدن جلسات شورای آب یکی از چالشهایی بود که رهبر معظم انقلاب به عنوان شاه بیت برنامه های مقابله با بحران آب بر آن تاکید کردند.
وی فعال شدن جلسات شورای عالی با تاکید و دستور معظم له را از اقدامات موثر در این زمینه عنوان کرد و گفت : در دولت یازدهم تاکنون 16 جلسه شورای عالی آب در کشور برگزار شده است.
وی ادامه داد: مسئولان و ائمه جماعات صنعت آب کشور با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارند، می توانند کمک شایانی به تغییر رویکرد برنامه های مدیربت بحران آب داشته باشند.
وی گفت: از روحانیون انتظار می رود در محافل فرهنگی برای کارهای بخش آب از جمله مقابله با چاههای غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند و حفظ حریم و بستر رودخانه ها فرهنگ سازی نمایند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن