تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821080688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس‌جمور غنا: جنگ و نظامی‌گری راه‌حل منازعات منطقه نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رئیس‌جمور غنا: جنگ و نظامی‌گری راه‌حل منازعات منطقه نیست
رئیس‌جمهور غنا گفت: ما بر این عقیده هستیم که توافق هسته‌ای برای جمهوری اسلامی ایران فرصتی ایجاد کرد تا نقشی برجسته در زمینه پیشرفت و ارتقاء صلح در خاورمیانه و کل جهان ایفا کند.
به گزارش نامه نیوز، جان برامانی ماهاما، رئیس‌جمهور غنا پس از آیین امضا اسناد رسمی همکاری بین ایران و غنا در نشست خبری با اشاره به اینکه در جلساتی که با مقامات ایرانی داشتیم درخصوص مسائل مختلف دو جانبه گفت‌وگو کردیم، اظهار کرد: خوشحالم که بگویم در بسیاری از موارد با یکدیگر هم‌نظر بودیم.


وی با اشاره به اینکه در گفت‌وگوهای خود به معضلات کشورهای سوریه، عراق، فلسطین و بحران‌های کشورهای شمال آفریقا مثل لیبی اشاره داشتیم، تصریح کرد: ما اعتقاد راسخ داریم تمام منازعات راه‌حل سیاسی می‌خواهد و گزینه نظامی اصلا گزینه نیست.


وی تاکید کرد: جنگ و نظامی‌گری نمی‌تواند راه‌حل از میان‌بردن مشکلات باشد چرا که باعث تلفات انسانی خواهد شد.


جان برامانی ماهاما با بیان اینکه ایران پس از حل مساله هسته‌ای می‌تواند بخش برجسته‌تری در حل منازعات منطقه و جهان ایفا کند، خاطرنشان کرد: آقای دکتر روحانی را به خاطر رهبری قدرتمندانه‌شان در حوزه بین‌الملل در ارتباط با مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و تروریسم تحسین می‌کند.


رئیس‌جمهور غنا با بیان اینکه افراطی‌گری و خشونت تهدیدی برای کل جهان است، خاطرنشان کرد: فقط با همکاری یکدیگر می‌توانیم افراطی‌گری را شکست دهیم.


وی با اشاره به مشکلات قاره آفریقا بخصوص منطقه لیبی به خاطر فعالیت القاعده و بوکوحرام تصریح کرد: گفت‌وگوهایمان با مقامات ایرانی را در دو حوزه پیش بردیم. اول اینکه برای مبارزه با افراطی‌گری باید کار فرهنگی کرد و در حوزه ایدئولوژی برای جوانان همکاری کنیم و دوم اینکه زمینه همکاری‌های عملی در تعامل اطلاعات برای مبارزه با تروریسم را فراهم کنیم.


رئیس‌جمهور غنا با اشاره به مشکلات مردم فلسطین گفت: موضوع فلسطین باید مورد توجه کل دنیا قرار گیرد چراکه مردم فلسطین باید در کشوری زندگی کنند که مرزهای امن دارد و در آن به راحتی به کارهای روزمره‌شان بپردازند.


جان برامانی ماهاما با تاکید بر اینکه تمام کشورهای دنیا باید پشت میز مذاکره نشسته و با حسن‌نیت در رابطه با موضوع فلسطین صحبت کنند، گفت: ایجاد شهرک‌ها در خاک فلسطین به هیچ وجه به حل این مشکل کمک نمی‌کند.


وی با اشاره به اینکه سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفته است، گفت: به نظر می‌رسد باید ساختار سازمان ملل و بخصوص شورای امنیت به روز شود تا صداهای دیگر کشورهای جهان در آن رساتر به گوش برسد.


رئیس‌جمهور غنا با اشاره به اینکه در سال 2014 جلسه کمیسیون بین ایران و غنا جهت همکاری‌های اقتصادی برگزار شده است، گفت: امروز نیز دو سند همکاری دیگر بین دو کشور امضا شد که امیدواریم دو کشور از این طریق به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.


رئیس‌جمهور غنا از فعالیت‌های دولت ایران در زمینه‌های پزشکی و راه‌اندازی کلینیک در کشور غنا تشکر کرد و گفت: همچنین از حمایت‌های آموزشی و بورسیه‌های ایران به جوانان غنایی تشکر می‌کنیم و از تاسیس دانشگاه اسلامی در کشور غنا که فرصتی برای تحصیلات عالی جوانان غنایی فارغ از مذهبشان به وجود آورده تشکر می‌کنیم.


وی همچنین از فعالیت‌های جهاد سازندگی در کمک به کشاورزان غنایی در مناطق دور افتاده این کشور تشکر کرد و گفت: مطمئنم سفر من به ایران سرآغاز دوره جدیدی از روابط نزدیک بین دو کشور خواهد بود.


جان برامانی ماهاما ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران را به خاطر اتخاذ دیپلماسی قدرتمندانه و تعاملات سازنده در مذاکرات هسته‌ای تحسین می‌کنم و به خود می‌بالم که اولین رهبر قاره آفریقا هستم که بعد از توافق هسته‌ای به ایران سفر می‌کنم.


رئیس‌جمهور غنا با بیان اینکه افتخار دارم اولین رهبر کشور غنا باشم که از پس از انقلاب اسلامی به ایران می‌آید، گفت: ایران و غنا دارای روابط دیرپا و تاریخی هستند و هر دو کشور موسس و فعال جنبش عدم تعهد بوده‌اند. همچنین ایران همیشه دوست نزدیک آفریقا و حامی جنبش آزادی‌بخش آفریقا و همچنین حامی آفریقای جنوبی در مبارزه علیه آپارتاید بوده است.




منبع: ایسنا


۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن