تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820896371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مولاوردی: آمار اشتغال زنان در ایران12.6درصد است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مولاوردی: آمار اشتغال زنان در ایران12.6درصد است
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آمار اشتغال زنان در ایران با یک مکث جدی نسبت به سالهای گذشته 12.6 درصد است.
به گزارش نامه نیوز ، شهیندخت مولاوردی روز شنبه در نشست با اساتید دانشگاه کاشان با اشاره به رویکردهای خاص دولت های قبل اظهار داشت: مرکز و معاونت امور زنان و خانواده نیز باید متناسب با سیاست ها گذشته کار کند، اما در هر دوره عده ای هستند که مخالف با تغییر رویکردها پس از تغییر دولت ها هستند.

وی افزود: انتظار این عده این است که پیشبرد برنامه ها و سیاست ها با رویکردهای آنان باشد و درحال حاضر نیز گرفتار این مساله هستیم و هر برنامه و حرکت و قدم با نقد جدی آنها مواجه است و دلواپس هستند، نکند برنامه ها و سیاست های آنها منجر به فروپاشی خانواده و یا مشکلات فرهنگی شود.

وی تاکید کرد: این درحالی است که سمت و سو و اهداف یکی است و تنها روش ها متفاوت است، به گونه ای که ما معتقد به روش های ایجابی و اغنایی به جای روش های سلب و زور و فشار هستیم.

مولاوردی تصریح کرد: سعی کرده ایم با شناسایی مسائل و مشکلات موجود و بررسی دقیق وضعیت زنان و خانواده، به شناخت مباحث ضروری و اقدام فوری برسیم تا آنها را کانون توجه و حساسیت متولیان امور و افکارعمومی و جامعه قرار دهیم.

وی اظهار داشت: شناسایی ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، سمن ها و سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی و اقدام به هماهنگی و مدیریت ظرفیت ها و پیگیری وظیفه ذاتی دستگاه ها از دیگر اقدام های ما در حوزه زنان است.

مولاوردی وضعیت زنان زندانی را نیازمند توجه ویژه دانست و خاطرنشان کرد: همچنین در مورد زنان بهبود یافته، سرپرست خانوار، در معرض آسیب و ساکن در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده و اشتغال پایدار را سعی کرده ایم با امضای تفاهمنامه هایی وضعیت آنها را از طریق حساس سازی افکارعمومی جامعه بهبود بخشیم.

وی گفت: قبل از طرح آسیب های اجتماعی به صورت شفاف، بحث زنان کارتن خواب و تن فروش تابو بود و رویکرد سرپوش گذاشتن بر این مسائل و نیز نگرانی از علنی شدن این آسیب ها وجود داشت.

مولاوردی تاکید کرد: اما اکنون شاهدیم این آسیب ها به راحتی طرح شده و از زنانه شدن بسیاری از آسیب ها مانند سالمندی، ایدز، فقر، اعتیاد و غیره براحتی سخن می رود و توجه ها به این مسائل جلب شده است.

وی با اشاره به عدم تعادل در بسیاری از مسائل حوزه زنان از جمله آمار اشتغال این قشر گفت: با نگاهی به اعضای هیات علمی و پذیرش دکترای تخصصی و فارغ التحصیلان دانشگاهی این عدم تناسب نامعقول مشهود است که خلاء و شکاف مطرح شده در جامعه است و ما سعی کرده ایم در برنامه های خود مورد توجه قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به امضای تفاهمنامه با دانشگاه های مختلف کشور در مورد امور پژوهشی گفت: اخیرا با وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز یک تفاهمنامه سه جانبه امضا کرده ایم.

وی یکی از خلاء های جدی بویژه در زمینه آسیب های اجتماعی را جزیره ای کارکردن و موازی کاری عنوان کرد و افزود: راهبرد ما همکاری های شبکه ای است و تاکنون هفت نشست همکاری در این راستا برگزار شده و آخرین نشست در اسفندماه سال جاری با پوشش کل کشور در زمینه همکاری دولت با دولت با سمن ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: کارگاه های سه روزه براساس نقشه آسیب های اجتماعی ترسیم شده در ابتدای دولت یازدهم از برنامه های این نشست همکاری است و امیدواریم با تسری این الگو به تمام فعالیت ها بیشترین بهره را از زمان در حل مسائل ببریم.


منبع: ایسنا


۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن