تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806442249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

/نقد‌ و بررسی یک‌سال فعالیت سایت افغانستان/ «سایت افغانستان » از تغییر نگاه‌ها تا مقابله با موج‌های منفی رسانه‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /نقد‌ و بررسی یک‌سال فعالیت سایت افغانستان/
«سایت افغانستان خبرگزاری فارس» از تغییر نگاه‌ها تا مقابله با موج‌های منفی رسانه‌ای
اولین سالگرد راه‌اندازی سایت افغانستان خبرگزاری فارس همراه با نقد و بررسی فعالیت‌های این رسانه با حضور سفیر و جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی افغانستان و کارشناسان حوزه شبه قاره در خبرگزاری فارس برگزار شد.

خبرگزاری فارس: «سایت افغانستان خبرگزاری فارس» از تغییر نگاه‌ها تا مقابله با موج‌های منفی رسانه‌ای



به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، اولین سالگرد راه‌اندازی سایت افغانستان خبرگزاری فارس با شعار «افغانستان سلام» با حضور سفیر افغانستان در تهران، مدیر عامل خبرگزاری فارس و جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی افغانستان در این خبرگزاری برگزار شد. سایت افغانستان با تحریریه خبره بدنبال مقابله با موج‌های منفی علیه دو کشور «سید نظام الدین موسوی» مدیرعامل خبرگزاری فارس، در ابتدای این مراسم ضمن تبریک یکسالگی سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گفت: بین دو ملت ایران و افغانستان سابقه طولانی همدلی و همراهی وجود دارد، ضمن اینکه در دنیا، تنها ایران و افغانستان هستند که تا این اندازه با یکدیگر اشتراکات به خصوص در حوزه مذهبی دارند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به همکاری‌های رو به گسترش ایران و افغانستان، اظهار داشت: اشتراکات بین دو کشور ایجاب می‌کند که ارتباطات آنها در این عصر تداوم یافته تا بستر فرهنگی مشترک زمینه را برای همکاری فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایجاد کند. وی با انتقاد از انعکاس اخبار برخی رسانه‌های بیگانه درباره ایران و افغانستان بیان کرد: برخی اخبار توسط رسانه‌های بیگانه موج منفی ایجاد می‌کند به همین منظور سایت افغانستان خبرگزاری فارس برای مقابله با این نگاه‌ها طراحی شد تا با موج‌های منفی علیه دو کشور مقابله کند. مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به یکسالگی سایت افغانستان خبرگزاری فارس افزود: تیم خبره‌ای مسئولیت سایت افغانستان خبرگزاری فارس را بر عهده دارند البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما جهت شناخت ظرفیت‌های ویژه در افغانستان و تغییر نگاه منفی که علیه دو کشور افغانستان در ایران وجود دارد، سال گذشته سایت افغانستان خبرگزار فارس را راه‌اندازی کردیم و تلاش فراوانی را برای بهبود امر صورت دادیم و موفق شدیم تا حدودی نگاه‌های منفی را اصلاح کنیم. موسوی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته در سایت افغانستان خبرگزاری فارس بیان کرد: سابق بر این نگاه رسانه‌های ایرانی به افغانستان نگاه نادرستی بود، اما از زمانی که سایت افغانستان خبرگزاری فارس راه‌اندازی شده نگاه‌ای موجود تغییر محسوسی پیدا کرده است. وی اظهار داشت: رسانه‌های ایرانی باید تلاش کنند تا نگاه منفی درباره مردم افغانستان را اصلاح کنند ضمن اینکه تلاش سایت افغانستان خبرگزاری فارس در مسیری بوده که افغانستان را از دریچه‌‌های فرهنگی، توریستی، تمدنی و غیر سیاسی معرفی نماید.

سایت خبرگزاری فارس کمک حال مردم و کشور افغانستان همچنین در این نشست، «احمدنصیر نور» سفیر افغانستان در ایران ضمن تبریک نخستین سالگرد سایت افغانستان خبرگزاری فارس و تبریک ایام الله دهه فجر در ایران، گفت: در چند سال گذشته در روابط دو کشور خلأهایی وجود داشت که پس از راه‌اندازی سایت افغانستان خبرگزاری فارس تأثیرات مثبتی را در جهت توسعه و بسط روابط دو دولت و ملت شاهد بودیم.  سفیر افغانستان در ایران، با اظهار خرسندی از فعالیت سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: هیچ کشوری این امتیاز را که حوادثش بدون تغییر و تحریف انعکاس داده شود، را ندارد اما خبرگزاری فارس در این راه کمک حال افغانستان بوده است. وی تصریح کرد: بیشتر خبرگزاری‌ها به دلیل عدم آشنایی با زبان فارسی و استفاده از ترجمه‌ها، مصاحبه‌ها و گزارش‌ها را به نفع خود تغییر می‌دهند اما سایت افغانستان به دلیل همزبانی و همچنین بهره از مراجع اصلی و بدون واسطه، اخبار حوزه افغانستان را انعکاس می‌دهد. وی با اشاره به مشترکات فرهنگی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان، گفت: سیاست‌های ایران و افغانستان مکمل و در امتداد یکدیگر هستند زیرا آنها در تاریخ منطقه و در عرصه فرهنگ و تمدن اسلامی و همچنین نشر و توزیع زبان فارسی و اسلامی هم گام بوده  و یکدیگر را به خوبی و بدون واسطه و نه از روی نگاه اخبار مغرضانه می‌شناسند لذا هر قدر یکدیگر را بهتر شناخته و متوجه پیشینه و اشتراکات فراوان خود شویم زمینه همکاری و همچنین فضای اعتماد بین دو کشور و دو ملت بیشتر خواهد شد. در ادامه این مراسم جمعی از فعالان فرهنگی افغانستانی به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و انتقادات خود در رابطه با سایت افغانستان خبرگزاری فارس و رویکردها و نگاه‌های مثبت این سایت در حوزه اخبار مهاجرین پرداختند.

نگاه‌های رسانه‌ای به مهاجرین و افغانستان تغییر کرده است «محمد سرو رجایی» مدیر خانه ادبیات افغانستان که در طول یک سال گذشته همواره با ارشادات خود همراه و همدل سایت افغانستان خبرگزاری فارس بوده گفت: بسیار باعث افتخار است که همکاری فرهنگی بین ایران و افغانستان در فضای رسانه‌ای تغییر کرده و موجب ایجاد نگاه‌های مثبت بین دو طرف شده‌ است. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برخی روزنامه‌ها به سیاه نمایی از زندگی مهاجرین به صورت چاپ مطالب زنجیره‌ای مبادرت کرده‌اند، گفت: امروز این فضا و نگاه تغییر کرده تا جایی که رسانه‌های ایران تلاش می‌کنند ظرفیت‌های مثبت افغانستان را به مردم معرفی کنند. دبیر سابق خانه کتاب افغانستان در ایران با ارائه پیشنهادی به مدیرعامل خبرگزاری فارس و سفیر افغانستان در تهران، گفت: بهتر است سفارت افغانستان و خبرگزاری فارس غرفه مطبوعاتی در تهران و کابل برپا کنند تا نشریات افغانستان در ایران و همچنین نشریات ایران در افغانستان در دو کشور به صورت روزانه تبادل شود تا مسیر همراهی و همدلی بیشتر بین دو کشور کوتاه‌تر شود. سایت افغانستان در تغییر نگاههای منفی موفق بوده است «پیرمحمد ملازهی» کارشناس مسائل افغانستان گفت: به نظرم اقدامات سایت افغانستان خبرگزاری فارس در اصلاح و تغییر نگاه‌های  منفی و جهت دار موفق بوده اما نوع انعکاس اخباری که از تحولات افغانستان وجود دارد مخدوش است چرا که با واقعیت‌های افغانستان تطابق ندارد ولی به دلیل وجود رقابت‌های شدید و همچنین نفوذ شبکه تلویزیونی بی بی سی در افغانستان، مسئولیت رسانه‌هایی نظیر سایت افغانستان خبرگزاری فارس خطیر و سنگین است. ملازهی با تأکید بر اینکه نیت رسانه‌های ایرانی در افغانستان تقویت همگرایی در این کشور است بیان کرد: باید با استفاده از نگاه و دید رسانه‌ای اینگونه مسائل را اصلاح و تقویت کرد تا افغانستان جنگ زده به صلح واقعی دست باید تا منطقه روی صلح و آرامش به خود ببیند چرا که عدم امنیت در افغانستان مساوی با عدم امنیت در منطقه است.

سایت افغانستان بدنبال مرتفع کردن نکات تاریک در روابط ایران و افغانستان است «سید وحید ظهوری حسینی» کارشناس مسائل شبه‌قاره در ادامه این نشست گفت: افغانستان شاهراه منافع قدرت‌های بزرگ و مرکز مقاومت علیه آنها بوده است، ضمن اینکه هدف سایت افغانستان خبرگزاری فارس پیامبرگونه و در جهت اصلاح نگاه‌های منفی است لذا پرداختن به مسائل مثبت در افغانستان و همچنین مرتفع کردن نکات تاریک همسایه ایران امری واجب بر همگان است. در پایان این مراسم سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس با اهداء تندیسی از فعالیت‌ها، همدلی و همراهی «نصیر احمد نور» سفیر افغانستان در تهران با فعالیت‌های رسانه‌ای سایت افغانستان تقدیر کرد. متن کامل این نشست نقد و بررسی به زودی منتشر خواهد شد.

94/11/20 - 12:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن