تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821269824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماراتن لغو نشست های خبری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اندر حکایت هشتمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد؛ ماراتن لغو نشست های خبری هشتمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد آغازی بر ماراتن لغو نشست های خبری از سوی عوامل فیلم ها، بود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن ساعت 10:03

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، هشتمین روز جشنواره فیلم فجر با آغاز ماراتن لغو شددن نشست های خبری آغاز شد. پرویز شهبازی که به بی احترامی با خبرنگاران در سینمای ایران شهره است و این ویژگی اش را بارها و بارها از جمله در نشست خبری فیلم «دربند» در سال 91 نیز ثابت کرده بود، علاوه بر این که از  شرکت در مراسم فرش قرمز «مالاریا» پرهیز کرد، در نشست خبری نیز حضور نیافت. رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما و کارگردان فیلم «دختر» که در شب اکران فیلم خود مهمان یک برنامه تلویزیونی  بود که بدون هیچ گونه علایم بیماری و کسالت درباره ساخته اش صحبت می کرد، از حضور در نشست خبری صبح روز بعد برای فیلمش خودداری و علت اصلی لغو کردن این نشست را بیماری اعلام کرده بود. هرچند آقای کارگردان این خبر را دیرتر از آنچه باید به گوش مسئولان برگزار کننده نشست رسانده بود؛ آن هم با واسطه دستیارش! لابد کسالت او بسیار وخیم بوده است که نمی توانسته خود این موضوع را اطلاع بدهد! فیلم اولی “خماری” سومین فیلمی بود که باید در روز هشتم جشنواره نشست برگزار می شد که نشست این فیلم هم به دلیل تب و لرز تهیه کننده لغو شد. این روند ادامه یافت تا این که اهالی پرتلاش و کوشای رسانه که طی روزهای گذشته فرصت کافی برای استراحت نداشته اند و با وجود آن که نیمه های بامداد به خانه می رسند و ساعت 10 صبح نیز در نشست های خبری حضور می یابند، در سالن خالی سعدی در برج میلاد معطل بمانند. چراکه کارگردانان نمی خواهند پاسخگوی ساخته های نه چندان درخورشان به هر دلیلی باشند. 
 
این روند که کلید آن از روز هشتم جشنواره خورده است گویا امروز نیز ادامه دارد. چنانچه روابط عمومی فیلم سینمایی «پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی نیز شب گذشته در گروه تلگرامی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که نشست خبری این فیلم نیز برگزار نخواهد شد. البته این اطلاع رسانی به موقع قابل تقدیر است. ضمن این که براهنی خود با عذرخواهی از خبرنگاران در این گروه از آن ها دلجویی و دلیل قانع کننده ای را مبنی بر این عدم برگزاری ارائه کرد. 
 
اتفاق مهم دیگر هشتمین روز برگزاری جشنواره به لغو نمایش فیلم «یتیم خانه ایران» به دلیل نقص فنی برمی گردد. گویا مسئولان مربوطه حدود یک ساعت قبل از نمایش فیلم به کارگردان اطلاع می دهند که فیلم از نقص فنی برخوردار است و طالبی از اهالی رسانه و مهمانانی که برای تماشای این فیلم به برج میلاد آمده بودند عذرخواهی و اعلام کرد که این فیلم در سانس های ویژه ای در آینده برای مردم و اهالی رسانه نمایش داده خواهد شد.
 
یکی دیگر از نکات برجسته فیلم های امسال جشنواره را باید در سیگار کشیدن های بدون توجیه کاراکترهای مختلف داستان دانست. این اتفاق به استثنای معدودی از فیلم ها که آن هم به ژانرهای دفاع مقدس یا بخش سینما حقیقت متعلق است، تقریبا در همه فیلم های دیگر تکرار می شود. تقبیح این جریان زمانی شدت می یابد که این عمل از سوی کاراکترهای زن فیلم ها مشاهده می شود. از این رو سینمای ایران که قرار است آیینه ای از وضعیت اجتماعی کشورمان باشد، تصویر اعتیاد به سیگار را از اعضای جامعه ارائه می کند. این دقیقا مقارن با شعار سینمایی است که می خواهد سبک زندگی ایرانی-اسلامی را به نمایش بگذارد، از سیاه نمایی پرهیز کند و بر ارزش های اخلاقی، امید و مفاهیم مثبت دیگر تاکید ورزد. شب گذشته این تصویر در فیلم سینمایی «پل خواب» حتی فراتر هم رفت و سکانس هایی از کشیدن ماده مخدر شیشه توسط شهاب با بازی ساعد سهیلی را شاهد بودیم. در فیلم سینمایی «عادت نمی کنیم» نیز نمایی از سیگار کشیدن سیما با بازی هدیه تهرانی را دیدیم که هیچ خدمتی به پیشبرد داستان نمی کرد. 
 
به نظر می رسد شخصیت ها و مسئولان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان امسال بیشتر ترجیح داده اند  تا برای تماشای فیلم ها با مردم همراه شوند. تعداد بیشتری از این افراد به کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر(پردیس ملت)  رفته اند و آن هایی هم که به برج میلاد آمدند به تماشای فیلم هایی خاص نشستند. البته جای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مهم ترین رویداد فرهنگی فیلم فجر هنوز در کاخ جشنواره خالی است! هرچند که وی شب گذشته فیلم سینمایی «سیانور» را در سالن سینمایی وزارتخانه اش به تماشا نشست.
 
شب گذشته همچنین نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بخش نگاه نو و مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اعلام شدند که با توجه به اسامی منتشر شده می توان گفت که هیات داوران انتخاب هایی همسو با اکثریت تماشاگران جشنواره داشته اند.
 
جشنواره و غلط های املایی...نوآوری و خلاقیت در تبلیغات فیلم های جشنواره به جایی رسیده است که قواعد دستوری و نگارشی زبان فارسی نیز زیر سوال می رود. فیلم سینمایی «عادت نمی کنیم» شب گذشته در تیتراژ خود این اسم فیلم را به شکل «آآآآآآدت نمی کنیم» درج کرده بود. پیش از این در تیتراژ فیلم سینمایی «متولد 65» غلط های املایی به وفور یافت شد. اسم بازیگر نقش اصلی «هنگامه حمیدر زاده» و از دستار به جای دستیار استفاده شده بود که تعجیل و بهتر بگوییم بی توجهی را یادآور می شود. چراکه چک کردن تیتراژ امری زمان بر نیست!
 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن