تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798425474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قفل شدن واگذاری باشگاه استقلال- پرسپولیس/ تعیین تکلیف پرونده سهام عدالت تا تیرماه سال آینده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قفل شدن واگذاری باشگاه استقلال- پرسپولیس/ تعیین تکلیف پرونده سهام عدالت تا تیرماه سال آینده
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: واگذاری باشگاه استقلال- پرسپولیس چند سال متوالی قفل شده است باید تجدیدنظر در این زمینه صورت گیرد.

قفل شدن واگذاری باشگاه استقلال- پرسپولیس/ پرونده سهام عدالت تا 2 ماه دیگر بسته می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پوری حسینی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری امروز اظهار داشت: در سال 93 از 38 هزار میلیارد تومان سهام عرضه شده تنها توانستیم 3 میلیارد و 200 تومان از آن را به فروش برسانیم که این امر نشان دهنده این است که کمتر از 10 درصد در فروش سهام موفق بوده‌ایم و در سال‌جاری تا به امروز حدود 2 میلیارد و 200 تومان سهام فروخته‌ایم که این رقم تناسبی با وظایف و تعهدات بودجه‌ سال 94 همخوانی ندارد و در تلاش هستیم ظرف یک ماه باقی مانده به وظایف خود عمل کنیم.


وی افزود: خوشبختانه در چند هفته گذشته اوضاع به نحو چشمگیری تغییر پیدا کرده و حال انتظار سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی را تا چند ماه آینده را داریم اما این امر به معنای خرید سهم و یا شرکت از سوی سرمایه‌گذاران خارجی نیست بلکه ممکن است سرمایه‌گذاران خارجی در چنین فضایی سرمایه‌گذاری مستقیمی انجام دهند.


پوری حسینی با اشاره به اینکه در طول 14 سال عمر خصوصی‌سازی یک مزایده سرمایه‌گذاران خارجی نداشته‌ایم گفت: در واقع از سال 85 شرکت‌های بزرگ عرضه نشده و به عبارتی از سال 80 با شروع خصوصی‌سازی شاهد یک مورد سرمایه‌گذاران خارجی در مزایده خصوصی نبوده‌ایم.


معاون وزیر در ادامه بیان داشت: از سال 80 تا به امروز هزار و 100 شرکت در لیست واگذاری سازمان خصوصی‌سازی به موجب اصل 44 و غیر از آن قرار گرفته و تنها حدود 50 درصد از این شرکت‌ها واگذار شده و مابقی آن تعدادی از شرکت‌هایی هستند که به جهت مهیا نبودن شرایط واگذاری مثل شرکت‌های توزیع برق و گاز و پالایشگاه از لیست خارج شدند و تنها 120 الی 130 شرکت در لیست باقی مانده که تلاش می‌کنیم تا پایان سال حداقل یک بار عرضه کنیم.


رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: گرچه حدود 50 درصد شرکت‌های باقی مانده یک بار عرضه شدند اما امیدواریم که اگر شرایط اقتصادی به همین روال پیش رود تا قبل از انتهای سال 95 سایر شرکت‌های باقی مانده را به بخش خصوصی منتقل کنیم.


وی با بیان اینکه از ابتدای سال خصوصی‌سازی 140 هزار میلیارد تومان سهم واگذار شده افزود: از ابتدای سال خصوصی‌سازی تا به امروز 30 هزار میلیارد تومان سهم در قالب رد دیون، 30 هزار میلیارد تومان دیگر در قالب سهام عدالت و 80 هزار میلیارد تومان به عموم مردم واگذار شده و گفتنی است که از 140 هزار میلیارد تومان سهم واگذار شده بالای 37 هزار میلیارد تومان در دولت یازدهم و 103 هزار میلیارد تومان دیگر در 12 سال قبلی واگذار شده اما نکته حائز اهمیت در این میان این است که اگر 103 هزار میلیارد تومان را نسبت به سهام فروخته شده در دولت یازدهم در نظر بگیریم این نشان‌دهنده عزم جدی خصوصی‌سازی است.


** پرونده سهام عدالت تا تیرماه دیگر بسته می‌شود


معاون وزیر در خصوص سهام عدالت بیان کرد: کمتر از دو ماه به پایان 10 ساله سهام عدالت باقی مانده و حال با فرا رسیدن فروردین 95 پرونده سهام عدالت از این حیث که 10 سال برای دریافت فروش اقساطی واگذار شده بسته خواهد شد و از طرفی به موجب قانون تجارت تا تیر ماه سال آینده فرصت خواهیم داد که صورت مالی منتهی به 29 اسفند 94 را تصویب و نسبت به تقسیم سود آن اتخاذ تصمیم کنند.


وی افزود: از ابتدای سال 96 آزادسازی سهام متناسب با میزان سود را خواهیم داشت اما باید گفت که این عملیات بسیار سنگین است به طوری که در حال حاضر سهام عدالت کمتر از 60 هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با گشایش بازار بورس به بالای 80 تا 90 هزار میلیارد تومان صعود کند.


** تجدیدنظر در واگذاری باشگاه استقلال- پرسپولیس


رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به واگذاری باشگاه استقلال- پرسپولیس گفت: سازمان خصوصی‌سازی در دو ماهه پایانی سال 93 دو بار مزایده استقلال و پرسپولیس را برگزار کرد که متأسفانه این مزایده ناموفق بود و بنده با شهامت می‎‌گویم که واگذاری این دو باشگاه چند سال متوالی است که قفل شده زیرا چهار بار مزایده باشگاه استقلال- پرسپولیس برگزار شد اما در نهایت شرایط اهلیت خریداران توسط وزرای دادگستری و اقتصاد تأیید نشد بنابراین هیأت وزیران در مصوبه‌ای این باشگاه را مشمول لیست موسسات فرهنگی کرد.


وی ادامه داد: در هیأت وزیران تجدیدنظری بر این مصوبه وجود دارد که به محض اصلاح مصوبه از سوی هیأت وزیران سازمان خصوصی‌سازی با جدیت کار واگذاری را ادامه خواهد داد.





۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن