واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیتالله واعظ طبسی:
دینداری و فقاهت دو معیار در اسلام ناب ارزشی است
نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان گفت: دینداری و فقاهت دو معیار در اسلام ناب ارزشی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیتالله عباس واعظ طبسی امشب در همایش فجرآفرینان که با حضور علما، طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان در محل تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه مجلسی بزرگ، روحانی، معنوی و بسیار متین است. در محضر اساتید محترم ، علما و نخبگان و به ویژه آیتالله علمالهدا امام جمعه مشهد این جلسه برای بنده فرصت مغتنمی است که تذکرات کوتاهی را عرض کنم. وی با تبریک ایامالله دهه فجر و تشریففرمایی امام راحل به میهن اسلامی افزود: دو چیز در اسلام ناب ارزشی به عنوان ملاک و معیار بررسیها مطرح است، نخستین ملاک دینداری و آشنایی با مبانی اسلامی و دیگری علم و فقاهت است. آیتالله واعظ طبسی تصریح کرد: آن کس که تعهدات دینیاش بیش از دیگران باشد یا علم و دانش و دانایی آن بر دیگران برتری داشته باشد او با این ملاک و معیار اصلی و پایهدار دارای برتری است. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نه عمل بدون ایمان و نه ایمان بدون عمل هیچ یک نمیتواند وظایف سیاسی و اجتماعی را درک کند، ادامه داد: افرادی که اطلاعات دینی آنها ضعیف است نمیتوانند مجذوب افرادی شوند که ایمان بدون عمل و یا عمل بدون ایمان دارند. وی تصریح کرد: دو معیار علم و دینداری جزو ملاکهای لایتغیر میباشند و در هیچ اصل و در هیچ زمان و نسبت به هیچ فرد و حوزهای استثنیبردار نیستند. نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان ابراز داشت: چه شخصیتهایی برجستهای که موقعیت اجتماعی آنها و قضاوت افکار عمومی نسبت به آنها ریشه در فقاهت و علم آنها دارد که زمینه برای حضور در مسائل و مسئولیتهای بزرگ برای آنان مهیا است اما گاهی تشخیص میدهند که در عرصههای مختلف حضور پیدا نکنند. آیتالله واعظ طبسی گفت:از سوی دیگر افرادی که از نظر خصوصیات فقاهت و آشنایی با مسائل علمی در رتبه بالایی قرار دارند متأسفانه مغفول میمانند. وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دو معیار دینداری و فقاهت را در جایگاه بسیار والایی داشتند، ابراز کرد: هرچند امام بسیار متواضع بود اما واقعیتها را نمیتوان انکار کرد که ایمان ایشان موجب شد. این خبر در حال تکمیل شدن است
94/11/14 - 21:41
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]