تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1805365305
![نمایش مجدد: حاشیه سازی مجری نشست «دلبری» refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
حاشیه سازی مجری نشست «دلبری»
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
![حاشیه سازی مجری نشست «دلبری» حاشیه سازی مجری نشست «دلبری»](http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/styles/node_thumb_4/public/content/images/story/94-11/14/farhangnews_178029-513077-1454492428.jpg?itok=6nT2unGY)
حاشیه سازی مجری نشست «دلبری» دومین نشست خبری روز سوم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، به فیلم «دلبری» اختصاص داشت. نشستی که با حاشیه سازی مجری این نشست همراه بود.
به گزارش فرهنگ نیوز، دومین نشست خبری روز سوم چهارمین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی دلبری ساخته سیدجلال اشکذری برگزار شد.
مهدی عطاران، هنگامه قاضیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو و مهسا هاشمی از بازیگران فیلم و سیدمحمود رضوی تهییه کننده جلال اشکذری کارگردان و فرید سعادتی آهنگساز این فیلم در این مراسم حضور داشتند.
منوچهر اکبرلو منتقد حاضر در جلسه بود و نشست خبری ساعت 11:30 شروع شد.
در ابتدای این نشست اشکذری گفت: فیلم دلبری وام گرفته از یک فیلم کوتاه است که سال 85 آن را ساخته بودم و در پروسه 6 ماهه فیلمنامه آن نوشته شد. فیلم فضای متفاوتی دارد و روایتش و نگاه خاصی که به کاراکترها دارند باعث میشد که فیلمنامه خیلی سخت پیش برود. فضای لوکیشن و زمان قصه فیلم محدود بود ولی کار فیلمنامه و ساختش را شروع کردیم.
وی افزود: 70 درصد فیلمنامه را آماده کردیم و بعد از تایید تهیه کننده فیلم اثر انتهایی آن را نوشتیم و پس از آن در سال 93 مراحل تولید را شروع کردیم.
در ادامه نشست سیدمحمود رضوی گفت: سال گذشته بود که فیلمنامه دلبری به من داده شد و از همان لحظه اول برایم جذاب بود. فضای کار هم مربوط به جانبازانی است که کمتر سینمای ایران به آنها پرداخته است و همین موضوع برای من جذاب بود. در نگاه اول کار همینطوری ساده به نظر مرسد اما بازی بازیگران و همه چیز سخت بود.
وی با اشاره بازی هنگامه قاضیانی گفت: خانم قاضیانی با تمام وجود خودش سر صحنه حاضر شد و نقش را به خوبی درک کرده بود و آن را اجرا کرد.
وی در مورد مشارکت حوزه هنری گفت: حوزه هنری به خاطر مضمون کار سهم 45 درصدی مشارکت ساخت را پذیرفت.
در ادامه نشست هنگامه قاضیانی بازیگر بخش طوبی گفت: از تهیه کننده متشکرم که از بازی من تعریف کرد کمتر دیده شده که تهیه کنندهای از بازیگرش تمجید کند. ما در این چند سال فیلم سینمایی مونولوگ نداشتیم دلبری هم 70 درصدش مونولوگ بود ولی همین باعث میشد که کمی هراس داشته باشیم. در تمام سکانسهای فیلم زندگی کردم و برای گرفتن حس و حال فیلم و گریهها اشک مصنوعی هم استفاده نمیکردم.
در ادامه نشست اکبرلو منتقد فیلم گفت: نگاه تخصصی و نقد فیلم را زمان اکران فیلم باید گفت اما چند نکته را لازم است که بگویم. فیلم از آن دست کارهایی است که کوشیده است با شکل و ساختار خودش صحبت کند و این کار راحتی نیست. فیلم به صورت مونولوگی است که این کار را سهل ممتنع میکند.
وی افزود: کارگردان عناصر مهمی و جذابی چون جلوههای ویژه، لوکیشنهای متعدد، ورود و خروج بازیگران را حذف کرده و از طرف دیگر تماشاگر منتظر است عناصر جدیدی برای جذابیت کار در فیلم ببیند. اگر چنین اجرایی و همچنین بازی خانم قاضیانی روی صحنه تئاتر بود با اقبال تماشاگر همراه میشد. وقتی در فیلم جانباز یا «همسر طوبی» را حذف میکنید احساسات او را هم نشان نمیدهیم بهتر بود فلاشبک گذشته جانباز را میدیدیم. نیاز به اوج و فرودهایی در فیلم داریم که ایثار فوقالعاده طوبی را از دل آنها به دست بیاوریم.
این منتقد سینما در مورد نمای POV که در فیلم به کار برده شده است هم گفت: وقتی فیلم بنا را بر این میگذارد که نما به صورت POV باشد دلیل خاصی دارد ولی در فیلم میبینیم بخشی از تدوین با نمای POV است و در بخش دیگر به شکل دیگری فیلمبرداری شده است.
در ادامه این نشست اشکذری در خصوص کاراکتر میثم و نمای POV که برای این شخصیت انتخاب کرده بود گفت: میشد میثم را نشان داد ولی میخواستم از تخیل تماشاگر استفاده کنم. مثل یک رُمان خواننده شخصیت قصه را در ذهن خود میسازد. در این فیلم هم اگر تماشاگر با دیالوگهای طوبی همراه شود شخصیت میثم را در ذهن خود میسازد. ضمن اینکه اگر مخاطب 5 فیلم معادل این را دیده بود برای او استفاده از چنین نمایی ناآشنا نبود.
در ادامه نشست عباس غزالی بازیگر نقش امیرحسین در فیلم گفت: وقتی خیلی کوچک بودم و فیلم آژانس رادیدم جذب کاراکتر حاج کاظم شدم همیشه دنبال یک چنین مدل فیلمی بودم تا در فضایی بازی کنم که دینش را به شهیدان ادا میکند و وقتی فیلم روزهای زندگی را دیدم و بازی درخشان خانم قاضیانی را شاهد بودم از خدا خواستم فرصت حضور در چنین پروژهای را به من بدهد.
غزالی افزود: دلبری فیلمی تک لوکیشن و کم بازیگر است و همین خیلی کار را جذاب میکرد و البته هم این خطرناک هم بود. به هر حال با اعتقاد به موضوع قصه و شناخت نسبت به عوامل حرفهای فیلم تصمیم گرفتم که در آن حضور داشته باشم.
در ادامه نشست فرید سعادتمند آهنگساز فیلم گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم و کار را دیدم شخصیت طوبی تاثیر زیادی روی من گذاشت. بیشتر موسیقی فیلم پیانومحور شد و متناسب با صحنههایی که داشتیم و مونولوگ بودن فیلم، سازها را انتخاب کردیم.
در این نشست مهسا هاشمی، محمدرضا شیخانی و مهدی عطاران دیگر بازیگران حاضر در نشست صحبت کردند و هر سه نسبتحضور در فیلمی با مضمون دفاع مقدس ابراز خوشحالی و افتخار کردند.
در ادامه نشست اکبرلو نقد پایانی خود را به صورت جمعبندی بیان کرد و گفت: یکی از ویژگیهای مثبت فیلم توجه به سبک زندگی است که نهادهای فرهنگی حامی فیلم در آن تاکید دارند روابط سالم، حضور بچهها، روابط عاشقانه سالم و احترام به مقام شهدا از جمله مضامین ارزشمند فیلم است.
وی افزود: تفاوت سطح بازیگری بین بازیگران حرفهای و بازی بچهها و آماتورها کار را هم برای کارگردان و هم بازیگران حرفهای سخت کرد. ضمن اینکه در این شکل درامها یک الگوی مشخص ارائه شود. و اینکه شخصیت طوبی قرار است چه سیری را بپیماید مشخص باشد تکیلف تماشاگر برای همراهی طوبی از ابتدا فیلم تا انتها مشخص شود.
یکی از حاشیه های نشست اظهارات علیرضا غفاری مجری نشست بود که حرفهایش را با کنایه و نقد نسبت به بازی هنگامه قاضیانی و سرمایه گذاری در چنین فیلمی مطرح میکرد. او حتی در صحبتهای پایانی اش به فیلمنامه ای از خودش اشاره کرد که سه سال است بدون سرمایه گذار است و اینکه برخی فیلمها میتوانند با گذشت یک سال از پیش تولید تا اکران جشنواره را بگذراند. البته این اظهارات کنایه آمیز با اعتراض کارگردان فیلم اشکذری همراه شد و نسبت به مدیریت این جلسه اعتراض کرد.
رضوی در انتهای نشست خبری گفت: فیلمنامه 3 بار بازنویسی شد و بعد از اتمامش کار را شروع کردیم. آقای اشکذری گفت این فیلم وام گرفته از یک فیلم کوتاه است نه اینکه فیلمنامه کوتاه بوده است.
وی با اشاره به مقوله اقتصاد و فرهنگ در سینمای ایران گفت: اقتصاد و فرهنگ دو بحث به هم گره خوردهاند و اینکه ما وضعیت درست اقتصادی برای سینما نداریم به خاطر این است که بیشتر تهیه کنندگان بعد از فیلمبرداری فیلم کارشان تمام میشود در حالیکه تازه کارشان شروع شده است و باید به این فکرکنند که چگونه فیلم را به مخاطب عرضه کنند. سال 93 فیلم را ساختم و سال 94 به جشنواره آمد و حالا شاید در سال 96 اکران شود. باید با توجه به این فاصله زمانی، به فکر بازگشت سرمایه بود.
وی در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران که گفته بود شما سرمایه را برای این فیلم هدر داده اید گفت: این توهین است. من به سرمایه فیلم توجه کردم و «دلبری» یک اثر فرهنگی است و باید در سینمای ایران ساخته شود چون از مقولههای مهمی چون منش انسانی، سبک زندگی و احترام به شهدا حرف میزند و باید برای آن سرمایهگذاری کرد.
منبع: تسنیم
94/11/14 - 13:10 - 2016-2-3 13:10:28
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی دلبری در برج میلاد فیلمنامه 70 درصدی که مشکل اصلی فیلم و نشست «دلبری»
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی دلبری در برج میلادفیلمنامه 70 درصدی که مشکل اصلی فیلم و نشست دلبری شد ناراحتی اشکذری از مجری و پاسخ رضوینشست نقد و بررسی فیلم دلبری ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری در حالی پایان یافت که سخنان مجری برنامه موجبات ناراحتی اشکذری را فراهم کرد به گزارش خبرننشست نظریه های توانمد سازی و تجربه های عملی در مناطق حاشیه
به گزارش وطن رسانه خبری سازمان های غیردولتی ایران جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی ع با توجه به تجربه 16 ساله این جمعیت در حوزه آسیب های اجتماعی نشستی را موضوع نظریه های توانمند سازی و تجربه های عملی در مناطق حاشیه برگزار می کند این نشست برای ارائه راهکارهای نظری و عملی دپرحاشیهترین نشست روز دوم جشنواره فیلم فجر/از حضور رابعه اسکویی تا اعتماد دولتمردان به اصحاب هنر
پرحاشیهترین نشست روز دوم جشنواره فیلم فجر از حضور رابعه اسکویی تا اعتماد دولتمردان به اصحاب هنر فرهنگ > سینما - نشست خبری فیلم نیمه شب اتفاق افتاد صبح امروز با حواشی بسیار برگزار شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین «نیمه شب اتفاق افتاد» فیلمی عاشقانه به کارحاشیههای روز دوم جشنواره فجر در برج میلاد دلبری «ایوبی» از «جعفر پناهی»/ سلاطین «کل
حاشیههای روز دوم جشنواره فجر در برج میلاددلبری ایوبی از جعفر پناهی سلاطین کلش آف کلنز در جشنواره دلایل عدم حضور حامد بهداد در برنامه شبکه۴روز دوم سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره همچون روز اول با حاشیه هایی همراه بود از ماجرای یک شهروند کاملا معمولی تا گشت ارشاد ددلخوری «هنگامه قاضیانی» در نشست «دلبری»
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳ ۰۱ نشست فیلم دلبری با دلخوری و کَلکَلهای نیمه پنهان هنگامه قاضیانی و مجری برنامه که در پایان به مجادله لفظی کشیده شد برگزار شد به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا 13 بهمن ماه دومین نشست سومین روز جشنواره فیلم فجر به فیلم دلبری به کارگردانی سیدجوادحاشیه ای بر خصوصی سازی مراکز درمانی
تأکید بر این است دولت ها نباید به امور تصدی گری ورود پیدا کنند و انتظار است اجازه دهند تصدی گری به عهده مردم باشد و دولت فقط بر حسن جریان امور در این بخش نظارت کند در جوامع پیشرفته هر گونه اقدام مغایر با آن را رویکرد خلاف بازار آزاد و نوعی انحصار طلبی دولتی تلقی می کنند چنانچهحاشیه سازی جدیدبرای پرسپولیس
در حالی که جشن تولد محسن مسلمان هافبک تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز جمعه پس از تمرین این تیم برگزار شد عکس های آن پس از مدتی از روی سایت باشگاه حذف شد ناطقان عکس های بازیکنان پرسپولیس که طبق معمول جشن تولدها در این تیم به کیک مالی صورت متولد مزین بود ابتدا توسط باشگاه منتشر شد اپرحاشیه ترین نشست روز دوم جشنواره فیلم فجر/از حضور رابعه اسکویی تا اعتماد دولتمردان به اصحاب هنر
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نیمه شب اتفاق افتاد فیلمی عاشقانه به کارگردانی تینا پاکروان است که شب گذشته در جشنواره فیلم فجر اکران شد نشست خبری این فیلم صبح امروز با حواشی فراوانی در برج میلاد تهران با حضور کارگردان و بازیگران آن برگزار شد تینا پاکروان کارگردان این کار در ابتداعکس/ نشست دوستانه قلعه نویی با بنیان گذار بدنسازی بانوان
خبرگزاری آریا- عکس نشست دوستانه قلعه نویی با بنیان گذار بدنسازی بانوان مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری آریا سه شنبه ۱۳بهمن۱۳۹۴تصاویر:دیدار کنگره شهدای ورزش با مقام معظم رهبری، نشست سران سه قوه، حاشیه جشنواره فیلم، نمایشگاه بزرگ اسباب با
دیدار کنگره شهدای ورزش با مقام معظم رهبری نشست سران سه قوه حاشیه جشنواره فیلم نمایشگاه بزرگ اسباب بازی و … صبح دنا دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای ورزش کشور با مقام معظم رهبری پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری جلسه مشترک سران سه قوه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها