تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819356102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل از پیشکسوتان در مراسم آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تجلیل از پیشکسوتان در مراسم آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر


سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت آغاز شد. در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت تهران از مهدی فخیم زاده، رضا کیانیان و رویا تیموریان از بازیگران پیشکسوت و نیز محمد دادگو تهیه کننده سینما تجلیل شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در جشنواره سی و چهارم در بخش سینما حقیقت 11 فیلم مستند؛ در بخش سینمای هنر و تجربه 11 فیلم، در بخش سودای سیمرغ 22 فیلم و در بخش نگاه نو11 فیلم رقابت خواهند کرد. این جشنواره از امروز رسما کار خود را آغاز می کند و تا  22 بهمن ادامه دارد.
تجلیل از پیشکسوتان در مراسم آغاز سی و چهارمین جشنوراه فیلم فجر

همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر همچنین از شهید سیاح طاهری تجلیل شد.  
 فاطمه معتمد آریا ، رخشان بنی اعتماد،  سید زهرا حسینی (نویسنده کتاب دا)و مهتاب کرامتی برای ادای دین  و صحبت درباره شهید سیاح طاهری به روی سن آمدند.  
همسر شهید طاهری به روی سن آمد و هدایایی را به رسم یادبود دریافت کرد و همه مهمانان حاضر در تالار وحدت چند دقیقه ای به افتخار این بانو ایستادند و ادای احترام کردند.   جنتی : سینمای ایران با نشاط و رو به جلو است
وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی در این مراسم سینمای ایران را در حال نو شدن و پوست انداختن توصیف کرد و گفت : سینمایی که ما شاهدیم پویا، با نشاط و رو به جلو است .  
علی جنتی در تالار وحدت درباره جایگاه جشنواره فیلم فجر اظهار داشت : این رویداد فرصت کم نظیری برای ارتباط هنرمندان با یکدیگر و هنرمندان با مردم و مخاطبان است؛ رویدادی ویژه و بی نظیر برای سینمای ایران و
صاحبان اصلی آن که سینماگران هستند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنوراه فیلم فجر

آقای جنتی تصریح کرد: جشنواره سی و چهارم را می توان جشنواره ای دانست که تمام قد در دولت تدبیر و امید متولد و بالیده است و تفاوت محسوسی با جشنواره های گذشته دارد .
وی تاکید کرد: سینما در جهان امروز، نماد قدرت نرم و هوشمندی و نگاه ما به توسعه سینما نگاهی به آینده است با چنین نگاهی سیاست های سینمایی این دوران طراحی شده است .  
وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی در ادامه به مهم ترین رویدادهای دو سال گذشته نیز در عرصه سینما اشاره کرد و گفت : برای نخستین بار بیش از 200 فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند و تا کنون چنین استقبالی در هیچ دوره ای وجود نداشته است . سینمای ایران به هیچ وجه ورشکسته نیست
جنتی تصریح کرد: این عبارت را که گاهی گفته می شود سینمای ایران صنعتی ورشکسته است " به هیچ عنوان قبول ندارم   در یک صنعت هنریه ورشکسته این همه علاقه مند و تولیده بدیع معنا ندارد.  
وی با اشاره به پویایی - نشاط- نو شدن سینما- گفت : خانه سینما فعال است مشکلات مربوط به سالن های نمایش تا حدود زیادی برطرف شده و گیشه ها هم رونق گرفته،آشتی مردم با سینما دیگر یک آرزو نیست بلکه یک واقعیت است،   65 میلیارد تومان فروشه گیشه تا پایان دی ماه سال جاری امید آفرین است .
عضو شورای عالی سینما همچنین بابیان اینکه در دو سال گذشته فعالیت های سازنده ای در حوزه سینما انجام پذیرفت و توفیق های ارزشمندی نیز حاصل شده است گفت : تشکیل گروه هنر وتجربه " و گروه کودک و نوجوان " تاسیس
مدرسه ملی سینمای ایران " که از سال 95 پذیرش دانشجو خواهد داشت - از جمله این اقدامات مهم است  .
جنتی در ادامه توضیح فعالیت های سینمایی گشور گفت : نمایش اختصاصی فیلم برای اساتید جامعه شناسی و نمایش اختصاصی فیلم برای متخصصان دینی و اساتید حوزه در مرکز اسلامی قم افزودن 100 پرده سینما به فضای سینمایی کشور بهسازی بخش قابل توجهی از سالن های سینمایی ، ورود قدرتمند بخش خصوصی به عرصه تولید و زیر ساخت و برداشتن گام های بلند به سوی صنعتی کردن سینما از مهم ترین فعالیت های سازمان سینمایی در دو سال گذشته است  .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راهیابی بسیاری از فیلم های ایرانی به جشنواره های معتبر خارجی گفت : در سال جاری هفته ای نبود که یک فیلم ایرانی در جشنواره ای صاحب رتبه و جایزه ای نشود  این سیر رو به افزایش جوایز به
دست آمده از این جشنواره ها اتفاق مثبتی است که سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم . فیلم های ایرانی در جشنواره های بین المللی به مثابه سفیرانه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مظاهر دیپلماسی فرهنگی هستند . آغاز به کار شبکه وی او دی (VOD)
وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی در ادامه به عنوان یک خبر خوب برای اهالی سینما گفت : پس از یکسال و نیم تلاش به زودی آغاز به کار شبکه وی او دی (VOD)را جشن خواهیم گرفت  .
به گفته وی با راه اندازی وی او دی بسیاری از نگرانی های جوانان خوش ذوقه مستند ساز و تولیدکنندگان فیلم های کوتاه و انیمشین برطرف خواهد شد .
جنتی افزود: وی او دی بستری است که امکان دیده شدن برای همه را فراهم و گردش مالی سینما را چندین برابر خواهد کرد.  

 


دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن