تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827443506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتاری از آیت‌الله میرباقری مکتب عرفانی و افق دید امام خمینی(ره)


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفتاری از آیت‌الله میرباقری
مکتب عرفانی و افق دید امام خمینی(ره)
افق دید امام خمینی (ره)، مبدأ تحولات فقه شیعی است. عقلانیت ایشان به اذن خداوند در دانش‌های نظری، عملی و کاربردی مفهوم پیدا کرد.

خبرگزاری فارس: مکتب عرفانی و افق دید امام خمینی(ره)



خبرگزاری فارس ـ آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری (رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم): انقلاب اسلامی ایران عطیه خداوند از سوی امام خمینی (ره) به مردم ایران است. این انقلاب توانست جریاناتی نظیر جریان کمونیسم در ایران را برای همیشه در خود هضم کند، بنابراین تجلی حقیقت از آستان حضرت مهدی (عج) است و نباید این انقلاب را در قالب یک انقلاب ساده تعریف کنیم، چرا که از حقیقت وجودی آن کاسته می‌شود. شناخت جهان پیش رویمان با شناخت امام خمینی (ره) فراهم می‌شود، ایشان شخصیتی فرازمینی و فرازمانی داشتند و در دوره‌ای دگرگونی در سطح جهان پدید آوردند، تکالیف و مأموریت‌هایی برای کسانی که در مسیر شناخت و فهم امام و سلوک واقعی ایشان بودند، ایجاد شده است. یکی از مهمترین مسئولیت‌های پیروان امام خمینی (ره) در دوره معاصر تحلیل و بسط اندیشه‌های ایشان است، علاقه‌مندان و محققان باید اندیشه‌های ایشان را شرح و بسط بدهند، چرا که امام راحل باید از نو شناخته شوند و ابعاد شخصیتی ایشان در ابعاد فلسفه تکوینی، تاریخی و فلسفه اجتماعی باید شناخته شود. افق دید امام خمینی (ره)، مبدأ تحولات فقه شیعی است، عقلانیت ایشان به اذن خداوند در دانش‌های نظری و عملی و کاربردی مفهوم پیدا کرد. یکی از آثار خوب که می‌تواند ما را در شناخت عقلانیت ایشان یاری کند، کتاب «سلوک ذیل شخصیت امام خمینی (ره)» اثر اصغر طاهرزاده است. نباید اجازه بدهیم که دنیای ظلمت زده امروز،‌ معنویت دین را نادیده بگیرد. باید بدانیم که کجای تاریخ قرار داریم. حضور در چنین تاریخی نیازمند دانستن جایگاه تاریخی حضرت امام(ره) است و این که چرا هر چه تاریخ به جلو می‌رود، دشمن نمی‌تواند مانعی برای عبور از زمانه امام(ره) ایجاد کند؟ بر اساس مکتب عرفانی امام در مدیریت انسان، هم مدیریت فرد، هم مدیریت جامعه و هم مدیریت تاریخ دیده می‌شود؛ یعنی ایشان نگاهی فلسفه تاریخی دارند، جریان حق و باطل در تاریخ را توجه می‌کنند و به دنبال تقویت جبهه حق در طول تاریخ هستند. ایشان معتقد بودند صلاح و فساد جامعه به نظام ولایتی حاکم بر جامعه بازگشت می‌کند؛ لذا امام در اصلاحات اجتماعی هیچ وقت مبارزات رفرم گرایانه ندارند، به اصلاحات جزئی دست نمی‌زنند، بلکه می‌گویند حکومت باید تغییر کند تا جامعه اصلاح شود. در مقیاس جهانی هم وقتی به اصلاح جامعه‌ جهانی می‌اندیشند، با نظام استکباری در جامعه‌ جهانی درگیر می‌‌شوند. این همان اندیشه‌ عارفانه‌ امام است که محور صلاح و فساد را پیش از آنکه شریعت و قانون بدانند، ولایت می‌دانند؛ بلکه قانون را طریق جریان ولایت می‌دانند. مدیریت برای اعمال، نیاز به قانون دارد، مدیریت مادی ساز و کار و قانون خود را تولید می‌کند و مدیریت الهی نیز ساز و کار و قانون متناسب خود را دارد. در مکاتب مادی هم، مدیریت سوسیالیستی، قوانین اقتصادی سوسیالیستی را به دنبال دارد و مدیریت سرمایه‌داری و لیبرالیسم اقتصادی قوانین اقتصادی خود را؛ یعنی قوانین تابع مدیریت هستند.

94/11/10 - 10:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن