تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816673743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس در کانال پسابرجام


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بورس در کانال پسابرجام
رشد تقاضا براي خريد سهام شركت‌هاي متأثر از لغو تحريم‌ها و حتي شركت‌هاي ديگر، موجب شد تا شاخص بورس تهران تنها در پنج روز معاملاتي اخير 6/6 درصد رشد كند و ميانگين بازدهي بورس تهران به 5/13 درصد برسد. اين اتفاق سبب شد تا شاخص بورس تهران چهار كانال جديد را تجربه كرده و با رشد 4449 واحدي، از كانال 66 هزار و 562 واحد به كانال 71 هزار و 11 واحد پرتاب شود.


به گزارش «جوان» بورس تهران در هفته گذشته با جهش‌ها و ركورد‌شكني‌هاي پي در پي خود از نظر رشد شاخص و حجم معاملات، يك هفته تاريخي را براي سهامداران رقم زد و ميانگين بازدهي خود را تا سطح 13 درصد افزايش داد.
بورس تهران كه تا نيمه دي ماه در ركود و رخوت فرورفته بود، با لغو تحريم‌ها به يكباره از خواب زمستاني بيدار شد و با هجوم سهامداران و رشد قيمت سهام شركت‌ها روند جهشي شديدي به خود گرفت و بعد از دو سال روي ديگري از خود نشان داد.
همچنين در پنج روز معاملاتي گذشته بيش از 11 هزار و 480 ميليون سهم به ارزش 21 هزار و 651 ميليارد ريال داد و ستد شد و دفعات معاملات نيز با رشد 44 درصدي به 640 هزار دفعه رسيد. همچنين روند صعودي بورس تهران و جلب توجه سرمايه‌گذاران به اين بازار سبب شد تا تعداد خريداران در اين بازار 43 درصد افزايش پيدا كند و به بيش از 179 نفر بالغ شود.
به اين ترتيب اجراي برجام و لغو تحريم‌ها و همچنين سفر رئيس‌جمهور به كشورهاي اروپايي براي عقد قراردادهاي جديد موجب شد تا سهامداران به اميد بهبود وضعيت صنايع و اقتصاد به سمت خريد سهام شركت‌ها هجوم ببرند تا اندكي از ضررهاي گذشته خود را از اين طريق جبران كنند اما در اين ميان رفتارهاي سهامداران براي خريد سهام شركت‌ها بسيار هيجاني بود و بروز رفتارهاي شتاب‌زده در رفتار آنها كاملاً مشهود بود.
زيرا كارشناسان معتقدند اگرچه لغو تحريم‌ها مي‌تواند اثرات مثبتي بر اقتصاد داشته باشد اما تأثير آن بر صنايع بورسي زمانبر بوده و از سوي ديگر سايه متغيرهاي كلان اقتصادي همچون مشكلات اقتصاد جهاني و افت قيمت نفت همچنان بر سر بورس تهران سنگيني مي‌كند.
مشاركت سهامداران براي خريد سهم و اقبال بازار به گروه‌هاي متأثر از لغو تحريم‌ها موجب شد تا ارزش و حجم معاملات نيز در كنار شاخص بورس، ركوردهاي بي‌سابقه‌اي ثبت كند و با رشد بيش از 60 درصدي نسبت به هفته گذشته مواجه شود؛ امري كه مي‌تواند نشانه خوبي از ورود نقدينگي جديد به بازار سرمايه باشد.
آغاز روند صعودي بورس تهران بعد از مدت‌ها باعث شد تا در هفته گذشته اكثر گروه‌هاي حاضر در بورس با اقبال خوبي مواجه شوند اما از ميان آنها شركت‌هاي خودرويي به دليل انتشار اخباري مبني بر انعقاد قراردادهاي جديد با شركت‌هاي خارجي در صدر توجه اهالي تالار شيشه‌اي قرار گرفتند.
توصيه يك مقام مسئول به سرمايه‌گذاران بورس
يك مقام مسئول در شركت بورس از سهامداران درخواست كرد در تصميم‌گيري‌هاي خود به متغيرهاي كلان اثرگذار بر بازار سرمايه توجه كنند و با احتياط سرمايه‌گذاري كنند.
روح‌الله حسيني‌مقدم – معاون ناشران و اعضاي شركت بورس اوراق بهادار تهران - علت روند صعودي بورس در روزهاي اخير را مورد توجه قرار داد و گفت: همواره گفته مي‌شود كه علت روند صعودي بورس گشايش‌هاي ايجاد شده در حوزه سياسي و پايين آمدن قيمت سهام شركت‌ها است اما آنچه مي‌توان گفت اين است كه اتفاقات اخير بورس تهران پاسخي است بر برجام و آينده‌اي كه پيش روي صنايع قرار دارد.
وي گفت: اين در حالي است كه وضعيت فعلي بورس مي‌تواند نشان‌دهنده بخش واقعي اقتصاد نباشد لذا همواره و در هر شرايطي به سرمايه‌گذاران توصيه مي‌شود كه انتخاب آگاهانه داشته باشند و اگر شناختي نسبت به بازار ندارند، به صورت غير‌مستقيم و از طريق صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري اقدام به سرمايه‌گذاري كنند كه اين تأكيد با صعودي شدن شرايط بازار دو چندان مي‌شود.
حسيني‌مقدم اضافه كرد: بنابراين سهامداران بازار سرمايه بايد در خريد و فروش سهم تمام متغيرهاي كلان اثرگذار بازار را بررسي كنند و آينده سودآوري شركت‌ها را مدنظر قرار دهند زيرا ممكن است برخي صنايع به دليل وجود رقباي جديد با تهديد‌هايي مواجه شوند و برخي ديگر شرايط بهتري را تجربه كنند لذا سهامداران بايد همه اين موارد را مدنظر قرار دهند و بهترين تصميم را بگيرند.
وي عنوان كرد: علاوه بر اين شركت‌ها هم بايد از اين شرايط استفاده كنند و منابع مالي جذب كنند و سرمايه‌گذاران نيز تلاش كنند تا با انتخاب سهم مناسب از شرايط بازار به بهترين شكل استفاده كنند.
معاون شركت بورس از سرمايه‌گذاران درخواست كرد در معامله سهم به متغيرهاي اقتصاد جهاني نيز توجه كنند و چشم‌انداز بازار محصولات و فروش را مدنظر قرار دهند زيرا اكنون در شرايط جهاني تهديد‌هايي براي همه صنايع وجود دارد لذا نبايد در كنار فضاي خوش‌بيني، فضاي احتياط كنار گذاشته شود و سرمايه‌گذاران بايد با احتياط سرمايه‌گذاري كنند.
حسيني‌مقدم تأكيد كرد: زماني كه معاملات بورس تهران پرگردش بوده و حجم معاملات زياد است بايد به تصميم بازار اعتماد كرد اما زماني كه بازار كم‌معامله است نبايد به آن اعتماد كرد لذا روند مطلوب حجم معاملات نشان مي‌دهد كه عده‌اي از صنايع خارج شده و عده جديدي وارد مي‌شوند.
وي از ورود نقدينگي جديد به بورس تهران خبر داد و تصريح كرد: انتشار واحدهاي جديد از سوي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و همچنين افزايش گردش معاملات نشان مي‌دهد كه پول جديدي وارد بورس شده است.
معاون شركت بورس در خصوص پيش‌بيني وضعيت آينده بورس گفت: روند صعودي و نزولي بورس تهران تابع متغيرهاي زيادي است كه نمي‌توانيم آنها را ثابت نگه داريم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن