تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815609182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناشران حرفه‌ای آثار ضعیف را منتشر نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ناشران حرفه‌ای آثار ضعیف را منتشر نکنند
انتشاراتی‌های حرفه‌ای آثار ضعیف و سطحی را که فروش بالایی دارد، منتشر نکنند.



محمدرضا طاهری شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی انتشاراتی‌ها به سطح بالای ادبی و فنی یک اثر توجه نمی‌کند، بلکه اثری را که پر از غلط و اشتباه‌های شعری است منتشر می‌کند.



وی افزود: برخی انتشاراتی‌ها به بحث فروش اثر ادبی هنگام چاپ شعر شاعری جوان بیشتر توجه می‌کنند و به سطح اثر توجهی نمی‌کنند. تا حدودی می‌توان به آن‌ها حق داد. به دلیل آنکه انتشاراتی‌ها باید از این راه درآمد کسب کنند. حداقل انتشاراتی‌های حرفه‌ای آثار زرد و سطحی را که فروش بالایی دارد، منتشر نکنند.


این شاعر با اشاره به منتشر شدن شعر شاعری جوان توسط انتشاراتی حرفه‌ای مانند «نگاه» و کم رغبتی نشرهای دیگر نسبت به این مسئله بیان کرد: ای کاش ساز و کاری در زمینه نشر وجود داشت تا شاعرانی که استحقاق چاپ اثر را دارند، در دام رانت گرفتار نشوند البته تعداد این افراد زیاد نیست.


طاهری ادامه داد: هنگامی که یک انتشاراتی معتبر اثری زرد و سطحی را چاپ می‌کند، سلیقه مخاطب آسیب می‌بیند. طبع و طبیعت روحی برخی افراد با شعر عجین شده است. این مسئله سبب می‌شود که طبیعت آن‌ها به انحراف برود و به اشتباه دچار شوند.


وی با اشاره به آنکه بهتر است اثر بسیاری از شاعران جوان منتشر شود اظهار داشت: تعداد معدودی از شاعران جوان که آثار خوبی می‌آفرینند و در ابتدای راه هستند،. تمایل به چاپ اثر خود دارند. اما انتشاراتی‌ها به منتشر کردن اثر آنها رغبتی ندارند.








۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن