تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815682040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتياد به رقابت آنلاين و خالي شدن جيب ها


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اعتياد به رقابت آنلاين و خالي شدن جيب ها

تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۱
بازی‌های آنلاین را بی‌گمان می‌توان یکی از معضلات جدی نسل جوان امروز دانست. بازی هایی که آثار اجتماعی یا توسعه‌ اعتیاد جوانان به این بازی‌ها در دراز مدت مضرات بیشتری را متوجه جامعه می‌کند.بازی‌های آنلاین را بی‌گمان می‌توان یکی از معضلات جدی نسل جوان امروز دانست. بازی هایی که آثار اجتماعی یا توسعه‌ اعتیاد جوانان به این بازی‌ها در دراز مدت مضرات بیشتری را متوجه جامعه می‌کند.به گزارش انتخاب، آسیب‌های روانی، اجتماعی و شخصیتی ناشي از بازي هاي آنلاين براي كاربران بويژه در سنين كودك و نوجوان و جواني تنها یک سوی ماجرایی هستند و در آن سوي دیگرش هزینه‌های کلان اقتصادی نهفته است. گفته می‌شود در ایران ماهانه از طريق فروش اين بازيها، رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان به جيب زده مي شود و در اين روند بازي هاي خارجي به دلايل متعدد محبوبيت ويژه اي بين كاربران ايراني دارند و ۹۵درصد سود كلان از اين طريق به جيب خارجي ها سرريز مي شود.ایرانی‌ها سالانه ۲۰۰ میلیارد به جیب سوپرسل می‌ریزندکلش آف کلنز (Clash of Clans)، یا‌‌ همان «جنگ قبایل» در سال ۲۰۱۳ توسط فنلاندی‌ها به طور گسترده‌ای بر روی گوشی‌های تلفن همراه منتشر شد. بازی که امروزه در گوشی‌ها و تبلت‌های جوانان ایرانی به جزئی لاینفک بدل گشته است. در مدرسه، دانشگاه، ادارات دولتی و خصوصی، مترو، اتوبوس و... به راحتی می‌توانید افرادی را پیدا کنید که در کنجی سر در گریبان گوشی خود فرو برده‌اند و با تکان‌های مداوم انگشتانشان در حال «اتک» زدن هستند.اگر نگاهی به رتبه سایت شرکت سوپرسل (supercell) تولیدکننده و توسعه‌دهنده فنلاندی این بازی در الکسا که یکی از معتبر‌ترین منابع رتبه‌سنجی سایت‌ها می‌باشد بیاندازیم نام ایران را بعد از آمریکا و هند به عنوان سومین کشور پربازدید کننده این سایت خواهیم یافت.در لیست بازی‌های آنلاین محبوب ایرانی می‌توان کلش آو کلنز را صدرنشین دانست. بر اساس آمارهای منتشرشده روزانه بیش از ۳۰ میلیون نفر در دنیا در حال انجام این بازی هستند. درآمد روزانه این بازی دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است و جالب است بدانید که کلش آو کلنز روزانه رقمی حدود ۵۰ میلیون تومان در ایران درآمد دارد، یعنی ایرانی‌ها سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به جیب سوپرسل (شرکت سازنده این بازی) می‌فرستند.شگرد اين شركت در جذب پول بي زبان كاربران اغواگر است. شروع این بازی در ابتدا رایگان است اما ادامه دادن بازی رایگان تمام نمی‌شود، از یک مرحله‌ای به بعد بدون پرداخت هزینه نمی‌توان انتظار ارتقا در بازی را داشت و این زمانی اتفاق می‌افتد که فرد ماه‌هاست به این بازی ورود پیدا کرده و معتاد شده است و طعم لذت كذائي آن را لمس كرده است از اين رو ادامه ندادن بازی کار غیرممکنی براي كاربر به نظر مي رسد.احسان ۲۵ ساله یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی محبوب ایرانی‌ها یعنی کلش آو کلنز است. او مي گويد؛ «روزی حدود ۵ ساعت از وقتم را صرف اين بازي مي كنم»، اما این انتهای ماجرای هزینه کردن برای بازی نیست. به عبارتي هزينه زمان و هزينه هاي مالي در اين بازي توامان خرج مي شود. او در این باره می‌گوید ؛«کلش آو کلنز بازی مورد علاقه من و همه كساني است كه در اين اتاق گيم حضور دارند.» در ادامه به دوست كناريش(سالار) اشاره مي كند و مي گويد ايشان بچه مايه دار است و من به گرد پاش هم نمي رسم! وي علاوه بر اتاق گيم در منزلشان هم حدود ۴ الي ۵ ساعت براي اين بازي وقت صرف مي كند و وقتي مادرش دعوا مي كند به قصد استراحت به اينجا سر مي زند و هوايي مي خورد! سالار ماهي حداقل ۶۰۰ هزار تومان صرف اين بازيها مي كند. افراد شاخ هم که هزینه‌های یک میلیونی دارند.فارغ از خوراك ذهني خاص و انتقال سبكي كه اين بازيها براي كاربران دارند،‌ این دقیقا همان اعتیاد به مواد مخدر است منتها با این تفاوت که جسم انسان ویران نمی‌شود. اعتیاد به اینترنت در دنیا به حدی فراگیر شده است که متخصصان حوزه بهداشت و سلامت از راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد در حوزه فناروی سخن رانده‌اند.معتادان به اینترنت به کسانی گفته می‌شود که ساعات بسیار طولانی را در طول روز به گذران وقت در اینترنت و فضای مجازی اختصاص می‌دهند به نحوی که عملکرد شغلی و تحصیلی آنها تحت تأثیر قرار می‌گیرد. طبق آمار انجمن روانپزشکان ایران، مبتلایان به اعتیاد اینترنتی در کشورمان به مرز ۳۳ درصد رسیده‌اند در حالی که آمار جهانی ۲۵ درصد اعلام شده است. بخش عمده‌ای از این اعتیاد اینترنتی هم به بازی‌های آنلاین بازمی‌گردد.آيا اين روند زيبنده نوجوان و جوان ايراني است؟ آيا ديگر بين ايرانيان وقت ديگر طلا نيست؟ چه بايد كرد و آيا كدام ارگان، نهاد آموزشي بايد اين امر را سروسامان دهد؟ نقش خانواده چقدر در اين پروسه ملموس است؟ و چند مورد سوال ريز و درشت كه همگي علت قرباني شدن نوجوان و جوان ايراني را جويا مي شوند.از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های ناشی از عضویت در شبکه‌های اجتماعی مجازی، آموزش و فرهنگ‌سازی است. اين چرخه آموزشي را خانواده و دستگاههاي آموزشي و اطلاع رساني تشكيل مي دهد و هر كدام سهمي در اين روند پيدا مي كنند. از اين رو با توجه به عضویت و حضور قشر جوان و نوجوان در این شبکه‌ها، نهادهای خانواده و آموزش و پرورش و رسانه ملي نقش بسزایی در آموزش آسیب‌های ناشی از این شبکه‌ها دارند.ایران کشوری درحال‌توسعه است که برای جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی، اقتصادی و علمی که جزو تأکیدات مقام معظم رهبری است باید باپشتکار و تلاش مضاعف جوانانش روبه‌جلو حرکت کند.با توجه به جوان بودن هرم جمعیتی کشور، نهایتاً درمی‌یابیم که اکنون در چه دوران طلایی از توسعه همه‌جانبه قرار داریم و البته این فرصت طلایی قطعاً با عبور هرم جمعیتی کشور از جوان به میان‌سال تا بیست سال آینده از دست می‌رود. این مسائل باید در سیاستگذاری ها مورد توجه قرار گیرد، همانطور که ۲۰سال پیش باید برای وضعیت امروز جوانان کار می کردیم. اگر به این مسائل توجه نکنیم فرداي نوجوان و جوان امروز نيز بسيار بدتر از پيامدهاي امروز خواهد بود.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن