تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌های زیست‌محیطی با نگاه کلان تدوین شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برنامه‌های زیست‌محیطی با نگاه کلان تدوین شوند
شهردار کرج بر ضرورت اجرای برنامه‌هایی کلان و مدون در زمینه پیشگیری از بحران‌های زیست‌محیطی تاکید کرد و گفت: اقدامات باید بلند مدت باشند؛ بی شک اقدامات کوتاه‌مدت، جز تسکین‌های مقطعی و کم‌تاثیر، دستاوردی ندارد.
علی ترکاشوند عنوان کرد: اگرچه امروز آلودگی هوا به یک چالش سراسری در مدیریت شهری تبدیل شده است، اما تجربه‌های موفق نشان می‌دهد که در صورت اتخاذ برنامه‌های راهبردی و رسیدن به توازنی منطقی در بخش‌های مختلف شهری و استانی می‌توان این چالش را کم‌ اثر کرد. وی اظهار داشت: آلودگی هوا پیامد مباحث مختلفی اعم از صنعت، خدمات و حمل‌ و‌ نقل است، بنابراین بدیهی است که جبران آن نیز باید از یک اقدامات زنجیره‌وار و موثر پیروی کند.
ترکاشوند افزود: معضل آلودگی هوا تنها منوط به تصمیم‌گیری از سوی یک سازمان نیست بلکه به جهت کلان بودن موضوع و حساسیت در مورد آن باید مجموعه دولت وارد میدان شده و راهکارهایی برای رفع آن در نظر بگیرند.
وی با تاکید بر تقویت قانون‌گذاری‌ها در این زمینه گفت: نیازمند فرآیندی هستیم که طی آن قوانینی به تصویب برسد تا از طریق این قوانین انتقال مشاغل و صنایع آلاینده به خارج از شهرها، توسعه و تجهیز ناوگان حمل و‌نقل عمومی و همچنین تولید و شماره‌گذاری خودروها با درک مناسبی نسبت به دغدغه‌های زیست‌محیطی صورت بگیرد و از این طریق گام‌های موثری در راستای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هوا برداشته شود.
شهردار کرج خاطرنشان کرد: تنها با تکیه بر بحث‌های ساختاری و فنی نمی‌توان به ایده‌آل‌های زیست‌محیطی دست‌ یافت، بلکه در این خصوص نیازمند حرکت‌های فرهنگی و مشارکت‌های شهروندی هستیم و این در حالی است که مدیریت شهری کرج در این زمینه اقدامات متعددی را اجرایی کرده و به طور ویژه به دنبال برگزاری برنامه‌هایی برای آگاهی و همکاری هر چه بیشتر مردم با دستگاه شهرداری برای کاهش و مقابله با آلودگی هوا و محیط زیست است. وی با بیان اینکه متاسفانه در چند دهه اخیر حرکت‌های توسعه‌محور در جوامع با تخریب طبیعت همراه بوده است، یادآور شد: تعریف و اجرای برنامه‌های توسعه فضای سبز پایدار در کنار اهداف درآمدی، می‌تواند به تلطیف وضعیت آب‌ و‌ هوای شهرها بینجامد. ترکاشوند با بیان اینکه امروزه با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی و هوا مبحث حوزه حمل‌ و‌ نقل عمومی و در راس آن قطار شهری مورد توجه ویژه مدیریت شهری و دستگاه‌های استانی قرار گرفته است، تاکید کرد: این مهم با جدیت هرچه تمام از سوی مدیریت شهری کرج پیگیری می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک حمل‌ و‌ نقل عمومی توسعه پیدا کند و بهبود شرایط آب‌ و‌ هوایی کلانشهر کرج را موجب شود. شهردار کرج در پایان اظهار امیدواری کرد: آینده‌نگری در بخش‌های مختلف مدیریتی به همراه مشارکت‌های شهروندی، موجب رفع چالش‌های زیست‌محیطی می‌شود؛ چرا که راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و تشریک مساعی بین نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی است.




تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن