تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815068607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذابيت عشق در نقد روشنفكري ايراني منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جذابيت عشق در نقد روشنفكري ايراني منتشر شد
تازه‌ترين رمان تورج زاهدي با عنوان «جذابيت عشق» و با موضوع سرگذشت روشنفكران ايراني در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي منتشر شد.
تازه‌ترين رمان تورج زاهدي با عنوان جذابيت عشق از سوي انتشارات كتاب نيستان روانه بازار كتاب شد. جذابيت عشق رماني است با موضوع زندگي روشنفكران ايراني پس از انقلاب اسلامي كه از اين حيث اثري بديع و جسورانه به نظر مي‌رسد.
ناشر اين اثر در بخشي از مقدمه خود بر اين كتاب درباره اهميت اين رمان مي‌نويسد: «پس از پيروزي انقلاب اسلامي رماني با عنوان ثريا در اغما اثر اسماعيل فصيح منتشر مي‌شود كه تعدادي از شخصيت‌هاي آن را روشنفكران ايراني شكل مي‌دادند كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي از ايران رفته بودند. پس از آن نيز هوشنگ گلشيري در رمان «آينه‌هاي در دار» بار ديگر موضوع روشنفكران ايراني را از زاويه ديد مهاجران مورد توجه قرار مي‌دهد و سراغ روشنفكران ايراني مهاجرت كرده آلمان مي‌رود و البته راوي داستان نيز خود در زمره آنها نيست. دو رمان «آواز كشتگان» و «چاه به چاه» اثر رضا براهني نيز در زمره رمان‌هاي سياسي پليسي طبقه‌بندي شده و مستقيماً به سراغ روشنفكران نمي‌رود، بر همين مبنا بايد جذابيت عشق را نخستين رماني بدانيم كه به طور مستقيم به زندگي روشنفكران ايران وارد شده است.» داستان «جذابيت عشق» با روايتي از زندگي يك روزنامه‌نگار شروع مي‌شود. روزنامه‌نگاري كه از سويي غرق در جذابيت يك داستان و تقلاي دروني براي انتشار آن است و از سوي ديگر متوجه مي‌شود كه فردي ناشناس در صدد كسب اطلاع از وضعيت وي در محل كارش است. تداخل داستاني كه در اختيار روزنامه‌نگار قرار گرفته است با داستاني كه در زندگي وي در حال شكل‌گيري است نخستين تعليق اين رمان است كه مخاطب را با خود همراه مي‌كند. انتشارات كتاب نيستان اين رمان را در ۷۲۷ صفحه و با قيمت ۴۲ هزار تومان منتشر كرده است.




تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن