تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805292190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسب تیزپای اقتصاد ایران بسوی بازار جهانی می تازد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کارشناس روس: اسب تیزپای اقتصاد ایران بسوی بازار جهانی می تازد «ولادیمیر ساژین» کارشناس ارشد منطقه ای روسیه نوشت: اکنون در دوره پسا برجام، اسب تیزپای اقتصاد ایران پس از تجربه سال ها تحریم و رکود، با حرکتی تند بسوی بازار جهانی و پیش از همه بازار نفت می تازد.
۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن ساعت 14:38

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، کارشناس سیاسی و خاورمیانه ای روسیه در مطلبی که خبرگزاری اسپوتنیک انتشار داده، افزوده است:بر خلاف انتظار تحلیلگران، زمان لغو تحریم ها بسیار زودتر فرا رسید. تهران با اجرای توافق، اقدامات ضروری را انجام داد و اکنون اسب تیزپای اقتصاد این کشور زین شده و با شتاب در حال حرکت است.
در ادامه مطلب آمده است: اما اکنون فرآیند طولانی افت قیمت نفت با دلایل زیادی از حمله کاهش تولیدات در چین، ورود نفت شیل آمریکا به بازار مشاهده می شود.
چندی پیش، چین اطلاعات مربوط به آهنگ رشد تولید ناخالص ملی خود را معرفی کرد که گواه کند شدن رشد تا 6,9% است، یعنی تقاضا برای خرید مواد انرژی زا در بزرگترین کشور مصرف کننده نفت پس از آمریکا، ممکن است کاهش یابد که بطور کلی تأثیر منفی بر تقاضای جهانی خواهد گذاشت.
آنچه به آمریکا مربوط می شود برای نخستین بار طی 40 سال، ممنوعیت صادرات نفت لغو شد و تانکرهای حامل نفت از این کشور راهی اروپا می شوند.
دورنمای ظاهر شدن نفت ایران به بازار جهانی پس از لغو تحریم ها نیز نقش خود را در «افت قیمت نفت» بازی کرد. تا پیش از تحریم ها، روزانه حدود چهار تا چهار میلیون و 300 هزار بشکه نفت در ایران تولید می شد که دو تا دو میلیون و 500 هزار بشکه از آن صادر می شد.
اما تحریم ها تولید را تقریبا نصف کرد و صادرات نفتی ایران را هم تا یک میلیون و 100 هزار بشکه کاهش داد و اکنون تهران قصد دارد تا پایان سال 2017 به سطح پیش از تحریم ها برسد. تحلیلگران معتقدند که سال 2016 افزایش تولید نفت ایران بین 800-500 هزار بشکه نفت در روز خواهد بود و در شرایط عرضه زیاد، حجم اضافی در بازار کاهش قیمت نفت را تحریک خواهد کرد.
ساژین نوشته است: حجم نفت صادراتی ایران بیشتر یک عامل روانی و نه فقط تجاری در بورس جهانی است و حتی افزایش قابل انتظار تولید نفت این کشور برای قیمت ها مهلک نیست. مهدی سنایی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در روسیه، در این باره تاکید کرده است: به اعتقاد من، حضور ایران در بازار نفت تأثیر منفی بر قیمت نفت نخواهد گذاشت.
به گفته سنایی، روزانه 120 میلیون بشکه نفت در جهان تولید می شود و افزایش 500 هزار بشکه ای ایران تأثیر جدی بر بازار نخواهد گذاشت.
تهران در دوره جدید سعی می کند نه فقط به معاملات نفتی با مشتریان سنتی خود ادامه بدهد، بلکه مناسباتی را احیا کند که پس از برقراری تحریم ها قطع شد.
عربستان سعودی، رقیب اصلی ایران که به فروش نفت خود با تخفیف 4,85 در ازای هر بشکه پرداخته مخالف احیای مناسبات نفتی ایران است و همزمان تهران در این رقابت اعلام کرد برای فروش نفت خود با قیمت مناسب آماده است.
ساژین در بخش دیگری از این مطلب با درست خواندن راهبرد ایران در عرضه نفت با قیمت مناسب و تخفیفی به مشتریان اروپایی، نوشته است: به هر حال آغاز اجرای برجام و رفع تحریم های اقتصادی از ایران با کاهش قیمت نفت مصادف شد و اقدامات این کشور در شرایط کنونی کاملا قابل درک است، زیرا تجارت، تجارت است، به ویژه در تجارت نفتی که اقتصاد، روانشناسی و منافع ملی کشورهای صادرکننده نفت و بطور کلی ژئوپلیتیک در آن درگیر هستند.
البته مجموعه عوامل و دلایل دیگری بر قیمت جهانی نفت تأثیرگذار می باشد و در ماه های اخیر هم گرایش کاهش تغییری نکرده است. به عقیده متخصصان، هنوز کم شدن بها به «ته دیگ» نخورده است و افت قیمت نفت «برنت» تا 25 دلار برای هر بشکه و حتی پایین تر ادامه خواهد یافت.
ساژین در پایان نوشته است: اکنون هیچ سازمان یا اتحادیه بین المللی اقتصادی از جمله اوپک در حال افول نمی تواند با این وضع مقابله کند و ایران و دیگر کشورهای تولید کننده نفت باید هر کدام باید بطور مستقل در این مبارزه شرکت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن