تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819338061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كمك به پناهندگان عراقي مقيم اردن دشوار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كمك به پناهندگان عراقي مقيم اردن دشوار است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): امان - كمسيارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل متحد درگزارشي اعلام كرد كه اين كمسياريا در ادامه ارايه كمك به پناهندگان عراقي مقيم اردن كه رو به افزايش هستند ، با دشواري هاي زيادي روبرو شده است .


به گزارش ايرنا و به نقل از رسانه هاي اردن ، در اين گزارش كه اخيرا منتشرشده ، آمده است: اين دشواري ها با آزاد سازي قيمت سوخت در اردن و همچنين افزايش قيمت فرآورده هاي نفتي و مواد غذايي بيشتر شده است .
اين گزارش مي افزايد: افزايش قيمت هاي مواد غذايي و قطع كمك هاي بشردوستانه از سازمان هاي امداد از جمله كمسيارياي امور پناهندگان باعث مي شود كه اين كمسياريا نتواند به ارايه كمك هاي بشردوستانه ادامه دهد.
بر اساس اين گزارش ، اين كمسياريا از كشورهاي كمك دهنده مبلغ 22 ميليون دلار دريافت كرده است ، ولي اين مبلغ نصف مقداري است كه براي انجام عمليات بشردوستانه خود درخواست كرده بود.
براساس آمارهاي منتشره ، بيش از 150 هزارمهاجر عراقي از مجموع 750 هزار عراقي مقيم در اردن به طور كامل از كمك هاي بين المللي امرار معاش مي كنند .
"عمران ريتز" نماينده كمسيارياي عالي پناهندگان در اردن گفت : كمك هاي بلاعوض مالي ارايه شده به پناهندگان عراقي هم اكنون نسبت به گذشته بسيار كمتر شده است .
وي افزود: اين امر باعث اثرات منفي زيادي شده ، به ويژه اينكه اين سازمان با تعداد زيادي از اشخاصي كه به دليل گراني رو به افزايش هزينه زندگي با خطر فقر مواجه مي شوند روبرو است .
وي خاطرنشان كرد : شمار عراقي هايي كه براي نخستين بار از كمسيارياي عالي ويا ديگر سازمان هاي انسان دوستانه درخواست كمك مي كنند رو به افزايش مي رود زيرا كه اندوخته هاي آنان تمام شده است .
وي همچنين هشدار داد كه كمبود امكانات مادي به كاهش عمليات بشردوستانه اين كمسياريا خواهد انجاميد .
ريترز گفت : اين درحالي است كه بر اساس گزارش ها، كميسيارياي عالي امور پناهندگان نيز در سوريه با كمبود اعتبارات مالي روبرو است .
وي افزود: اين كمسياريا در زمينه هاي آموزش ، مواد غذايي و برنامه هاي بهداشتي كمك مي كند كه اين كمك ها نيز به دليل كمبود درآمدها با خطر قطع شدن روبرو شده است .
پس از حمله آمريكا و انگليس و اشغال عراق در سال 2003ميلادي حدود 750 هزار عراقي به اردن مهاجرت كرده اند.
خاورم **240 **1373
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن