تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816672687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كدام صنايع بورسي بيشتر رشد كردند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كدام صنايع بورسي بيشتر رشد كردند؟
اجرايي شدن برجام و رفع تحريم‌هاي بين‌المللي در هفته جاري موجب شد صنايع مرتبط با رفع تحريم‌ها در مركز توجه اهالي بازار سرمايه قرار بگيرند و با بيشترين افزايش قيمت و تقاضا مواجه شوند.
به گزارش ايسنا، لغو تحريم‌هاي بين‌المللي موجب شد خوشبيني ناشي از بهبود وضعيت اقتصادي به بازار سرمايه تزريق شده و در نتيجه بورس تهران بعد از دو سال ركود با رونق دوباره و افزايش قيمت‌ها مواجه شود.
رونق دوباره بورس و توجه اهالي تالار شيشه‌اي به شركت‌هاي بورسي و افزايش استقبال سهامداران از قيمت‌هاي پايين شركت‌ها سبب شد نقدينگي جديدي وارد بورس شده و با افزايش مشاركت سهامداران براي خريد سهم، اكثر صنايع بورسي مسير خود را تغيير داده و برخلاف ماه‌هاي گذشته با بازدهي مثبت مواجه شوند.
با اين اتفاق وضعيت اكثر صنايع بورسي بهبود پيدا كرد اما شركت‌هايي كه از لغو تحريم‌ها بيشترين تأثير را مي‌پذيرند با اقبال بيشتري مواجه شدند، به طوري كه لغو تحريم‌هاي كشتيراني و همچنين احتمال انعقاد قراردادهاي جديد با شركت‌هاي خودروسازي موجب شد صنايع حمل و نقلي، راديويي و خودرويي بيشترين بازدهي را در يك هفته اخير كسب كنند، به طوري كه صنعت حمل و نقل با كسب 14/6 درصد بازدهي در يك هفته اخير بيشترين بازدهي را در بين صنايع بورسي كسب كرد و در صدر جدول قرار گرفت.
صنعت راديويي كه دو شركت همراه اول و مخابرات را در اختيار دارد به دليل انتشار اخباري در خصوص سرمايه‌گذاري اپراتور فرانسوي اورنج در همراه اول مورد اقبال اهالي تالار شيشه‌اي قرار گرفتند و با كسب بازدهي 13/7 درصدي دوم شدند.
صنعت خودرو ديگر صنعتي است كه اين روزها به دليل قيمت‌هاي پايين و همچنين اخباري درخصوص انعقاد قراردادهاي جديد با خودروسازهاي خارجي مورد توجه سهامداران قرار گرفت و با بازدهي 10 درصدي در يك هفته، كام سهامداران خود را شيرين كرد.
علاوه بر اين سه صنعت، صنعت فرآورده‌هاي نفتي و غذايي از ديگر صنايعي بود كه توانست با كسب بازدهي 8 درصدي عملكرد قابل قبولي داشته باشد و بازدهي بالاتري از بازدهي شاخص بورس كسب كند.
در اين ميان صنعت قند و شكر كه در دوران ركود بورس از اقبال و بازدهي قابل توجهي برخوردار شد، با رونق بورس مسير خلاف جهت بازار را انتخاب كرد و در يك هفته زيان منفي 3/8 درصدي را ثبت كرد و جزو زيانده‌ترين صنعت بازار سرمايه شد. از سوي ديگر صنعت مهمي همچون فلزات اساسي به‌رغم رفع تحريم‌ها و به دليل افت قيمت‌هاي جهاني با تغييرات چنداني مواجه نشد و برخلاف جريان مثبت بازار روند منفي در پيش گرفت.

منبع : ايسنا



تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن