تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819969001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: پیام جهانی ما این است که دیپلماسی کارساز است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ظریف: پیام جهانی ما این است که دیپلماسی کارساز است


وزیر خارجه ایران در کنفرانس داووس گفت: به نظر من پیام ما دو پیام جهانی و منطقه ای است. پیام جهانی ما این است که دیپلماسی کارساز است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر خارجه کشورمان در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت:ما چالش های جدی را در جامعه بین المللی شاهد هستیم که مهم ترین آن مبارزه با تروریسم است. آقای ظریف گفت: اینکه برخی با تبلیغات منفی سعی می کردند به واسطه فعالیت های هسته ای صلح آمیز، ما را یک تهدید معرفی کنند اشتباه بود و برای برخی همسایگانمان متاسفیم که از برخی پیشرفت ها در جریان مذاکرات با پنج بعلاوه یک ابراز ناخرسندی کردند. وزیر امور خارجه کشورمان درباره پایبندی ایران به تعهدات خود گفت: ما در دو سال گذشته نشان داده ایم که در تعهدات خود پایبند هستیم. او در ادامه افزود: ما جلوتر به تعهدات خود عمل کردیم که آژانس هم آن را تایید کرد که نشان می دهد که رسیدن به تفاهم به این معنا نیست که افراد از خواسته های خود کوتاه بیایند.
ظریف وزیر امور خارجه در اجلاس جهانی اقتصاد
ظریف در داووس تاکید کرد توافقنامه هسته ای خواسته های ما را که برداشته شدن تحریم ها و در عین حال احترام به حق ما برای داشتن برنامه هسته ای برای مقاصد صلح آمیز بود، برآورده کرد.  وزیر خارجه ایران در کنفرانس داووس گفت: به نظر من پیام ما دو پیام جهانی و منطقه ای است. پیام جهانی ما این است که دیپلماسی کارساز است. این پیامی است که همه ما باید با جدیت از آن درباره مسائل دیگر استقبال و استفاده کنیم. دیپلماسی به صبر نیاز دارد. دیپلماسی نیاز دارد که تحمیل و زور گفتن را کنار بگذاریم و به جای آن از اراده برای مذاکره و رسیدن به راه حل های مورد قبول طرفین استفاده کنیم. ظریف  گفت: به نظر من کاری که ما در دو سال و نیم گذشته انجام دادیم این بود که تلاش کردیم ببینیم چگونه می توانیم به بهترین شکل به اهدافمان برسیم بدون اینکه به منافع و اهداف و دغدغه های طرفهای مذاکره آسیب بزنیم و ما به آن رسیدیم. البته می دانم که توافق حاصل شده کامل و بی نقص نیست زیرا هیچ قرارداد و توافقی هرگز بی نقض و کامل نیست اما این توافقنامه خواسته های ما را که برداشته شدن تحریم ها و در عین حال احترام به حق ما برای داشتن برنامه هسته ای برای مقاصد صلح آمیز بود، برآورده کرد. البته برنامه هسته ای ما همیشه برای مقاصد صلح آمیز بوده است اما اکنون ما آماده ایم که شفافیت بیشتری نشان دهیم تا جامعه بین المللی آنچه را که قبلا هم می دانستیم بداند و آن این است که برنامه ما صرفا صلح آمیز است.
ظریف گفت: توافق حاصل شده کامل و بی نقص نیست زیرا هیچ قرارداد و توافقی هرگز بی نقض و کامل نیست اما این توافقنامه خواسته های ما را که برداشته شدن تحریم ها و در عین حال احترام به حق ما برای داشتن برنامه هسته ای برای مقاصد صلح آمیز بود، برآورده کرد. زیر امور خارجه در ادامه با بیان اینکه برنامه موشکی ایران کاملا دفاعی است و هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست گفت: هیچ کس نمی تواند ادعا کند که برنامه موشکی ایران نقض معاهده باشد.    فضای تجارت و فعالیت های اقتصادی در داخل ایران بهبود زیادی یافته است
نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور
 رئیس دفتر رئیس جمهور ایران در اجلاس داووس سوئیس افزود: فضای تجارت و فعالیت های اقتصادی در داخل ایران بهبود زیادی یافته است.  نهاوندیان گفت: ایران خواهد توانست بودجه بیشتر طرح های سرمایه گذاری خود را خودش تامین کند. ایران همچنین می تواند از سرمایه گذاری های خارجی نیز برای طرح های توسعه ای استقبال کند، چه این سرمایه گذاری ها بین المللی یا منطقه ای باشد.
 
وی بیان کرد: دیدگاه اقتصادی ما در دولت جدید این است که معتقدیم باید منطقه ای فکر و عمل کنیم. یکی از تمرکزهای ما روی توسعه منطقه ای است. ما فکر می کنیم شکوفایی اقتصادی همزمان با امنیت و مبارزه با خشونت و افراط گرایی فراهم می شود. برای این منظور لازم است اشتغالزایی کنیم. ما باید منابع خود را برای توسعه منطقه همسو و متحد کنیم.
 
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: بر اساس مطالعات مراکز تحقیقاتی مستقل یا سازمانهای بین المللی ، رشد تولید ناخالص داخلی اقتصاد ایران در سال دوهزار و شانزده و سال آینده بیش از متوسط رشد اقتصاد جهانی خواهد بود. رشد اقتصادی ایران دست کم پنج درصد پیش بینی شده است. در داخل ایران، طرح پنج ساله که قرار است در مجلس ایران در ماههای آینده تصویب شود، با هدف هشت درصد رشد اقتصادی است. بنابراین طرح بلندپروازانه ای برای سرمایه گذاری وجود دارد.  فضای تجارت و فعالیتهای اقتصادی در داخل ایران بهبود زیادی یافته است.
 
نهاوندیان گفت: رتبه ایران از نظر فضای مناسب برای کسب و کار و تجارت بیش از بیست و پنج واحد رشد داشته است. این خود نشان می دهد که تعهد دولت جدید در بهبود فضای تجارت و کسب و کار تحقق یافته است. زمانی که دولت جدید کار خود را شروع کرد اقتصاد ایران رشد منفی شش و هشت دهم درصد داشت.
 
وی بیان کرد: باید توجه داشت تنها دو روز است تحریم ها برداشته شده اند، در طول سال های تحریم دولت جدید توانست اقتصاد را از رشد منفی به رشد مثبت برساند. سال گذشته ما رشد سه درصدی را تجربه کردیم. در همان حال ما توانستیم تورم را از بیش از سی و پنج درصد به سیزده درصد در حال حاضر برسانیم. این خودش مسیر و دیدگاه و طرز فکر دولت جدید را درباره اقتصاد نشان می دهد.   مجمع جهانی اقتصاد امروز در داووس سوئیس کار خود را آغاز کرد.  وزیر امورخارجه  کشومان و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز به نمایندگی از کشورمان در این مجمع شرکت کرده اند. شایان یادآوری است که اجلاس داووس یکی از مهمترین اجلاس های اقتصادی در دنیاست و در مقایسه با دیگر جلسات اقتصادی، شرکت کنندگان بیشتری دارد. مذاکرات انجام شده در حاشیه این اجلاس را می‌توان از مهمترین بخش های اجلاس داووس دانست. گفته می‌شود که امسال رهبران حوزه بازرگانی و اقتصادی که در این جلسه حضو دارند بالغ بر ٢٥٠٠ نفر باشد. نمایندگان بیش از یکصدکشور دنیا امروز (چهارشنبه، ٣٠ دیماه) در داووس سوئیس برای شرکت در چهل و ششمین نشست مجمع جهانی اقتصاد جمع شده‌اند، مجمع جهانی اقتصاد در داووس امروز رسما کار خود را آغاز کرد.  


چهار شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن