تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816321252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرقت مجسمه‌ها مهم‌ترین وندالیسم هنرهای شهری بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵




7-1-2.jpg

سیدرضا حسینی لاهیجی گفت: مهمترین وندالیسم در هنرهای شهری، سرقت مجسمه‌های تهران بود که در سال 1389 اتفاق افتاد. به گزارش ایسنا، نشست «وندالیسم و هنرهای شهری در تهران» با سخنرانی سیدرضا حسینی لاهیجی و سیدمحمود شعیبی 29 دی‌ماه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد. سیدرضا حسینی لاهیجی در این نشست با نمایش تصاویری از هنرهای شهری در شهر تهران و شهرهایی از دیگر کشورها، گفت: هنر یک سرمایه‌گذاری در حوزه آرامش شهروندان است و بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری درباره هنرهای شهری، هنرمندان مجرب هستند. او اظهار کرد: نقاشی دیواری، آثار حجم، نمادها و نشانه‌ها، یادمان‌ها، گرافیک محیطی و رنگ در منظر شهری، هنرهای جدید و هنرهای مردمی در حوزه هنرهای شهری قرار می‌گیرند که امروز متأسفانه در شهرها از جمله شهر تهران فضاهایی برای هنرهای شهری وجود ندارد. حسینی لاهیجی همچنین بیان کرد: ایجاد شوک تصویری برای برهم زدن عادات تصویری از شیوه‌هایی است که در هنرهای شهری کاربرد دارد و مبلمان شهری هم می‌تواند به‌شکل آثار هنری ارائه شود و آثار هنر جدید نیز در شهر جایگاه مهمی دارد. جای گرافیست‌ها در شهر خالی است در حالی که گرافیست‌ها می‌توانند حضور موثری در شهر داشته باشند. او با اشاره به وندالیسم به‌عنوان پدیده‌ای مبنی بر تخریب اموال عمومی، گفت: سرقت و غیب شدن مجسمه‌های شهر تهران در سال 1389 مهم‌ترین وندالیسم هنرهای شهری بود. سیدمحمود شعیبی نیز در این نشست گفت: زیبایی شهر می‌تواند در کاهش وندالیته موثر باشد و هرچه محیط شهر امن‌تر باشد، وندالیسم هم کمتر می‌شود. بنابراین شهر باید به‌گونه‌ای طراحی شود که فضا به وندال‌ها داده نشود. او با اشاره به هنر خیابانی (street art)، هنر مردمی (public art) و هنرهای شهری بیان کرد: هر سه گروه این هنرها بیشتر در حوزه هنرهای شهری تعریف می‌شوند و هنرهای شهری که موضوع نسبتا جدیدی است، باید چند دهه بگذرد تا به‌عنوان بخش مهمی از هنرهای تجسمی شناخته شود و مبانی نظری آن نیز تبیین شود. وی سپس به وندالیسم اشاره و اظهار کرد: وندالیسم داشتن روحیه بیمارگونه برای تخریب اموال و اماکن عمومی است و در هنرهای شهری نیز به‌عنوان اموال عمومی می‌تواند وندالیسم رخ دهد. او با اشاره به انواع وندالیسم، توضیح داد: وندالیسم به سه دسته گروهی و هدفمند، فردی و بی‌هدف و مدیریتی تقسیم می‌شود و می‌تواند علل تربیتی روانی یا اجتماعی داشته باشد. شعیبی ادامه داد: وندال‌هایی که به‌سراغ هنرهای شهری می‌روند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول افرادی که مثل سایر اموال عمومی، به‌سراغ هنرهای شهری هم می‌روند و آن‌ها را تخریب می‌کنند و گروه دوم افرادی که به‌طور اختصاصی متوجه اثر هنری می‌شوند و به‌سراغ تخریب آثار هنری می‌روند، چون معتقدند افرادی بوده‌اند که با رانت و رابطه و ... آثار هنری شهری را ارائه کرده‌اند. او به رابطه وندالیسم و گرافیتی نیز اشاره کرد و افزود: در خیلی از منابع تا چند سال پیش، گرافیتی و وندالیسم همنشین بودند، اما امروزه با تغییر شکل هنری، گرافیتی وجه هنری پیدا کرده و گرافیتی‌هایی آن را از شیوه و مرام وندال جدا کردند، مانند «بنکسی» که از گرافیتی‌کارهای مشهور و تأثیرگذار است. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن