تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804057226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه برای ساخت فیلم‌های دورهمی یا تجهیز سالن‌های سینمایی؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هزینه برای ساخت فیلم‌های دورهمی یا تجهیز سالن‌های سینمایی؟
اگر قرار است براساس سیاست‌ با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم، نیازمند بودجه‌ای فراتر از آن چیزی که تعیین شده است.

هزینه برای ساخت فیلم‌های دورهمی یا تجهیز سالن‌های سینمایی؟
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینما همواره یکی از ابزارهای رسانه‌ای بصری و تاثیرگذار است. ابزاری قوی که در کنار سرگرمی‌سازی می‌تواند چشم بینای اجتماع خود باشد و آگاهی لازم را به مخاطبان دهد. ابزاری که می‌تواند حتی روایتگر تاریخ و گذشته یک ملت باشد.

حال با این اوصاف ساخت فیلمی درخور تماشاگر و مخاطب عام وخاص، هزینه‌هایی را می‌طلبد. این هزینه‌ها البته نه فقط مربوط به ساخت و تولید فیلم سینمایی که مرتبط با زیرساخت‌های فنی و سالن‌های نمایش با کیفیت است.

هر سال ایام دهه فجر و با برگزاری جشنواره فیلم فجر، همه اهالی سینما از سال آینده سینمایی کشور حرف می‌زنند و با توجه به فیلم‌های تولیدشده و نمایش داده شده در جشنواره فجر، پیش‌بینی می‌کنند که آیا گیشه سینما در سال آتی، پر رونق خواهد بود یا نه؟

در چند روز گذشته دولت لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. لایحه‌ای که مثل هر سال ردیف بودجه‌ای فرهنگی هم برای آن تعیین شده بود و یکی از مهمترین‌های آن بودجه پیشنهادی دولت برای تولیدات سینمایی است.

با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت و تولید یک اثر سینمایی می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت فیلم موثر باشد، با چند تن از فعالان عرصه سینما به گفتگو نشستیم و نظر آ‌ن ها را درباره بودجه پیشنهادی دولت به تولیدات سینمایی جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید:

سعید عصمتی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بودجه‌ای که برای سال 1395 در بخش امورات سینمایی و تولید فیلم فاخر در اختیار سازمان سینمایی قرار گرفته، گفت: اگر رقم تعیین شده را بر تعداد جمعیت ایران تقسیم کنیم، خواهیم فهمید که نمی‌توان حتی با مبلغ به دست آمده یک کتاب خرید. این سوال پیش می‌آید چطور می‌شود با این مبلغ نیاز فرهنگی کشوری با این عظمت را تامین کرد؟!


وی افزود: اگر قرار است کشور بر اساس سیاست‌هایی که دارد، با تهاجم فرهنگی که متناسب با شرایط جامعه ما نیست، مقابله کند و فرهنگ ایرانی اسلامی را اشاعه دهد، نیازمند بودجه‌ای فراتر از آن چیزی که تعیین شده است. پس با ادعا و حرف زدن نمی‌توانیم دست به مقابله بزنیم.


وی ادامه داد: با بودجه‌ای که برای امور سینمایی و ساخت فیلم‌های فاخر در نظر گرفته شده، حتی نمی‌توان یک فیلم فاخر مانند «محمد رسول‌الله» ساخت. حتی اگر بنا را بر این بگذاریم که بتوان یک یا دو فیلم فاخر ساخت، باز هم این سوال پیش می‌آید، آیا می‌توان با این تعداد به مقابله با سینمای دنیا پرداخت.


عصمتی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: این اندازه بودجه پاسخگوی پیشبرد کوچک‌ترین اهداف فرهنگی ما نخواهد شد. پس مسئولان امر باید فکری اساسی برای فرهنگ به خصوص سینما که می‌تواند بازخوردهای مثبت فراوانی برای ما در پی داشته باشد، بکنند.


بودجه سینما صرف زیرساخت ها شود

سعیدخانی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با انتقاد از وضعیت اختصاص و صرف بودجه در بخش فرهنگی و حوزه سینمای کشور گفت: معنی فیلم فاخر را نمی‌فهمم. این کلمه یک واژه جدید است. فیلم‌هایی که به عنوان فاخر با صرف بودجه فراوان ساخته می‌شود، در کمدها خاک می‌خورد و اکران نمی‌شود.



وی افزود: اختصاص بودجه به ساخت فیلم‌هایی که دورهمی و با حضور رفقا تولید می‌شود، چه کمکی به سینما می‌کند؟ ساختن چنین فیلم‌هایی که به اسم فاخر بودجه می‌گیرند و هدر دادن پول است.


خانی با بیان این مطلب اظهار داشت: بودجه سینما اگر به ساخت و تجهیز سالن‌های سینمایی منجر شود، اتفاق خوبی است و به نظرم مقدار بودجه‌بندی کافی است. ولی اگر بخواهند به ساخت فیلم‌هایی که قرار است اکران نشوند، اختصاص یابد با کمبود بودجه مواجه خواهیم شد.


وی با اشاره به وضعیت نامساعد سیستم نمایش سینما در کشور گفت: باید بودجه سینما صرف اقداماتی مثل ساخت و تجهیز به روز سالن‌های سینما در شهرهای کشور شود. در حالی که سیستم دیجیتال برای نمایش آثار سینمایی در پردیس‌ها و سینماهای پایتخت راه‌اندازی شده، در سینماهای کشور در شهرهای مختلف سیستم نمایش ضعیف است. سیستم اکران استاندارد نیست و با وجود تلاش برخی از سینماگران برای ساخت فیلم خوب، با وضعیت سالن‌ها و سیستم نمایش آثار، مردم با سینما قهر کرده‌اند. چون وقتی پول می‌دهند که فیلم را در سالن خوب و با امکانات و تجهیزات به روز حرفه‌ای ببینند. ما فقط تهران را می‌بینیم، ولی شهرستان‌ها را نمی‌بینیم. تجهیزات سالن سینما در برخی از شهرستان‌ها خنده‌دار است.


خانی در ادامه اظهار داشت: من نوعی هم دوست دارم، فیلم ارزشی بسازم، ولی فیلمی که ساخته می‌شود را باید مردم تماشا کنند. فیلم برای اکران و تماشا ساخته می‌شود.


این تهیه‌کننده سینما با اشاره به هدر رفتن بخش عمده‌ای از بودجه سینما در هر سال گفت: من باشم این بودجه را خرج اموری مثل ساخت و تجهیز سالن‌های سینما و آشتی مردم با سینما می‌کنم. مردم با سینما قهر کرده‌اند. تا برنامه تولید و اکران فیلم‌ها سر و سامان پیدا نکند، اوضاع به همین نحو است. در حال حاضر LED‌های خانگی با سینما رقابت می‌کنند و مردم برای تماشای فیلم به سالن‌های غیراستاندارد نمی‌روند و فیلم‌های سینما را در خانه و در LED های خانگی می‌بینند.








۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن