تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814785574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيف: ارز تا ۶ ماه آينده تك نرخي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سيف: ارز تا ۶ ماه آينده تك نرخي مي‌شود
رئيس كل بانك مركزي بار ديگر با اعلام اينكه نرخ ارز تا شش ماه آينده تك نرخي مي‌شود، گفت: كار گشايش هزار ال سي انجام شده كه به مرور با اولويت به خريد مواد اوليه كارخانجات اختصاص مي‌يابد.
نویسنده : مهران ابراهيميان 
به گزارش «جوان» ولي‌الله سيف در حاشيه نشست فعالين اقتصادي با حضور رئيس‌جمهور و وزراي اقتصادي دولت در ارتباط با نرخ ارز در شرايط پسابرجام، اظهار كرد: تا شش ماه آينده به دنبال تك نرخي شدن نرخ ارز هستيم.  وي همچنين در خصوص بازگشايي سوئيفت گفت: از آنجا كه اقدامات لازم قبل از برداشته شدن تحريم‌ها انجام شده بود به محض اجراي برجام و همزمان با اولين روز اجرا سوئيفت‌هاي بانكي برداشته شد.  رئيس كل بانك مركزي افزود: قبل از تحريم‌ها بانك‌هاي ما عضو سوئيفت بودند كه دوباره بابت لغو تحريم‌ها به سوئيفت بازگشتند و اكنون دوباره فعال شده‌اند.  سيف درخصوص بازگشايي هزار ال سي در اولين روز بعد از رفع تحريم‌ها، گفت: در اين ارتباط بايد اذعان داشت كه كار گشايش هزار ال سي انجام شده و به مرور فعال مي‌شوند.
به گزارش «جوان» منظور از اين توضيح احتمالاً به اقدام بانك‌ها بر‌مي‌گردد به اين معني كه ال سي‌هاي گشوده شده از سوي بانك‌ها درخواست شده‌اند و به مرور در اختيار بخش خصوصي قرار خواهد گرفت كه اين خود به نوعي بي‌اعتمادي سيستم بانكي را به اجرايي شدن برجام نشان مي‌دهد.  وي درباره اولويت ال سي‌هاي گشايش يافته، تأكيد كرد: مواد اوليه كارخانجات در اين ارتباط در اولويت هستند.  با اين حال بانك‌ها به هر فردي كه تقاضاي ال سي كند، نه‌(!) نمي‌گويند.  وي همچنين در خصوص سياست ارزي دولت بعد از اجراي برجام اظهارداشت: سياست دولت اين است كه نرخ ارز را به سمت يكسان‌سازي پيش ببرد، البته شش ماه بعد از اجراي برجام زمان لازم است كه به شرايط ارز تك نرخي برسيم.
سيف در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر برقراري سوئيفت خاطرنشان كرد: بلافاصله بعد از اجرايي شدن برجام، سوئيفت براي بانك‌هاي ايراني قابل استفاده بود و برخي بانك‌ها نيز حتي در شرايط تحريم به شبكه سوئيفت متصل بودند اما براي مابقي بانك‌ها كه ارتباطشان در دوران تحريم قطع شده بود، اميدواريم بتوانيم ظرف هشت روز سوئيفت را برقرار كنيم.  اين نيز به معني عدم باز‌گشايي سوئيف براي بانك‌هاي ايراني است كه روز گذشته از سوي برخي رسانه‌ها تيتر يك شده بود.
رئيس كل بانك مركزي همچنين در خصوص جابه‌جايي منابع بلوكه شده ايران در خارج كشور، خاطرنشان كرد: بخش عمده‌اي از منابع بلوكه شده آزاد شده و امروز نيز ايميل‌ها و سوئيفت‌هايي را به طرف‌هاي بانكي خود در كشورهاي ديگر ارسال كرديم تا بتوانيم جابه‌جايي وجوه خود را ميان بانك‌هاي خارجي صورت دهيم.
وي گفت: جابه‌جايي اموال بلوكه شده ايران از يك بانك به بانك ديگر خارجي براي اين است كه اطمينان داشته باشيم طرف‌هاي بانكي ما در خارج از كشور مفاهيم اصلي راهنمايي‌هاي برجام را درك كرده‌اند و بدانند كه تحريم‌ها برداشته شده است.
به گفته سيف، بر اثر رفع تحريم‌ها و اجرايي شدن برجام ۳۲ ميليارد دلار از منابع ارزي بلوكه شده ايران آزاد مي‌شود كه ۲۸ ميليارد دلار آن متعلق به بانك مركزي و ۴ ميليارد دلار آن با تبديل به ريال به عنوان سهم دولت به خزانه واريز مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن