تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816929966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغييرات زياد و مدافعان، پاشنه‌آشيل شاگردان خاكپور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تغييرات زياد و مدافعان، پاشنه‌آشيل شاگردان خاكپور
تيم اميد هر چند با پيروزي مقابل چين به عنوان تيم دوم به يك چهارم نهايي صعود كرد، اما نمايش نه چندان دلچسب اميدها برابر چين و تغييرات زياد در تركيب تيم و اشتباهات خط دفاعي نگراني‌ها را در آستانه بازي با ژاپن در يك چهارم نهايي بيشتر كرده است.
نویسنده : سعيد احمديان 


بعد از پيروزي مقابل سوريه و شكست برابر قطر، چين سومين حريف اميدهاي ايران در مرحله گروهي بود. شاگردان خاكپور كه در اين بازي سه بار دروازه حريف را باز كردند دو بار نيز دروازه خود را باز شده ديدند اما با سه امتياز حاصل از آن خود را در مرحله بعد ديدند، تا روز جمعه به سراغ ژاپني‌ها بروند و با پيروزي در آن بازي به المپيك نزديك‌تر شوند. ايران با اين پيروزي شش امتيازي شد و به عنوان تيم دوم گروه به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد. قطر هم با پيروزي 4 بر 2 مقابل سوريه، 9 امتيازي شد و به عنوان اول گروه به يك چهارم نهايي رفت. مهدي ترابي بدون شك بهترين بازيكن بازي با چين بود. ترابي كه از اواسط نيمه اول نيز گره تاكتيكي ايران باز كرده بود، هم گل به ثمر رساند و هم توانست در متن تمام حملات ايران تا زماني كه در ميدان حضور داشت، قرار بگيرد.
  
تمجيد خاكپور از شاگردانش
 خاكپور هم كه به نظر مي‌رسد با اين پيروزي براي مدتي كوتاه از زير فشار انتقادات رها شده است، حالا به بازي حساس جمعه با ژاپن فكر مي‌كند. او البته بعد از بازي با چين از اين انتقادات گلايه كرد: «متأسفانه فشار رسانه‌ها و هجمه در فضاي مجازي پس از شكست مقابل قطر زياد بود. فشارها به گونه‌اي بود كه روزبه چشمي حتي پس از برد مقابل چين در رختكن گريه كرد. اگر اشتباهي صورت مي‌گيرد، از طرف من بوده و بازيكنم مقصر نبوده است. اميدوارم در ادامه مسابقات از تيم حمايت شود.» او درباره بازي با چين هم گفت: «تيم چين با وجود اينكه در دو بازي گذشته شكست خورده بود، اما با قدرت در اين ديدار حاضر شد و به آنها تبريك مي‌گويم. احساس غرور مي‌كنم كه چنين بازيكناني دارم و اميدوارم در بازي آينده هم بتوانيم پيروز شويم.»
  
ضعف خط دفاع و تغييرات زياد در تركيب
با وجود پيروزي نزديك ايران برابر چين و صعود به مرحله بعد، بازي سردرگم و ضعيف شاگردان خاكپور موضوعي بود كه سبب شده تا در فاصله 48 ساعت تا بازي با ژاپن، كارشناسان به كادر فني تيم اميد براي اصلاح اشتباهاتي كه در سه بازي گروهي داشته است، تذكر بدهند. خاكپور برخلاف روال معمول تورنمنت‌ها، در هر سه بازي با تغييرات چشمگير تيمش را به زمين فرستاده ‌است؛ تغييراتي كه تعجب فوتبالي‌ها را هم در پي داشته است. در بازي با چين، ترابي به تركيب اصلي برگشته بود، ميلاد محمدي روي نيمكت رفت، علي عبدالله‌زاده مدافع راست شد و علياري به جاي حيدريه در پست دفاع چپ بازي مي‌كند. محمد خاكپور در نشست خبري بعد از بازي با چين پاسخ جالبي در اين باره به خبرنگاران داد. خاكپور گفت: « يكي از خوش‌شانس‌ترين مربيان هستم، زيرا 23 بازيكن هم‌سطح دارم و نمي‌دانم چگونه 11 نفر را انتخاب كنم. مجبور شديم تغييراتي داشته باشيم تا بازيكنان انرژي‌شان ذخيره شود. در يك تورنمنت فشرده بازيكنان همچون مربي نيستند كه ريكاوري كنند و بايد توان بدني آنها را تقسيم كنيم. به همين دليل ما هم جابه‌جايي‌هايي داشتيم.»
غلام پيرواني، سرمربي سابق تيم اميد ديروز در اين رابطه به خبرگزاري فارس گفت: «ما در سه بازي با تركيب‌هاي متفاوتي ظاهر شديم بايد از اين بازي‌ها درس بگيريم تا در مراحل بعدي از آن استفاده كنيم، اگر بخواهد دفاع ما در ديدار مقابل ژاپن خطي باشد، بازيكنان حريف از اين فرصت استفاده مي‌كنند. من اگر سرمربي تيم بودم به هيچ عنوان از روزبه‌ چشمي در خط دفاع استفاده نمي‌كردم؛ چرا كه او يك ليدر خوب در ميانه ميدان است و در اين پست امتحانش را در استقلال پس داده است.»
يكي ديگر از مشكلاتي كه در بازي تيم اميد برابر چين به دست آمد، ضعف خط دفاعي بود كه سبب شد چيني‌ها به راحتي به محوطه جريمه نفوذ كنند و به گل هم برسند. بيژن ذوالفقار نسب، كارشناس فوتبال ايران در اين رابطه به خبرگزاري ايسنا گفت: «بازي را پيروز شديم، ولي هنوز نتوانستيم از تمام امكاناتمان استفاده كنيم. در بخش هجومي نسبتاً خوب بوديم، اما دو گلي كه از چين دريافت كرديم جاي بحث كردن دارد.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن