تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821318260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار قم: شهرداری قم 1700 میلیارد تومان بدهکار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهردار قم:
شهرداری قم 1700 میلیارد تومان بدهکار است
شهردار قم گفت: شهرداری قم بیش از یک‌هزار و 700 میلیارد تومان بدهی انباشته ‌شده دارد که بیش از یک‌هزار و 600 میلیارد تومان آن مربوط به بانک‌ها و 80 میلیارد تومان نیز مربوط به پیمانکاران است.

خبرگزاری فارس: شهرداری قم 1700 میلیارد تومان بدهکار است



به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی‌ سقائیان نژاد در دیدار تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه شهرداری قم برای رفع معضلات و مشکلات شهری اظهار کرد: نخستین حرکتی که در بدو ورود بنده به مجموعه شهرداری صورت گرفت بازنگری کلی در سیستم شهرداری و تلاش در راستای رفع اشکالات گذشته بود. وی با تأکید بر اینکه با رفع مشکلات و تدبیر برای ادامه فعالیت‌های شهری در ابعاد مختلف آماده خدمت‌رسانی به مردم هستیم خاطرنشان کرد: در بخش امور مالی شفاف‌سازی لازم صورت گرفته و سعی شده عملکرد مالی شهرداری برای سازمان‌های ذی‌ربط روشن باشد. شهردار قم بابیان اینکه دخالت برخی ارگان‌ها در امور شهرداری یکی از مشکلات گذشته شهرداری بوده است تصریح کرد: این امر جرأت و جسارت را از مدیران گرفته بود و اقتدار شهرداری به‌عنوان ارگان اول اجرایی شهری کمرنگ شده بود. وی با تأکید بر اهمیت فعالیت مقتدرانه شهرداری در امور شهری ادامه داد: خوشبختانه این امر در حال حاضر با همکاری مدیران محقق شده است. سقائیان نژاد برقراری انسجام آماری در شهرداری را مورد توجه قرار داد و افزود: در گذشته شهرداری برنامه و نقشه راه نداشت که امروز درصدد هستیم برنامه قم 1400 را تهیه کرده و بر اساس برنامه پنج‌ساله اولیه حرکت کنیم. وی ادامه داد: در این برنامه جامع تمام محورهای اساسی قم و اقتضائات شهر گنجانده می‌شود. شهردار قم با اشاره به آمارهای سال 93 گفت: بر اساس آمار سال 93 برای نگهداری شهر 270 میلیارد تومان در سال اعتبار نیاز است. وی به 14 پروژه عمرانی در شهر اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم پروژه عمرانی جدید در شهر تعریف کنیم باید پروژه‌های نیمه‌کاره را تمام کنیم که این مهم نیازمند 3 هزار و 425 میلیارد تومان اعتبار است. سقائیان‌نژاد بابیان اینکه برای تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز شهرداری 95 میلیارد تومان بودجه نیاز است ابراز کرد: با این شرایط شهرداری قم بیش از هزار و 700 میلیارد تومان بدهی انباشته ‌شده دارد که بیش از هزار و 600 میلیارد تومان آن مربوط به بانک‌ها و 80 میلیارد تومان نیز مربوط به پیمانکاران است. وی خاطرنشان کرد: البته سالیانه 450 میلیارد تومان نیز سود به بدهی‌های معوق شهرداری به پنج بانک کشور تعلق می‌گیرد که شهرداری را با مشکل مواجه کرده است. شهردار قم درآمد سال 93 شهرداری را 325 میلیارد تومان دانست و بابیان اینکه این میزان درآمد جزو بیشترین درآمدهای سال‌های گذشته شهرداری است افزود: با وجود این آمار دخل‌وخرج شهرداری قم باهم مطابقت ندارد و با حمایت دکتر لاریجانی در پی برقراری ارتباط با بانک‌ها برای رفع مشکلات هستیم. وی خاطرنشان کرد: جلساتی با بانک‌ها داشتیم که توانستیم قانعشان کنیم مذاکره کرده و بدهی‌ها را تهاتر کنند و تاکنون نزدیک به 500 میلیارد تومان از بدهی‌ها در حال تهاتر است اما متأسفانه سود این بدهی‌ها هنوز متوقف نشده است. سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه اگر سود بدهی‌ها متوقف شود می‌توانیم با آرامش عملکرد خود را ادامه دهیم و برای بدهی‌ها تصمیم بگیریم ادامه داد: بانک‌ها دغدغه ندارند که این مسئله جمع شود چراکه روزانه به بدهی‌های شهرداری اضافه می‌شود. وی خواستار حمایت علما و مراجع تقلید برای رفع مشکلات مالی شهرداری شد و گفت: حمایت و نظر علما در این مسئله راهگشا است.

94/10/29 - 18:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن