تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور فرمان پاتك ایران به بازار نفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صدور فرمان پاتك ایران به بازار نفت
حالا كه تحريم‌ها لغو شده است، همه روي نفت حساب باز كرده‌اند؛ شيوه قديمي براي كسب درآمد در رأس برنامه‌ها قرار گرفته و معاون اول رئيس‌جمهور يك روز پس از لغو تحريم‌ها راهي وزارت نفت شد تا تكليف را هر چه بيشتر مشخص كند.
نویسنده : وحيد حاجي‌پور 


حالا كه تحريم‌ها لغو شده است، همه روي نفت حساب باز كرده‌اند؛ شيوه قديمي براي كسب درآمد در رأس برنامه‌ها قرار گرفته و معاون اول رئيس‌جمهور يك روز پس از لغو تحريم‌ها راهي وزارت نفت شد تا تكليف را هر چه بيشتر مشخص كند.
از روزي كه دولت يازدهم كار خود را آغاز كرد گفته شد ايران پس از تحريم‌ها يك ميليون بشكه نفت خود را راهي بازارها مي‌كند و حالا پس از حدود 30 ماه از فعاليت دولت گفته مي‌شود حضور ايران در بازارها به آرامي صورت مي‌گيرد.  محمد باقر نوبخت گفته است كه در سال آينده روزانه 2 ميليون و 350 هزار بشكه نفت صادر خواهد شد. معاون اول رئيس‌جمهور هم روز گذشته در جمع مديران صنعت نفت گفت: فروش نفت افزايش مي‌يابد.
اسحاق جهانگيري با اشاره به اينكه مردم آثار لغو تحريم‌هاي ظالمانه را در اقتصاد كشور به زودي خواهند ديد، گفت: با لغو تحريم‌ها و افزايش توليد، اشتغال نيز ايجاد مي‌شود و صنعت نفت در اين حوزه، نقش بسزايي ايفا مي‌كند.
جهانگيري با بيان اينكه در اين جلسه، مديران ارشد وزارت نفت از نياز اين صنعت به ٢٠٠ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري صحبت كردند، عنوان كرد: به طور طبيعي با اين سرمايه‌گذاري در صنعت نفت در برنامه ششم توسعه، صنعت عظيمي حول اين صنعت شكل خواهد گرفت و اشتغالزايي قابل توجهي ايجاد خواهد شد.  معاون اول رئيس‌جمهوري با بيان اينكه دوران تحريم‌ها سپري شده و ايران وارد دوران جديدي شده است، تصريح كرد: مجموعه مديران نفت و در رأس آن وزير نفت جزو توانمندترين مديران كشور هستند و صنعت نفت مي‌تواند سرمايه‌اي بي‌بديل براي توسعه اقتصادي كشور در دوران پساتحريم باشد.  جهانگيري با بيان اينكه انتظار كشور از مجموعه صنعت نفت اين است كه در دوران جديد، تصميم‌هاي مهمي اتخاذ و با همه سختي‌ها و فشارهايي كه وجود دارد مقابله كنند، ادامه داد: البته من نمي‌گويم مقابله با فشارها و سختي‌ها كار آساني است و مي‌دانم مديران صنعت نفت راه دشواري در پيش دارند، اما عبور از مسير دشوار و راه سخت، مدير بزرگ و توانمند مي‌خواهد و مديران نفت از اين ويژگي برخوردارند.

  ابهام در يك تصميم
اين صحبت‌هاي جهانگيري در شرايطي مطرح مي‌شود كه هنوز مشخص نيست برنامه وزارت نفت براي حضور در بازارهاي نفتي چيست. نفتي‌ها مي‌گويند آمادگي پمپاژ 500 هزار بشكه نفت را در روز دارند اما مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت مي‌گويد ورود ايران به بازار نفت با توجه به حجم تقاضا و به مرور انجام خواهد شد.
معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت دو روز پيش گفت: ايران آماده است با لحاظ كردن شرايط بازارهاي جهاني نفت و مازاد عرضه‌اي كه هم اكنون وجود دارد، ٥٠٠ هزار بشكه به صادرات نفت خود اضافه كند.
اين در حالي است كه محسن قمصري مسئول فروش نفت ايران گفته است ايران بارها اعلام كرده قابليت افزايش ٥٠٠ هزار بشكه‌اي توليد نفت خود را ظرف كمتر از يك هفته دارد، اما اينكه چه مقدار از اين ميزان را راهي بازار كنيم بستگي به شرايط بازار دارد. ما فكر مي‌كنيم به تدريج اين ميزان به بازار عرضه خواهد شد.
قمصري درباره ورود ايران به اين بازار تصريح كرد: ما براي حضور در اين بازار و در اين شرايط ملاحظات خاص خودمان را داريم و با توجه به شرايط بودجه‌اي كشور بايد سعي كنيم درآمدهاي كشور را تأمين كنيم و از طرف ديگر تلاش مي‌كنيم به گونه‌اي وارد بازار شويم كه سبب تشديد سقوط قيمت‌ها نشود بنابراين با ملاحظه وارد مي‌شويم.
بر اساس شنيده‌ها هنوز استراتژي وزارت نفت براي حضور در بازارهاي نفتي مشخص نيست. مشكل فروش نفت و عدم بازاريابي موفق از يك سو و قيمت نفت در بودجه از طرف ديگر، اين معادله را پيچيده‌تر كرده است.
با اين وجود جهانگيري در جلسه خود با مديران صنعت نفت تأكيد ويژه‌اي بر فروش نفت و افزايش ميزان صادرات داشته است كه همين موضوع، اختلافات بسياري را در وزارت نفت به همراه داشته است. دستور حمله به بازار نفت هنوز صادر نشده است زيرا عواقب آن ممكن است براي دولت گران تمام شود.  مديران نفت انتظار دارند توليد نفت اين كشور شش تا هفت ماه پس از لغو تحريم‌ها يك ميليون بشكه افزايش يابد و طي 12 ماه به ميزان توليد گذشته برابر با 4/3 ميليون بشكه در روز برسد. با اين حال، تحليلگران بين‌المللي انرژي اين رقم را جاه‌طلبانه مي‌دانند.
دلالان حمل و نقل مي‌گويند حدود 24 نفتكش بزرگ با نام‌هايي نظير سرنا، امبر، دستني و كشتي‌های كوچك‌تري نظير آرگو در سواحل ايران منتظر ازسرگيري تجارت با جهان هستند. آنها حامل 50 ميليون بشكه نفت هستند.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن