تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820240528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌بيني افت 13 درصدي قيمت نفت در پسابرجام


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پيش‌بيني افت 13 درصدي قيمت نفت در پسابرجام
مركز پژوهش‌های مجلس پيش بينی كرده است با لغو تحريم‌هاي ايران، احياي اقتصادي با سرعت بيشتري پيش برود. البته ورود يك ميليون بشكه نفت در روز به بازار حدود 13 درصد از قيمت‌هاي کنونی نفت در سال 2016 خواهد کاست.
کد خبر: ۵۶۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ - 18 January 2016




مركز پژوهش‌های مجلس پيش بينی كرده است با لغو تحريم‌هاي ايران، احياي اقتصادي با سرعت بيشتري پيش برود. البته ورود يك ميليون بشكه نفت در روز به بازار حدود 13 درصد از قيمت‌هاي کنونی نفت در سال 2016 خواهد کاست.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، لغو تحريم‌هاي ايران در شرايطی اتفاق افتاد که اکثر کشورهاي توليدکننده منطقه خاورميانه و آفريقاي شمالی منا با تشديد درگيري‌ها و خسارت بر ميادين نفتی مواجه هستند. درگيريهاي ليبی، يمن، عراق و سوريه صدمات بسيار جدي بر اقتصادشان وارد کرده است. اکثر صادرکنندگان نفت اين منطقه منا با کاهش تقريباً 20 درصدي يا بيشتر توليد نفت خود مواجه شده اند.

با اين حال مركز پژوهش‌های مجلس پيش بينی كرده است با لغو تحريم‌هاي ايران، احياي اقتصادي با سرعت بيشتري پيش برود. البته ورود يك ميليون بشكه نفت در روز به بازار حدود 13 درصد از قيمت‌هاي کنونی نفت در سال 2016 خواهد کاست. نفت به عنوان يك دارايی در بازارهاي مالی با سرمايه‌گذاري‌هاي هنگفتی همراه است. از منظر اقتصادي هر شوکی که به قيمت نفت وارد شود، ممكن است آن را در هر جهتی مانند وضعيت کنونی قيمت به سمت پايين سوق دهد. پيش بينی‌هاي متعدد بازار آتی نفت نشان می‌دهد که قيمت‌هاي کنونی بازار در صورت برطرف نشدن عوامل برهم زننده تعادل عرضه و تقاضا همچنان روند کاهشی خواهد داشت. براساس نظر تحليلگران مؤسسه مشاوره اس.وي.بی ايران از لحاظ فنی قادر است طی 6 تا 12 ماه روزانه 800 هزار بشكه نفت خام و ميعانات گازي به توليد خود بيافزايد.
براساس سناريوهاي اين مؤسسه تا سال 2020 با تكميل پروژه‌هاي توسعه ميدان‌هاي نفتی غرب کارون به‌ويژه آزادگان شمالی و جنوبی، ياران و يادآوران، 650 تا 700 هزار بشكه به مجموع توليد نفت خام ايران افزوده می‌شود. ايران براي احياي ظرفيت توليد نفت خام خود مطابق با ميزان توليد در سال 2011، حداقل سه تا چهار سال زمان نياز دارد.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن