تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816927756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوچ بي‌رويه فوتباليست‌ها به تايلند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كوچ بي‌رويه فوتباليست‌ها به تايلند
تعداد فوتباليست‌هاي ايراني شاغل در فوتبال شرق آسيا روز به روز در حال افزايش است. بالا رفتن آمار لژيونرهاي كشورمان در اين بخش از قاره كهن در حالي اتفاق افتاده كه ديگر خبري از ترانسفر بازيكنان‌مان به اروپا و تيم‌هاي مطرح نيست.
نویسنده : شيوا نوروزي 


تا پيش از اين انتقادهاي زيادي به خاطر كوچ بازيكنان ايراني به كشورهاي حوزه خليج‌فارس مطرح مي‌شد اما با توجه به وضعيت كنوني بايد نگران سفر بي‌رويه فوتباليست‌هايمان به تايلند باشيم. علاوه بر حقيقي، ياورزاده و بياتي‌نيا بايد منتظر پيوستن كاپيتان تيم ملي فوتبال به يك تيم تايلندي ديگر باشيم. پايين بودن سطح كيفي فوتبال اين منطقه بزرگ‌ترين انتقاد مطرح شده به بازيكناني است كه سر از تايلند و ميانمار درآورده‌اند.
 
ياورزاده اولين ايراني ميانمار
ياورزاده بازيكن سابق استقلال بود اما ترجيح داد به تايلند برود و آنجا فوتبالش را ادامه دهد. بهشاد ياورزاده درست زماني كه كسي اهميتي به فوتبال اين كشور نمي‌داد به تايلند رفت. او پس از چند سال حضور در تايلند در تصميمي عجيب و در آخرين روزهاي نقل و انتقال پيراهن تيم شان يونايتد ميانمار را به تن كرد! 12 تيم در ليگ ميانمار حضور دارند و سرمربي اهل پرتغال هدايت شان يونايتد را برعهده دارد. قهرمان و نايب قهرمان ميانمار جواز حضور در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا و AFC كاپ را دريافت مي‌كند.
 
از گسترش فولاد تا سيسوكت تايلند
محسن بياتي‌نيا بازيكن شناخته‌شده‌اي در فوتبال كشورمان محسوب مي‌شود اما گويا پيشنهاد تايلندي‌ها آنقدر وسوسه‌كننده بود كه او ترجيح داد در آخرين سال‌هاي حضورش در مستطيل سبز دستمزد خوبي دريافت كند. اف سي سيسوكت مقصد جديد بياتي‌نيا بود و مسئولان اين تيم پيراهن شماره 11 را به بازيكن ايراني خود دادند.
 
حقيقي دنباله‌رو بقيه
همانطور كه اشاره شد دستمزدهاي وسوسه‌انگيز از جمله مواردي است كه بازيكنان ايراني را به حضور در تايلند و كشورهاي همسايه آنها تشويق مي‌كند. اين در حالي است كه پرداخت به موقع دستمزد از ديگر عواملي است كه به شدت با استقبال بازيكنان كشورمان مواجه شده است. رضا حقيقي كه فصل پيش در صبا بازي مي‌كرد با عقد قراردادي 350هزار دلاري به عضويت تيم سوفان‌بوري تايلند درآمد. پس از سوفان‌بوري حقيقي 26 ساله به تيم مونتونگ تايلند رفت. رضا حقيقي از جمله بازيكناني بود كه در جام جهاني برزيل در تيم كارلوس كرش حضور داشت و درحالي كه انتظار مي‌رفت اين مسئله به پيشرفت او منجر شود، حقيقي نيز بي‌سر و صدا سر از تايلند درآورد.
 
آندو در تيررس تايلندي‌ها
در حالي كه صحبت از بازگشت آندرانيك تيموريان به تيم‌هايي همچون استقلال بود ديروز رسانه‌هاي عربي از پيوستن كاپيتان تيم ملي به باشگاه القطر خبر داده و مدعي شدند مذاكراتش در حال نهايي شدن است تا آندرانيك تيموريان نيم فصل دوم را با پيراهن اين تيم در ليگ ستارگان به ميدان برود. تيموريان با وجود عملكرد نسبتاً قابل قبول در تركيب ام صلال به دليل اختلافاتي كه با بولن سرمربي ترك تبار اين تيم داشت بالاجبار قراردادش را فسخ كرد تا در نقل و انتقالات زمستاني بازيكن آزاد شناخته شود. جنال الدين موسوويچ بوسنيايي كه به عنوان سرمربي جديد هدايت القطر را برعهده گرفته از باشگاه خواسته به هر قيمتي شده آندو را جذب كنند كه سران باشگاه هم كاپيتان تيم ملي ايران را از چنگ ساير مشتريان خارج كرده و با او به توافق رسيده‌اند. اما با اين حال شنيده شده بوريرام تيم معروف تايلندي درصدد جذب تيموريان بوده و در اين زمينه با مدير برنامه‌هاي او صحبت كرده است.
 
پسرفت فوتبال ايران
در سال‌هاي نه چندان دور، لژيونرهاي ايراني در بسياري از تيم‌هاي اروپايي توپ مي‌زدند و از اعتبار فوتبال كشورمان دفاع مي‌كردند. پس از آن تعداد بازيكنان‌مان در تيم‌هاي عربي بي‌كيفيت اما سرمايه‌دار افزايش پيدا كرد. حال نيز وضعيت فوتبال‌مان به حدي وخيم شده كه بسياري آرزوي بازي در تايلند را دارند. بدون شك پسرفت فوتبال ايران را بايد يكي از دلايل كوچ بي‌رويه به فوتبال جنوب شرق آسيا دانست؛ كوچي كه اميدواريم خيلي زود متوقف شده و دوباره شاهد حضور بازيكنان كشورمان در تيم‌هاي صاحبنام باشيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن