تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804145067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجاه و سومین «عصرانه ادبی فارس»/ اولین عصرانه ادبی بدون حضور صاحب مجلس/ عزیزی: برای پدرم دعا کنید؛ چیزی برای باختن نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پنجاه و سومین «عصرانه ادبی فارس»/
اولین عصرانه ادبی بدون حضور صاحب مجلس/ عزیزی: برای پدرم دعا کنید؛ چیزی برای باختن نداریم
فرزند احمد عزیزی گفت: اکنون اوضاع او طوری است که دیگر چیزی برای باختن نداریم، احمد عزیزی در حال حاضر تبدیل به پوست و استخوان شده و دیگر نمی‌توان دارو به او تزریق کرد و رگ‌های بدنش پیدا شده و کشش دارو ندارد.

خبرگزاری فارس: اولین عصرانه ادبی بدون حضور صاحب مجلس/ عزیزی: برای پدرم دعا کنید؛ چیزی برای باختن نداریم



به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پنجاه و سومین عصرانه ادبی فارس ویژه شاعر انقلاب احمد عزیزی در خبرگزاری فارس برگزار شد. *احیای مثنوی بزرگترین کار احمد عزیزی است مصطفی محدثی خراسانی با اشاره به اینکه در وجوه مختلفی می‌توان پیرامون شعر احمد عزیزی صحبت کرد، گفت: شعر و دستاورد تأثیر شعر او در جریان شعر معاصر و همچنین شخصیت او دارای وجوه مختلفی است که می‌توان در مورد او سخن گفت. بزرگترین کاری که احمد عزیزی در شعر کرده احیای قالب مثنوی است. آن هم قالبی که شاعران در دهه 70 سراغ آن نرفته بودند و احمد عزیزی و علی معلم آن را به شیوه‌ای که سابقه نداشته زنده کردند. وی افزود: علی معلم در مثنوی دشوارگو بوده اما احمد عزیزی آسان شعر می‌گفت. در شعر احمد عزیزی هیچ واژه‌ای نیست که به آن مجوز ورود داده نشود و از این منظر در شعر او تمام واژگان کاربرد دارند و این تنوع واژگان را در مضمون نیز می‌توان دید و این جسارت‌ها موجب می‌شود شاهد چهره‌ای متفاوت و استثنایی در شعر باشیم.

*450 بیت در طول یک شب تا صبح محدثی خراسانی گفت: انقلاب از آنجا که یک فضای تازه را در پیش‌روی ما باز کرده بود این فضای تازه در فعالیت‌های فرهنگی نیز دیده می‌شود و احمد عزیزی یکی از جوانانی بود که اشعارش دارای نوع‌آوری بود. او با اشاره به توانایی بالایی عزیزی در سرودن گفت: سال 71 یا 72 در یکی از کنگره‌های شعر حوزه بعد از اتمام نشست‌ها او جمع را ترک کرد اما صبح مشخص شد که تمام طول شب را نخوابیده است و در این مدت 450 بیت سروده بود. احمد عزیزی دارای ذهنی است که بین قریب‌ترین موضوعات عالم ارتباط برقرار می‌کند و این یکی از ویژگی‌های او بود که با واژگان بازی زبانی می کرد. محدثی خراسانی  در پایان گفت: ما یکی از شماره‌های جذاب مجله شعر را به احمد عزیزی اختصاص دادیم که اتفاقاً مورد توجه قرار گرفت. البته احمد عزیزی ظرفیت بیشتری برای پرداختن دارد اما محدودیت مالی حوزه هنری اجازه نداد که یک شماره را کامل به او اختصاص دهیم. یکی دیگر از ویژگی‌های احمد عزیزی توانایی و تسلط او بر نظم و نثر بود یعنی کمتر کسی را سراغ داریم که در هر دو حوزه توانایی داشته باشد. *احمد عزیزی در مثنوی و شطح سرآمد بود کامران شرف‌شاهی با یادآوری این نکته که هرگاه نامی از احمد عزیزی می‌آید حجمی از خاطرات ذهن من را در بر می‌گیرد، گفت:‌ احمد عزیزی ارادت خاصی به اهل بیت داشت که من نمونه آن را ندیده بودم. در 5 سالی که در کیهان فرهنگی بودیم احمد عزیزی حوالی ظهر می‌آمد و بحث‌های خوبی در می‌گرفت و امروز افسوس می‌خورم که چرا آن مباحث را ضبط نمی‌کردم.

وی افزود: در یکی از بحث‌ها که پیرامون خیام بود احمد عزیزی معتقد بود که خیام تفکرش به تفکر ملاصدرا نزدیک است که این به خاطر مطالعات فلسفی احمد بود. شرف‌شاهی گفت: احمد عزیزی با وجود اینکه در قالب‌‌های مختلفی کار کرده و طبع‌آزمایی داشته اما به طور مشخص در مثنوی و شطح سرآمد. از تأثیر خاص احمد عزیزی نیز بر شاعران جوان نمی‌توان چشم پوشید. *از دشمنان داخلی تا دوستان خارجی او گفت: دامنه این تأثیر بر شاعران خارج از ایران نیز می‌رسید و در خاطرم هست بعد از فروپاشی اتحادیه شوروی برخی از شاعران پارسی‌گوی تاجیک به ایران آمدند و سراغ احمد عزیزی را می‌گرفتند و می‌خواستند او را ببینند این مسئله برای ما و حتی خود احمد عزیزی عجیب بود و می‌گفت در داخل این همه دشمن داریم و در خارج این همه دوست سخن گفتن احمد عزیزی شرط بود و او این ویژگی را داشت. *احمد عزیزی را به حوزه هنری راه نمی‌دادند این شاعر و منتخب ادبی در پایان گفت: احمد عزیزی را دوره‌ای به حوزه هنری راه نمی‌دادند و مورد غضب قرار گرفته بود تا اینکه کتاب «کفش‌های مکاشفه‌» او منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت و این مسئله از بین رفت اما همان زمان هم برخی افراد از درون حوزه پشت‌سر همین کار احمد بدگویی می‌کردند. احمد عزیزی دارای تفکری بود که می‌گفت بچه‌های هنرمند انقلاب اسلامی باید صاحب تشکل شوند تا از آنها حمایت شود و همیشه از این موضوع ابراز نگرانی می‌کرد. *اولین عصرانه ادبی بدون حضور صاحب مجلس عبدالرحیم سعیدی راد با اشاره به اینکه این نخستین عصرانه ادبی است که بدون حضور صاحب مجلس برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم که احمد عزیزی زودتر شفا بگیرد. *شاعری که کاغد کم می‌آورد وی افزود: احمد عزیزی به صورت خاص شاعر انقلاب است و از اصلی‌ترین کسانی است که برای شعر و ادبیات و انقلاب تلاش کرده است و به سادگی از کنار اسم او نمی‌توان‌ گذشت احمد عزیزی به اندازه‌ای حرف برای داشتن داشت که کاغذ کم می‌آورد در حالی که برخی شاعران واژه کم می‌آورند.

این شاعر در پایان گفت: وقتی شطحیات احمد عزیزی را می‌خوانیم شاهد جنبش و جوش فراوان هستیم که از آیات قرآن و روایات معصومین بهره گرفته و این زبان خاص احمد عزیزی است. بعد از احمد عزیزی هم دیگر کسی نبوده که مانند او شطح بگوید و در حقیقت پس از او این علم را کسی بلند نکرده است. *9 سال است که احمد عزیزی در بستر است ابوالفضل عزیزی پسر احمد عزیزی در پایان این مراسم گفت: احمد عزیزی اهل فلسفه بود و اثری به نام «فردای فلسفه» از او منتشر شده بود اما بیش از یک چاپ از آن نشر نیافت. او نسبت به اهل بیت ارادت داشت و به شدت حساس بود و حال دگرگونی به او دست می‌داد. نسبت به حضرت ابوالفضل (ع) ارادت خاصی داشت و حتی در آخرین دیدار با رهبری هم شعری مربوط به قمر بنی‌هاشم قرائت کرد.

*چیزی برای باختن نداریم وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌اسفندماه 9 سال می‌شود که احمد عزیزی در بیمارستان بستری است اکنون اوضاع او طوری است که دیگر چیزی برای باختن نداریم، احمد عزیزی در حال حاضر تبدیل به پوست و استخوان شده و دیگر نمی‌توان دارو به او تزریق کرد و رگ‌های بدنش پیدا شده و کشش دارو ندارد. البته ما در تلاشیم که اوضاع احمد عزیزی را بهبود ببخشیم. *برای احمد عزیزی دعا کنید عزیزی در پایان سخنانش گفت: او یک شاعر انقلابی است و یک دهه پرچمدار شعر انقلاب بوده و رهبر انقلاب نیز به او عنایت داشته است. برای جابه‌جایی احمد عزیزی نیاز به همکاری داریم چون برای ادامه درمان او نیاز است که به تهران یا خارج از کشور انتقال داده شود. آثار اکنون نیز به چاپ دارد چون 8 جلد کار او منتشر نشده و نیاز به یک کارشناس است تا آنها را بررسی کند. چون برخی می‌گویند احمد عزیزی از یک دوره به پایان رسید اما باید گفت همچنان کارهایی منتشر نشده از او موجود است و در پایان می‌گویم برای بهبود حال احمد عزیزی دعا کنید.

94/10/27 - 09:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن