تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815592948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاتل عصبانی به تبعید می‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قاتل عصبانی به تبعید می‌رود
پرونده دو مرد جوان كه در جريان حادثه‌هاي جداگانه مرتكب قتل شده بودند، روز گذشته از جنبه عمومي جرم رسيدگي شد.


به گزارش خبرنگار ما جلسه رسيدگي به اين دو پرونده در شعبه دهم دادگاه كيفري شماره يك استان تهران تشكيل شد. شكايت عليه متهم اولين پرونده كه سهيل نام داشت 15 مردادماه سال 90 مطرح شد. روز حادثه مأموران پليس پرديس از قتل مرد جواني مقابل يك مغازه مبل‌سازي ‌باخبر شدند و خود را به محل رساندند. مقتول مرد 37 ساله‌اي به نام علي بود كه با ضربه چاقوي سهيل، صاحب مبل‌سازي كشته شده بود. سهيل بعد از اينكه بازداشت شد به جرمش اقرار كرد و گفت دعواي او با مقتول بر سر مسئله‌اي جزئي اتفاق افتاد. او گفت علي موتورش را مقابل مغازه‌ام پارك كرد. اعتراض من به رفتار او فايده‌اي نداشت و باعث مشاجره شد. من به داخل مغازه‌ام رفتم، چاقويي برداشتم و با علي درگير شدم. ضربه چاقوي من به گردنش اصابت كرد و حادثه‌اي كه نبايد اتفاق مي‌افتاد، رقم خورد. بعد از اقرار سهيل و كامل شدن بررسي‌ها پرونده با صدور كيفرخواست روي ميز هيئت قضايي شعبه وقت 113 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت و سهيل با درخواست اولياي دم به قصاص محكوم شد. نام سهيل پس از تأييد رأي دادگاه در ديوان عالي كشور و انجام تشريفات قانوني در ميان ليست اعداميان قرار گرفت و ماه گذشته براي اجراي حكم پاي چوبه دار ‌رفت. پس از اينكه طناب دار بر گردن او قرار گرفت، اولياي دم به احترام پنج‌تن و بدون شرط از او اعلام گذشت كردند. بنابراين سهيل از يك قدمي مرگ به زندگي بازگشت و پرونده او براي رسيدگي از جنبه عمومي جرم روي ميز هيئت قضايي شعبه دهم دادگاه كيفري استان قرار گرفت.
او روز گذشته وقتي مقابل هيئت قضات قرار گرفت، گفت: از كاري كه كرده‌ام پشيمان و زندگي دوباره‌ام را قدردان بخشش اولياي دم هستم. روز حادثه اگر عصباني نمي‌شدم و خشم خودم را كنترل مي‌كردم، اين حادثه اتفاق نمي‌افتاد. هيئت قضايي بعد از شنيدن دفاعيات وي وارد شور شد.

مرد خشمگين به تبعيد مي‌رود
دومين مردي كه روز گذشته از جنبه عمومي جرم مقابل هيئت قضايي قرار گرفت، جمشيد نام داشت. اين مرد در جريان دو حادثه جداگانه مرتكب دو فقره قتل شده و در هر دو مورد با پرداخت ديه رضايت اولياي دم را جلب كرده بود.
بيست و هشتم خردادماه سال 82 بود كه براي اولين بار پاي جمشيد به پرونده قتل باز شد. او در جريان يك نزاع خياباني مردي به نام ناد‌علي را به قتل رساند و در جريان تحقيقات هم به جرمش اقرار كرد. پنج سال پس از وقوع حادثه و در حالي كه رأي دادگاه پس از محاكمه، مجازات قصاص را برايش به همراه داشت، موفق شد با پرداخت ديه 80 ميليون‌توماني از مجازات قصاص فاصله بگيرد و از زندان آزاد شود.
اما پاي جمشيد سه سال پس از آزادي از زندان بار ديگر به پرونده قتل باز شد. او اين بار با نقشه قبلي مردي به نام سليمان را در محله مسعوديه به قتل رساند. جمشيد وقتي بازداشت شد، در شرح ماجرا گفت: يك ماه قبل براي ترك اعتياد به يك كمپ ترك اعتياد رفتم. مراد پسرعمه‌ام هم براي ترك به كمپ آمده بود. آنجا بود كه با سليمان كه او هم براي ترك به كمپ آمده بود، اختلاف پيدا و دعوا كرديم. تصميم گرفتم كار سليمان را تلافي كنم، به خاطر همين از كمپ خارج شدم. روز حادثه فهميدم كه سليمان هم اعتياد را ترك كرده و از كمپ خارج شده است. با نقشه قبلي او را به محل خلوتي كشاندم و مرتكب قتل شدم.
تحقيقات درباره دومين پرونده هم به سرانجام رسيد و او پس از محاكمه در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص محكوم شد. رأي دادگاه با اعتراض متهم به ديوان عالي كشور فرستاده شد، اما قضات ديوان با رد اعتراض متهم، رأي دادگاه را تأييد كردند. سحرگاه 25 آذرماه امسال در حالي كه مقدمات اجراي حكم فراهم شده بود، جمشيد از سلولش به محل اجراي حكم فراخوانده شد. او پاي چوبه دار موفق شد رضايت اولياي دم را در قبال پرداخت 180 ميليون تومان جلب كند.
جمشيد روز گذشته وقتي مقابل هيئت قضايي قرار گرفت، گفت: اعضاي خانواده‌ام براي جلب رضايت خانه پدري را فروخته‌اند تا موفق به جلب رضايت اولياي دم شوند. روز حادثه متوجه شدم كه سليمان با پسرعمه‌ام دعوا مي‌كند. وقتي براي ميانجيگري رفتم ضربه چاقوي من به سليمان برخورد كرد و كشته شد.
هيئت قضايي بعد از شور، جمشيد را به حبس و تبعيد محكوم كردند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن