تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821234716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تيراژ كتاب به 20 نسخه هم رسید


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تيراژ كتاب به 20 نسخه هم رسید
تيراژ كتاب به 20 نسخه هم رسید شمارگان كتاب‌هاي يك ناشر كه از قضا ناشر دولتي هم است، به عدد عجيب ۲۰ نسخه رسيد! اين رقم تاكنون در صنعت نشر ايران بي‌سابقه بوده و زنگ خطر جدي را در حوزه صنعت نشر كشور به صدا درآورده است.


به گزارش فرهنگ نیوز، اخيراً كتابي با عنوان «آسيب‌شناسي انتشار اخبار بحران در كشور(با تمركز بر خبرگزاري‌ها)» نوشته «سهيلا خلجي» از سوي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است. تا اينجاي كار، با اتفاق تازه‌اي مواجه نيستيم. اتفاق زماني شكل مي‌گيرد كه متوجه شويم اين كتاب در تعداد انگشت‌شمار، بي‌سابقه و بسيار عجيب ۲۰ نسخه چاپ شده است!

شهناز شفيع‌خاني، مسئول دفتر نشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ضمن تأييد اين موضوع، درباره علت آن، گفت: واقعيت اين است كه ما با مشكلات بودجه‌اي رو‌به‌رو هستيم و به خاطر همين مسائل، نه فقط اين كتاب بله اكثر كتاب‌هاي ما در شمارگاني در همين حدود منتشر مي‌شود. وي با بيان اينكه اگر ناشري علاقه‌مند باشد اعلام آمادگي كند كه كتاب‌هاي ما را به صورت چاپ مشترك منتشر كند، ما در چاپ دوم مي‌توانيم شمارگان كتاب‌هايمان را بالا ببريم، افزود: ما علاوه بر مشكلات بودجه‌اي، با تعداد زيادي كتاب كه در پژوهشگاه توليد شده‌اند، رو‌به‌رو هستيم و از آنجا كه قصد نداريم آنها را بايگاني كنيم و در انبارها نگه داريم، به ناچار در همين تعداد اندك منتشرشان مي‌كنيم.

مدير دفتر نشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با تأكيد بر اينكه همه اين كتاب‌ها، آثار پژوهشي است كه شايد ماه‌ها روي آنها كار شده و خروجي‌هاي بسيار مفيدي هم براي جامعه هدفش داشته است، گفت: ما خود را مؤظف مي‌دانيم كه اين آثار به دست مخاطبش برسد. شفيع‌خاني در پاسخ به اين سؤال كه در شرايطي كه تيراژ اين كتاب‌ها ۲۰ نسخه بيشتر نيست، شما چگونه مي‌خواهيد آن را به جامعه هدف وسيع كه عموماً پژوهشگران و دانشجويان هستند، برسانيد، گفت: چه بگويم، شوراي نشر پژوهشگاه اينگونه تصميم گرفته و ما هم بايد اجرا كنيم!

وي اضافه كرد: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در سال‌جاري(۹۴) تقريباً ۸۰ عنوان كتاب چاپ كرده است. اگرچه اين پژوهشگاه از مراكز زيرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، اما بودجه محدودي دارد و طبيعتاً انتشاراتش هم بودجه‌اي محدودتر. بيشتر بودجه پژوهشگاه صرف پژوهش مي‌شود. مدير دفتر نشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در پاسخ به اين سؤال كه با اين وجود فكر مي‌كنيد گشايشي در اين معضل ايجاد خواهد شد يا خير، گفت: بايد دعا كنيم.
 

منبع: روزنامه جوان


94/10/26 - 10:28 - 2016-1-16 10:28:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن