تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803618514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش ناچیز حقوق کارمندان مرهمی برای آنها نیست/ قدرت خرید با میزان درآمد همخوانی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افزایش ناچیز حقوق کارمندان مرهمی برای آنها نیست/ قدرت خرید با میزان درآمد همخوانی ندارد
افزایش حقوق طبق قدرت خرید مردم باید در بودجه لحاظ شود لذا تورم 11درصدی را در بودجه سال آینده قابل قبول نیست و نمی‌تواند گره گشای مشکلات اقشار کم‌درآمد باشد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع  حقوق کارمندان هرساله  طبق قوانین براساس تورم پیش بینی شده بالا و پایین می شود و البته این رقم افزایشی گاها براساس دیگاه کارشناسان و البته و کارمندان که طرف حساب اصلی این معقوله محسوب می شوند  متناسب با قدرت خریدشان نیست. امسال نیز حقوق کارمندان پس از کش‌وقوسهای فراوان از سوی سخنگوی دولت اعلام شد.


به همین منظور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی چند روز پیش  به عدم تعادل  در پرداخت‌های کارکنان دولت پرداخته و معتقد است که مناسب ترین زمان برای جبران این عدم توازن و برگرداندن تعادل در بودجه سال آینده است که هم برای شاغلین و هم برای بازنشستگان مبالغ قابل توجهی منابع قائل شده اند.


وی با اشاره به بیش از یک میلیون نفر از بازنشستگان زیر 1.5 تومان دریافتی دارند افزود: ما ضمن اینکه برای همه کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش 12 درصدی در نظر گرفته‌ایم برای آنهایی که زیر 1.5 میلیون دریافتی دارند متوسط بیش از 20 درصد اضافه کرده ایم و تصمیم داریم هر سال به همین ترتیب تا پایان برنامه ششم پیش برویم.


نوبخت با این توضیح که برای شاغلین دریافت ها از دو محل حقوق ثابت و فوق العاده پرداخت حقوق انجام می شود، یادآور شد: بند (10) ماده 68 قانون به دولت اجازه می داد که تا 50 درصد حقوق ثابت را اضافه کند.اما بنا به هر دلیلی تا قبل از دولت یازدهم فقط چند دستگاه از این بند استفاده می کردند و بقیه از آن برخوردار نبودند که موجب عدم تعادل شد. از این رو در بودجه 1395 برای تمامی دستگاه ها که از این بند استفاده نمی کردند منابع کافی در نظر گرفته شده تا این عدم پرداخت ها جبران شود و دستگاه‌هایی هم که از این بند استفاده نمی کردند تا 25 درصد می‌توانند حقوق کارکنان خود را اضافه کنند.


علی محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: افزایش  حقوق کارمندان دولت با رقم 20 درصد مناسب است چراکه این افزایش متناسب با تورم 11درصدی در نظر گرفته شده است اما اگر قدرت خرید مردم را در نظر بگیرم عدد اعلامی قابل توجه نیست چرا که به دنبال خود تبعاتی را نیز به همراه خواهد داشت.


وی تصریح کرد:در سال گذشته افزایش 17درصدی حقوق را شاهد بودیم بنابراین عدد مطرح شده معقول است.


احمدی افزود: اگر حقوق دستمزد را بالا در نظر بگیریم دستمزد اسمی موج افزایش را به دبنال خواهد داشت و این قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.


اما کارشناسان این رقم اعلامی (افزایش 12درصدی) را با توجه به قیمت بازار و میزان درآمد چندان چشمگیر نمی‌دانند و متعقد هستند که اجرای آسیبهای جبران ناپذیری را به جامعه وارد می‌کند.


محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، تشدید انتظارات تورمی را به هر نحوی، با توجه به شرایط اقتصادی موجود آسیب زا دانست و گفت: انتظارت تورمی هم‌اکنون نیز با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بیش از حد بالاست و با افزایش ضریب‌های حقوقی نمی‌بایست به آن دامن زد.
 
افزود: البته افزایش ضریب در عین حال تشدید قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت. به طور کلی در حالی که ضریب اعلامی نباید از سال گذشته کمتر باشد اما افزایش بیش از حد آن نیز مشکل زا خواهد بود. نباید فراموش کنیم با جمعیت بالایی از بیکاران مواجه هستیم و افزایش حقوق‌ها این معضل را تشدید می‌کند چرا که کارفرمایان انگیزه‌ای برای استخدام نخواهند داشت.


وی تصریح کرد: افزایش حقوق طبق قدرت خرید مردم باید در بودجه حفظ شود لحاظ تورم 11درصدی را در بودجه سال آینده قبول ندارم بابد باید با تورم سال گذشته در نظر گرفته می‌شد هم‌اکنون قشر کارمند تحت فشار است اگر می‌خواهند حقوق را افزایش دهند تمام اقشار با 20درصد در نظر بگیرند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم‌اکنون دولت می‌خواهد حقوق را به صورت پلکانی افزایش دهد مسلما کسانی که درآمد بالایی دارند حتی با پرداخت مالیات نیز با مشکل مواجه نمی‌شوند تنها قشر کارگر و افرادی که حقوقشان پایین‌تر از یک میلیون تومان است آسیب می‌بینند. چرا که دولت اذعان دارد که حقوق زیر یک میلیون تومان در لبه فقر است اگر می‌خواهد پلکانی افزایش دهد 20درصد را برای همه اقشار در نظر بگیرد.


وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی باید در این زمینه بازنگری اساسی را انجام دهد و مجلس نیز به محض ارائه لایحه پشنهاداتی را مطرح خواهد نمود.





۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن