تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814986896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به خطر انداختن منافع آیندگان نوع جدید بی‌سوادی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: به خطر انداختن منافع آیندگان نوع جدید بی‌سوادی است
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: استفاده نادرست از امکانات که منافع آیندگان را به خطر می‌اندازد در مصادیق جدید بی‌سوادی است.


باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر کسی که نتواند یاد بگیرد و آموخته‌های اشتباه خود را دور بریزد و برای یادگیری موضوعات جدید مقاومت کند از جنس بی‌سوادان جدید اطلاق می‌شود.  هر قابلیت و توانایی و مهارتی که منجر به زندگی بهتر شود به عنوان سواد اطلاق می‌شود و از آن‌جایی که شئون زندگی بهتر دائما در حال تغییر هستند بنابراین مصادیق سواد هم دائما در حال تغییر می‌باشند. 


وی ادامه داد: علاوه بر این 30 سال گذشته در تهران موضوع ترافیک و آلودگی های زیست محیطی و یا معضل زباله های بیمارستانی به شدتی که امروز با آن مواجه هستیم و درباره آن صحبت می‌شود وجود نداشته است. 


باقر زاده عنوان کرد: انسان‌هایی که توانایی مواجه درست و علمی با مسائل و مشکلات امروز را ندارند و یا اینکه از امکانات و موهبت های خدا به گونه‌ای استفاده می‌کنند که منافع آیندگان به خطر می‌افتد از مصادیق بی‌سوادی یا همان موج سوم بی‌سوادی است. 


وی بیان کرد: حضور برخی از فناوری ها روابط اعضای خانواده را با یکدیگر به شدت تحت تاثیر قرار داده و زمان مواجهه چهره به چهره و گفتگوهای بین اعضا را کاهش می‌دهد. 


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در پایان خاطر نشان کرد: در واقع خانواده‌ای که پیش از این بصورت گروهی با یکدیگر در تعامل بودند در حال حاضر بصورت فردی حرکت می‌کنند و فرد‌گرایی آثار و پیامدهای روحی و روانی و عاطفی را ایجاد می‌کند و این موارد مصادیق جدید بی‌سوادی و یا موج جدیدی از بی‌سوادی است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.






۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن