تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819002379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیش می تواند مرکز مبادلات تکنولوژی صنعت نفت کشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سابق انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران: کیش می تواند مرکز مبادلات تکنولوژی صنعت نفت کشور باشد رئیس سابق انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه کیش پل ارتباط ایران با کشورهای خارجی است گفت: این جزیره با توجه به موقعیت مکانی خود می تواند مرکز مبادلات تکنولوژی صنعت نفت ایران باشد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ دي ساعت 12:53

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا  ،رضا پدیدار در آئین افتتاحیه رسمی دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی انرژی کیش افزود: کیش سرزمین مرجانی و فضای آرامی است که در طول جغرافیای دریایی ایران بسیار حائز اهمیت است زیرا موقعیتی استثنایی و امکاناتی استاندارد دارد.
وی تصریح کرد: در طی 12 دوره ، نمایشگاه بین المللی انرژی کیش که به همت انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران برگزار شده موفقیت ها و دستاوردهای زیادی در این حوزه کسب کرده است.
پدیدار با بیان اینکه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از بیش از 700 شرکت فعال در این بخش تشکیل شده است افزود: در میان این شرکت ها 50 شرکت به صورت بین المللی در حوزه نفت و انرژی فعالیت دارند و موفق شده اند تا با ایجاد دفتر نمایندگی در جزیره کیش به توسعه فعالیت های خود بپردازند.
وی به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی انرژی کیش اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی وزارت نفت به ثبت رسیده است.
پدیدار با تاکید بر اینکه این رویداد مهم می تواند دستاوردهای بهتری در پی داشته باشد، از آمادگی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران برای ارائه طرح های نوین با محوریت ایجاد محتوا مطابق با استانداردهای روزآمد در این نمایشگاه خبر داد .
رئیس کمیته داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه کیش می تواند مرکز سرمایه پذیری برای کشور باشد اظهار داشت : این جزیره می تواند به طور همزمان هاب سرمایه گذاری و تکنولوژی باشد که برای کشور ارزش اقتصادی ایجاد می کند.
پدیدار به آخرین مطالعات صورت گرفته در حوزه اقتصاد کلان در اتاق بازرگانی, صنایع و معادن کشور اشاره کرد و گفت: در این مطالعات مشخص شد که علاوه بر هرم فعالیت های اقتصادی, هرم ارزش اقتصادی نیز وجود دارد.
وی افزود: باوجود برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها متعدد هنوز نتوانسته ایم ساختار این هرم را اصلاح کنیم.
رئیس سابق انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده در هرم ارزش اقتصادی کشور تا شهریور 94 ، چهار درصد این هرم به حوزه نفت و انرژی، پنج درصد به بخش کشاورزی، 21 درصد به بخش تولید و صنعت و 70 درصد نیز به حوزه خدمات تعلق دارد.
وی خاطرنشان کرد: ساختار این هرم باید تغییر کند و نمایشگاه بین المللی انرژی کیش به عنوان بستری مناسب در جلب سرمایه گذاری می تواند این تغییر را رقم بزند.
پدیدار در بخش دیگری از سخنان خود به سه موضوع مهم مورد توجه در قراردادهای جدید نفتی کشور اشاره و اظهار کرد: سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی و مدیریت توسعه در قراردادهای جدید نفتی مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس کمیته داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه مدیریت توسعه محصول بر مدیریت توسعه تقدم دارد تصریح کرد: از جزیره کیش مکانی بهتر برای تحقق این موضوع وجود ندارد.
پدیدار در ادامه بر اهمیت موضوع مدیریت بهره برداری و توسعه تجهیرات تاکید کرد و گفت: امروز بخش عمده تجهیزات ما بدون استفاده مانده است.
وی با اشاره به اینکه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران توان ساخت 70 درصد تجهیزات این صنعت را دارد یادآور شد: به دلیل نبود زمینه های ارتباطی همچون همایش ها و نمایشگاه ها و دریچه های ارتباط با افراد علاقه مند به شرکت در پروژه ها ، حدود 35 درصد از ظرفیت تولید انجمن فعال است و دوسوم این ظرفیت مورد استفاده قرار نمی گیرد.
رئیس کمیته داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ابراز امیدواری کرد که سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت نفت به نحوی از برگزاری این نمایشگاه ها پشتیبانی و حمایت کنند تا افراد خارجی با آسودگی خاطر بیشتری نسبت به تبادل سرمایه، اطلاعات و تکنولوژی اقدام کنند .
پدیدار اظهار داشت : خوب است امکانات لازم برای ایجاد مرکز انتقال تکنولوژی از سوی سازمان منطقه آزاد نیز در جزیره کیش فراهم شود.
وی به جایگاه نخست ایران در داشتن منابع گازی و رتبه چهارم کشور در برخورداری از ذخایرنفتی و تنوع آن ها اشاره و اظهار کرد: قیمت تمام شده تولید هربشکه نفت ما و تنها یک کشور دیگر براساس جدیدترین آمار موسسه بین المللی مطالعات انرژی کمتر از 10 دلار است.
پدیدار ابراز امیدواری کرد با تداوم حمایت های منطقه آزاد کیش و وزارت نفت در برگزاری چنین نمایشگاه هایی سهم تولید داخلی از ساخت تجهیزات صنعت نفت افزایش یابد.
رئیس سابق انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران خاطرنشان کرد: با روندهای جاری اشتیاق سرمایه گذاری در کشور بسیار بالا رفته است و ساز و کار اجرایی آن نیز با پیشرفت دیپلماسی سیاسی کشور محقق خواهد شد تا در ادامه دیپلماسی انرژی نیز جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا کند.
آئین افتتاحیه دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی انرژی کیش عصردوشنبه با حضور کاظم وزیری هامانه قائم مقام وزیر نفت ، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مدیران شرکت های داخلی و بین المللی سازنده تجهیزات صنعت نفت در محل مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن