واضح آرشیو وب فارسی:دولت بهار: دولت بهار: کارگردان فیلم حکایت عاشقی گفت: این فیلم از یک فاجعه انسانی سخن می گوید که تنها مربوط به اقلیم کردستان عراق و ایران نیست بلکه مربوط به کل دنیاست و اگر این فاجعه ها تبیین نشود، قطعا تکرار خواهد شد.به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از بیجار، فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان زاده و به تهیه کنندگی مسعود جعفری جوزانی و با بازی بهرام رادان، قطب الدین صادقی، بهمن زرین پور، شیلان رحمانی و شوان عطوف بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون اقلیم کردستان عراق ساخته شده است. این فیلم داستان یکی از اولین عکاسانی را روایت می کند که بعد از بمباران شیمایی حلبچه به این شهر می رود و... احمد رمضان زاده کارگردان این فیلم پیش از ظهر امروز بعد از اکران حکایت عاشقی در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در سالن کنفرانس امیرنظام گروسی بیجار برگزار شد درباره تولید این فیلم، گفت: با توجه به اینکه خود بزرگ شده کردستان هستم، حادثه حلبچه همواره یکی از دغدغه های ذهنی من بود. وی با بیان اینکه در آن سال ها جهان نمی خواست صدای حلبچه را بشنود، افزود: از زمان وقوع حادثه حلبچه سوال هایی در ذهنم جاری می شد که چگونه مردمانی برای حکومت و قدرت حاضر شدند انسانیت را زیر پا بگذراند. رمضان زاده با بیان اینکه انسان گاهی متوجه لطماتی که ممکن است به دیگران وارد کند نیست، ادامه داد: هر زمانی که انسانیت افت کند همه لطمه خواهیم خورد و لذا تمام سعی ما باید این باشد که حس انسان دوستی و صلح طلبی را حفظ کنیم. رمضان زاده هدف خود از تولید این فیلم را جلوگیری از فراموشی و نیز آشنایی بیشتر نسل امروز با حادثه حلبچه عنوان کرد و گفت: می دانم تنها در یک فیلم 90 دقیقه ای نمی توان حادثه حلبچه را بیان کرد، اما هدف ما بیان گوشه ای از این فاجعه بود تا سال های دیگر فیلم های متعددی در این رابطه ساخته شود. وی با بیان اینکه حمایت مردم از من و فیلم حکایت عاشقی دیدن این فیلم است، گفت: این فیلم از یک فاجعه انسانی سخن می گوید و این فاجعه انسانی صرفا مربوط به اقلیم کردستان عراق و ایران نیست بلکه مربوط به کل دنیاست و اگر این فاجعه ها دیده نشود و مردم راجع به آن ندانند، قطعا تکرار خواهد شد. رمضان زاده با بیان اینکه تاریخ برای فراموش کنندگان تکرار می شود، ادامه داد: ملتی که تاریخ را در یاد خود ماندگار نگاه دارد اجازه تکرار اینگونه فجایع انسانی را نمی دهد. این کارگردان کرد ایرانی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی فراوانی تولید فیلم های آپارتمانی در تهران، گفت: فیلم های آپارتمانی اغلب ارزان تر تمام شده و تولید آن راحت تر و موضوع زمان حال است و علاقه مندان بسیاری دارد، در حالی که موضوع و محتوای فیلم مهم است و آپارتمانی بودن یا نبودن یک فیلم نمی تواند فضیلتی برای آن باشد. مسئولان زمان اکران، فیلم را رها می کنند رمضان زاده وضعیت فیلمسازی دفاع مقدس را اینگونه تشریح کرد: به نظر من مسئولین به فیلم دفاع مقدس کمک می کنند اما این کمک ها تا لحظه ای است که فیلم به اتمام می رسد، در حالی که 50 درصد فیلم تا زمان اتمام آن و مابقی هنگامی است که فیلم اکران می شود. وی گفت: زمانی که در فیلم در حال اکران است، مسئولان کاری با آن ندارند و فیلم زمین می خورد. رمضان زاده ادامه داد: در تمام دنیا 20 درصد بودجه فیلم را برای تبلیغات هزینه می کنند، اما در ایران برای یک فیلم خاص همچون حکایت عاشقی در زمان اکران هیچ کمکی نشد و حتی سینما فرهنگ که متعلق به فارابی است را در اختیار حکایت عاشقی نگذاشتند. این کارگردان ادامه داد: متأسفانه اکران فیلم دست یک سری در بخش خصوصی ( مافیای سینما) افتاده است. وی به تبلیغات گسترده برای امور اقتصادی از طریق صدا و سیما و رسانه ها اشاره و بیان کرد: برای کار فرهنگی متاسفانه تبلیغ آنچنانی انجام نمی شود. به گفته وی، تبلیغ فیلم ها در زمان آغاز اکران آن است به طوری که هر فیلمی قبل از اکران آن باید برای آن جریان سازی شود چرا که هر فیلم مخاطب خاص خود را دارد. سینمای ایران قابل احترام است رمضان زاده در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت سینمای ایران، گفت: سینمای ایران سینمایی قابل دفاع است و جزو کشورهای مطرح در دنیا است، به گونه ای که در کمتر جشنواره ای فیلم ایرانی حضور پررنگ ندارد. این کارگردان و فیلمساز بیجاری با بیان اینکه سینمای ایران سینمایی قابل احترام و دوست داشتنی است، گفت: اگر بخواهیم از نظر تکنیک مقایسه کنیم سینمای غرب از ایران پیشرفته تر است اما در سینمای ایران چون نگاه به موضوع فیلم بیشتر است موجب مطرح شدن این نوع سینما در دنیا شده است. وی در پاسخ به سوالی دیگر در رابطه با عدم پرداخت فیلمسازان مطرح دفاع مقدس به ساخت فیلم در این حوزه و کمرنگ شدن فعالیت های آنان، گفت: کار فیلم دفاع مقدس بسیار دشوار است. رمضان زاده با بیان اینکه سینما هزینه بردار است و در اصل سینما یعنی پول، گفت: ساخت فیلم دفاع مقدس هزینه بر است چرا که باید فضای 25 سال قبل را زنده کنیم و چون مردم با این فضا آشنایی دارند در نتیجه به بازسازی کامل آن نیاز است. وی گفت: کسی باید فیلم دفاع مقدس را تولید کند که آن فضا را درک کرده و برایش دغدغه باشد و ارگان هایی حمایتی در عمل حمایت هایشان آنگونه نیست که فیلم سازان ترغیب شوند و لذا این دو عامل موجب شده است که کمتر به این حوزه پرداخته شود. رمضان زاده مافیای اکران فیلم را نیز از دیگر عواملی دانست که موجب کم شدن ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس شده است. لازم به ذکر است این فیلم دومین فیلم بلند به کارگردانی احمد رمضان زاده از مفاخر و هنرمندان بیجار گروس است.
دوشنبه ، ۲۱دی۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دولت بهار]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]