تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802736524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لغو همه تحریم‌های بانکی تا چند روز دیگر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: لغو همه تحریم‌های بانکی تا چند روز دیگر
مجید تخت روانچی با اشاره به نزدیک بودن زمان اجرای برجام گفت: در چند روز آینده شاهد اجرای رسمی برجام و رفع همه تحریم‌ها خواهیم بود.

لغو همه تحریم‌های بانکی در روز اجرای برجام
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه صبح امروز در نشستی با رئیس اتاق بازرگانی ایران و فعالان اقتصادی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات نهایی برجام گفت: در آخرین روزهای پس از اجرایی شدن برجام هستیم و در چند روز آینده شاهد اجرای رسمی آن و رفع همه تحریم‌ها خواهیم بود و با اجرای برجام کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا متعهد به رفع همه تحریم‌ها شده‌اند که در روز اجرا آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط به آن را در اختیار عموم قرار خواهند داد.


وی افزود: اتاق ایران هم متن این آیین‌نامه‌ها را در اختیار فعالان اقتصادی قرار خواهد داد.


تخت روانچی اظهار داشت: در روز اجرایی شدن برجام همه تحریم‌های بانکی و مالی رفع خواهد شد و همچنین تحریم‌هایی که مربوط به دستورالعمل اجرایی رئیس جمهور و تحریم‌های کنگره آمریکا بوده نیز لغو می‌شود.


معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در ادامه صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرد که اتحادیه اروپا در دستورالعمل‌های خود این موضوع را به تصویب رسانده که تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا بر روی کاغذ لغو شده و در روز اجرای برجام نیازی به مصوبه جدید نخواهد داشت.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمینه برای هر گونه فعالیت اقتصادی در روز اجرای برجام فراهم است باید از هم اکنون زمینه کار برای آن روز مهیا شود و بانک‌های ایران و فعالان اقتصادی آمادگی لازم را برای اجرای برجام داشته باشند تا بتوان از فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کرد و این در حالی است که تاکنون کارهای خوبی انجام شده و مذاکرات مفیدی صورت گرفته است اما باز باید آمادگی بیشتر باشد.


تخت روانچی با اشاره به احتمال سنگ‌اندازی‌ها در اجرای برجام گفت: در خود برجام چند ماده برای جلوگیری از سنگ‌اندازی و مانع‌اندازی پیش بینی شده که طبق این مواد اتحادیه اروپا و آمریکا متعد شدند که تحریم‌ها بازگشت نشود و سیاست‌های منفی در اجرای برجام وضع نشود.


معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه با اشاره به سفر هیأت‌های تجاری و سیاسی خارجی به کشور گفت: شروع ورود هیأت اقتصادی و سیاسی بعد از توافق موقت ژنو در دو سال پیش بود اما بعد از توافق در تابستان سفر هیأت‌های تجاری و سیاسی به ایران شتاب بیشتری گرفت و هیأت‌هایی از کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه برای سرمایه‌گذاری در صنعت، فناوری، خدمات بانکی و بیمه‌ای، حمل و نقل کشاروزی به ایران با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و طرح‌های مشترک آمدند.


وی به این نکته ینز اشاره  کرد که کشورهای اروپایی در سال‌های تحریم خودشان را از بازار ایران محروم کردند و هم اکنون با رفع تحریم‌‎ها برای استفاده از این فرصت به ایران سفر کرده‌اند.


تخت روانچی با اشاره به سیاست دولت در جذب هیأت‌های تجاری خارجی گفت: ما نباید در این شرایط از حضور هیأت‌های خارجی ذوق زده شویم و در حالی که ما از ورود و سرمایه‌گذاری هیأت‌های خارجی استقبال می‌کنیم اما تصمیم‌گیرنده نهایی خودمان هستیم و باید به بسته منافع کشور و در فرآیند رقابتی تصمیم‌گیری صورت بگیرد.


معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه تصریح کرد: دولت بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارد و از تعامل با کشورهای جهان به خصوص همسایگان استقبال می‌‌کند و باید در کنار اجرای اقتصاد مقاومتی تعامل به کشورهای دنیا مورد توجه قرار بگیرد.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.









۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن