تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804075762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ربیعی: سوداگری در عرصه زمین مهم‌ترین مشکل بخش مسکن/احداث 125 هزار مسکن اجتماعی در دستور کار دولت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ربیعی: سوداگری در عرصه زمین مهم‌ترین مشکل بخش مسکن/احداث 125 هزار مسکن اجتماعی در دستور کار دولت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه سوداگری در عرصه زمین مهم‌ترین مشکل حوزه مسکن است که بازخورد آن به قشر ضعیف جامعه باز می‌گردد.

ربیعی: سوداگری در عرصه زمین مهم‌ترین مشکل بخش مسکن/احداث 125 هزار مسکن اجتماعی در دستور کار دولت
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش تعاونی‌های مسکن که امروز (دوشنبه ) برگزار شد، اظهار داشت: بخش مسکن به مانند لکوموتیو بحش اقتصادی عمل می‌کند و بخش‌های دیگر کشور را فعال می‌کند.


وی افزود: مسکن بخشی از فقر مردم ایران را تشکیل می‌دهد و فقدان مسکن باعث کشاندن افراد به دهک‌های پایین جامعه می‌شود و یکی از گونه‌های فقر است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در دولت تصمیم بر آن شده است فقر آموزشی به صفر برسد و امکان تحصیل برای افراد بازمانده فراهم شود و در نظر داریم پوشش بیمه‌ای در کشور افزایش یابد، زیرا در برخی از استان‌های مانند سیستان و بلوچستان کمتر از 30 درصد بوده که یکی از اهداف مهم برنامه ششم توسعه است.


ربیعی افزود: امسال سال سختی از نظر اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و ماه‌های سخت تری را نیز در پیش داریم زیرا منابع مالی ما در خارج از کشور آزاد نمی‌شود و قیمت نفت به پایین ترین ارزش خود رسیده و بخش عمده بودجه کشور وابسته به نفت است که در دولت بنا شده است کمترین وابستگی به نفت باشد ولی خوشبختانه شرایط کشور به گونه‌ای مدیریت شد که تلاطم کمتری در قیمت‌ها داشته باشیم و نوسان زیادی در قیمت کالاهای مصرفی پیش نیامده است.


وی اظهار داشت: در دوران تنگنای اقتصادی دنبال کردن سیاست‌های اقتصادی مسکن کار سختی بود که خوشبختانه توانستیم آن را در برنامه ششم توسعه در نظر بگیریم و در فصل اول سال آینده گشایش‌های خوبی مهیا می‌شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت 125 هزار مسکن اجتماعی هدف گذاری شده است که 25 هزار واحد آن در دست تحقق است و در نظر داریم صندوق مسکن کارگری را نیز به زودی تاسیس کنیم تا بتوانیم با مشارکت کارگران و کار فرمایان و تعاونی‌های مسکن فعالیت جدی در حوزه مسکن داشته باشیم.


ربیعی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نرخ تورم که جلوی هر گونه رشد را گرفته است تاکنون موفق عمل کردیم و مسکن برای دولت تنها یک نگاه صرف اقتصادی نبوده است.


وی با اشاره به این که در ساخت مسکن باید به مناسبات فرهنگی کشور توجه کنیم، بیان کرد: ساخت واحدهای مسکونی که با فرهنگ ما مغایرت دارد باعث بد ریختی شهرها شده و در احداث واحدهای مسکونی باید به جانمایی آ‌ن‌ها توجه کرد، زیرا مسکن زمانی نمادی از طبقه اجتماعی افراد محسوب می‌شد که حتما باید در سیاست‌های انبوه سازی در نظر گرفته شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسکن در ایران یک بحث فرهنگی محسوب می‌شود و مردم با داشتن آن احساس امنیت پیدا می‌کنند.


ربیعی افزود: در کشور ما مشکلات زیادی در حوزه مسکن وجود دارد که یکی از آن‌ها سودا گری در بحث زمین است که بازخورد آن به افراد ضعیف جامعه باز می‌گردد و خیلی‌ها مسکن را به عنوان سرمایه محسوب می‌کنند.


وی ادامه داد: ورود افسار گریخته نقدینگی به حوزه مسکن یکی دیگر از مشکلات این بخش است که در این ارتباط نیازمند برنامه ریزی هستیم که در استراتژی‌های دولت به آن اشاره شده است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 26 هزار تعاونی مسکن در کشور با 3 هزار عضو در حال فعالیت هستند که 14 هزار تعاونی با اتمام فعالیت‌شان منحل شدند و این به معنی این است که یک میلیون و 550 عضو این تعاونی‌ها صاحب مسکن شده‌اند.


ربیعی بیان کرد: امروز تعاونی‌های مسکن موفق تر از مسکن مهر عمل کردند و جایی که مسکن مهر توسط تعاونی‌ها احداث شدند موفقیت بیشتری کسب شده است، زیرا تعاونی‌ها تعهد بیشتری در رابطه با نوع سازها، مصالح مصرفی و جانمایی دارند.


وی تصریح کرد: یکی دیگر از موارد بحث تامین اعتبارات از طریق وام‌های بانکی است که باید در این حوزه پویا تر عمل کنیم اشکالی هم در کار تعاونی‌ها وجود دارد و آن تعداد زیاد اعضا است که تجربه نشان داده است افزایش تعداد اعضای تعاونی‌ها کار پروژه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از برنامه‌های اساسی تعاونی‌های مسکن ورود دستگاه‌ها به این حوزه است و باید به سمت کاهش هزینه‌ها در ساخت و سازها برویم.


ربیعی بیان کرد: در بحث جانمایی تعاونی‌های مسکن باید دقت بیشتری داشته باشیم زیرا در سال‌های گذشته در مناطقی که هواکش تهران و محل ورود باد به پایتخت بود بلند مرتبه سازی‌های زیادی صورت گرفت که باعث ایجاد آلودگی هوا شده است بنابراین جانمایی زمین برای تعاونی‌های مسکن بسیار مهم است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.






۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن