تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834171806
نیازمند فاصله گرفتن از دنیای مدرن و موسیقی کارخانهای هستیم
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: گفتگوی ایلنا با کینگ رام؛ نیازمند فاصله گرفتن از دنیای مدرن و موسیقی کارخانهای هستیم
رام میگوید: شاید باید به نوعی کار کرد که اکثریت دوست داشته باشند و پول زیادی نصیبمان شود اما واقعیتش این است که من این کار را بلد نیستم. من نمیتوانم موسیقی پاپ که عامه مردم را بیشتر جذب میکند؛ بزنم. به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کینگ رام و سجاد افشاریان برای دومینبار تصمیم گرفتند با همکاری یکدیگر؛ اجرایی را با نام «اسکارلت دهه شصت» روی صحنه ببرند اما اینبار برای اجرا زمان بیشتری گذاشته شده و گروه هدفمندتر جلو رفته است. علاوه بر این، رام با گروه کامل خود روی صحنه ظاهر میشود و این برای اولین بار اتفاق میافتد. سجاد افشاریان بسیاری از اشعار موسیقیهای رام را سروده و این همکاریها ترکیب هماهنگی ساخته که به واسطه آن میتوانند در یک فضای ذهنی مشترک با یکدیگر کار کنند. به نظر میرسد اجرای جدید این دو؛ مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است و اجرای این اثر دوباره برای سه سانس در این هفته تمدید شده.
به بهانهی اجرای «اسکارلت دهه شصت»؛ گفتوگویی با رام داشتیم که در ادامه میخوانید. چه شد که تصمیم گرفتید دوباره با سجاد افشاریان اجرای تازهای را روی صحنه بیاورید؟ در این اجرا قصد دارید چه چیزی را روایت کنید؟ سال گذشته با وجود وقت کمی که داشتیم؛ توانستیم کار پرهیجان و جالبی را با تمام عیب و ایرادهایش روی صحنه ببریم اما برای این پروژه تلاش کردیم وقت بیشتری بگذاریم. در این اجرا علاوه بر اینکه با گروه کامل روی صحنه میآییم، سه داستان و یک شعر از سجاد افشاریان روایت میشود که هر داستان برای یک دهه است. «اسکارلت دهه شصت» هم یک مجموعه شعر از سجاد افشاریان است که به زودی منتشر خواهد شد. در این اجرا تلاش کردم علاوه بر موسیقیهایی که مردم خیلی با آنها خاطره دارند مثل «شکارچی» و «آخرین والس»، کارهای متفاوت و شنیده نشدهای را هم آماده کنم. فضایی که من و سجاد در آن با هم فعالیت میکنیم خیلی شبیه یکدیگر است و داستانهای عاشقانه، غمگین یا حتی درامهای فانتزی خیلی در کار ما شنیده میشود. من همیشه تلاش میکنم بیش از هر چیز تجربیات خودم را در موسیقی به کار ببرم چون فکر میکنم مخاطب هم به راحتی میتواند حس مرا درک کند و ارتباط بیشتری با آن برقرار میکند. ما در همکاریهای جدیدمان تلاش کردیم روایتی صادقانه از عشق، اجتماع و مسائل دیگر داشته باشیم. این اجرا بیش از هر چیز میتواند برای ما دهه شصتیها جالب باشد. فکر میکنم زندگی ما دهه شصتیها خیلی عجیب بوده و در واقع میان یک دنیای مدرن و سنتی قرار گرفتیم. در این شرایط ذهنیت من و سجاد خیلی به هم نزدیک است و همین باعث میشود به سرعت کارمان پیش برود. یعنی فکر میکنی این اجرا صرفا وابسته به تجربیات شخصی خودتان هست؟ اسکارلتِ فیلم «بر باد رفته» با تجربیات تلخ و شکست عشقی خود خیلی به زندگی ما مرتبط است. البته لزوما برای دهه شصتیها نیست اما ما سعی میکنیم از این اتفاق با دیگران هم پیوندی ایجاد کنیم. ما صرفا روایتگر آنچه گذشت، هستیم. فکر میکنم نسل جدید خیلی باهوشتر از ماست و واقعا اعتقاد دارم که دنیا را میتوان به قبل و بعد از آمدن اینترنت تقسیم کرد.
برنامهای برای انتشار کارهای پیشین یا جدیدتان دارید؟ اجرای مشترک سال گذشته با سجاد افشاریان با عنوان «صد سال پیش از تنهایی» در قالب یک سی دی و دی وی دی منتشر میشود که شامل بخش صوتی و تصویری است. برای اجرای «اسکارلت دهه شصت» هم چنین برنامهای را درنظر داریم و میخواهیم آن را منتشر کنیم. من سال گذشته یک آلبوم هم ضبط کردم که از آن راضی نبودم و آن را کاملا کنار گذاشتم. من بزرگترین منتقد خودم هستم و همیشه خودم را نقد میکنم. وقتی کار را از اول شروع کردم به آثاری رسیدم که خیلی هیجانانگیزتر هستند. علاوه بر آن، این گروهى که دور هم جمع شدهایم، به صدادهی مورد نظرم رسیده اما واقعا جمع کردن یک گروه با تفاوتهای سلیقهای مختلف، کار بسیار سختی است. بهنظر میرسد شما و گروهتان در موسیقی خاص خود به یک بیان شخصی رسیدهاید. چگونه به این سمت حرکت کردید؟ من همیشه دوست داشتم موسیقیِ به روز بنویسم تا خیلی کلیشهای و تبلیغاتی نباشد. من حرف دلم را میزنم؛ ممکن است حرفم درباره یک گربه پشت پنجره باشد که اعصابم را خورد میکند یا یک موضوع عاشقانه اما همیشه با خودم صادق بودهام و کاری کردهام که به آن اعتقاد دارم. شاید خیلی مواقع شکست خوردم چون حاضر نشدم موسیقی کلیشهای و عامهپسند کار کنم. درواقع آنقدر موسیقی تکراری شنیدم که با خودم گفتم واقعا میتوانم این کار را بهتر انجام دهم. موسیقی پاپ ایران به قدری تکراریشده که من صدای خوانندهها را از هم تشخیص نمیدهم. میتوان به این آثار، موسیقی کارخانهای گفت چون انگار همهی این موسیقیها از یک کارخانه بیرون میآیند. همیشه یکی از بزرگترین دغدغههایم این است که سی، چهل سال بعد، قهرمانهای موسیقی ما چه کسانی هستند؟ خیلی وقتها نمیشود آگاهانه کاری کرد که مردم هم دوست داشته باشند. به عنوان کسی که کارم خلق کردن است، باید آنچه فکر میکنم درست است را انجام دهم و اجازه دهم تاریخ درباره من که چقدر کارم خوب یا بد بوده؛ قضاوت کند.
اصلا چه شد که وارد جریان موسیقی شدید و توانستید به سرعت مخاطب پیدا کنید؟ من سربازی را سال ٧٩ در پادگان جی گذراندم و یکی از دوستانم (کامی) را دیدم که درامز میزد و یک نفر (پویا) دیگر گیتار الکتریک میزد. آنها به دنبال خواننده بودند و چون من خیلی خوب انگلیسی حرف میزدم، شروع به خواندن با آنها کردم. از اول مطمئن بودم شغل اداری و معمولی نمیخواهم و میدانستم که به سمت هنر خواهم رفت. حتی گیتار زدنم هم اتفاقی پیش آمد. گروه گیتاریست میخواست و با خودم گفتم گیتار هم یاد بگیرم چون کسی نمیتوانست با سلیقهای که من میخواهم گیتار بزند. یک روز کاملا اتفاقی همان دوستم پویا سفری به کیش داشت و گیتارش خانه من جا ماند. من هم شروع به تمرین گیتار کردم و توانستم آن را یاد بگیرم. وقتی اولین گروهمان را تشکیل دادیم متوجه شدم چیزی که تمام زندگیام است را کشف کردهام. من خودم را در یک ژانر موسیقی محدود نمیکنم، سلیقه گستردهاى دارم چون فکر میکنم خیلی دید وسیعتری به من میدهد. فکر میکنید جریان موسیقی راک همچنان در کشور ما زنده است؟ در همان سالها که من کارم را شروع کردم گروههایی مثل «اوهام» و «سرخس» و کاوه یغمایی هم بودند. ما هم تازه کارمان را شروع کرده بودیم اما واقعا نزدیک به 15 سال از موسیقی جهان عقب بودیم. خوشبختانه در طول زمان سلیقهها وسیعتر شد و موسیقیها پختهتر شدند. متاسفانه مردم کمتر موسیقى خوب میشنوند. اگر مردم به موسیقی خوب دسترسی داشته باشند، شاید شرایط بهتر شود اما خدا را شکر همین روزها هم شرایط امیدوارکنندهتر شده است. میبینم تئاتر رفتن، گالری رفتن و ... بیشتر شده و به جز آن مردم میتوانند با موسیقی داخلی ایران نیازهای خودشان را بر طرف کنند در صورتیکه پیشتر، اکثر موسیقیها از خارج به ایران میآمد.
خلاء فضای آکادمیک رو چطور میبینید؟ این شرایط چقدر فضا را برای ورود هنرمندان تازه بسته است؟ یکی از دوستانم که در دانشگاه مدرک سینمایی گرفته بود، یک روز پیش آقای کیارستمی رفت و گفت من مدرکم را گرفتم، حالا باید چه کار کنم که فیلمساز خوبی شوم؟ کیارستمی هم گفت برو فیلمت را بساز دیگر. این نکته بسیار مهم است که بیشتر از هر چیزی خود افراد مهم هستند. هرچند درس و تحصیل ضرر ندارد اما هر فردی باید کار خودش را بکند. موسیقی به اشخاص و نگاهشان به موسیقی مربوط است نه به مدرک و میزان تحصلاتشان در این زمینه. در موسیقی همه چیز با توجه به درونیات افراد و کاملا شخصی شکل میگیرد. شاید دنیای امروزی بر مبنای پول باشد. شاید باید به نوعی کار کرد که اکثریت دوست داشته باشند و پول زیادی نصیبمان شود اما واقعیتش این است که من این کار را بلد نیستم. من نمیتوانم موسیقی پاپ که عامه مردم را بیشتر جذب میکند؛ بزنم. هربار تلاش کردم چیزی باشم که نیستم؛ ضربه خوردم اما هر وقت با خودم صادق بودم خیلی بیشتر از آن استقبال شده است. البته واقعا هیچکس نمیداند چه اتفاقی در آینده میافتد. زمانی که قطعه «شکارچی» را ساختم واقعا تصور نمیکردم اینطور بین مردم محبوب شود ولی خب این اتفاق افتاد. مهم این است که در آن لحظه من در یک اتاق با خودم صادق بودم و کاری که دوست داشتم را انجام دادم. جریانی که این روزها پی گرفتید چیست و در آینده چه فضایی را دنبال کنید؟ نمیتوانم بگویم که چه سبکی را به طور مشخص دنبال میکنم. کارهای جدیدم فضای الکترونیک و امبینتتری دارد هرچند آلبومی که منتشر میشود با پارتهای درامز و گیتار و .. است. دوست دارم تا پیر نشدم موسیقی پرهیجانتری بنویسم آنوقت دوران پیری پشت پیانو میروم و بیشتر آهنگهای آرام وعاشقانه میسازم. امیدوارم که در آینده هم همین کار را دنبال کنم و اگر کنسرتها و آلبومهای شخصی داشتم، تلاش میکنم کارهایم با تئاتر و فیلم هم پیوند بیشتری برقرار کند. حتی دوست دارم در ایران یک فیلم موزیکال بسازم. حرف آخر ... من انتخاب نمیکنم که چه کسی موسیقیام را گوش کند و فقط در این چند سال همیشه تلاش کردهام بهترین کیفیتی که از دستم بر میآید را برای مردم آماده کنم و اجازه دهم یک تجربه متفاوت داشته باشند. در نهایت دوست دارم آدمهایی که مرا نمیشناسند و فقط از دور میگویند کار رام خوب نیست، به اجرای ما بیایند و کارها را گوش کنند و بعد بگویند که کار شما بد است تا حداقل ما این کار بدمان را ادامه ندهیم. در فضای مجازی دائما مردم به یکدیگر انتقاد میکنند و به هم بد و بیراه میگویند. من میگویم واقعا اگر تمام المانهای کار ما بیارزش است یک بار بیایید و آن را ببینید و همین را به ما بگویید تا ما دیگر این موسیقی را نزنیم.
۱۳۹۴/۱۰/۲۰ ۱۰:۳۷:۱۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]
صفحات پیشنهادی
صدای تهرانِ مدرن در موسیقیِ رامین بهنا
ایران یازده منتشر میشود صدای تهرانِ مدرن در موسیقیِ رامین بهنا آلبوم ایران یازده اثر تازه رامین بهنا و گروهش پس از دوسال تلاش برای ساخت به زودی منتشر میشود رامین بهنا آهنگساز در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با اعلام خبر انتشار آلبوم جدیدش گفت آلبوم «ایران یامحمدحسن مقیسه: نیازمند تلفیق ادبیات و سیاست هستیم/ نویسندگان معاصر، ادبیات کلاسیک را بخوانند
محمدحسن مقیسه نیازمند تلفیق ادبیات و سیاست هستیم نویسندگان معاصر ادبیات کلاسیک را بخوانندمحمدحسن مقیسه مدرس دانشگاه بیان کرد فضاهای سیاسی را میتوانیم وارد رمان کنیم به شرط این که مولفههای ادبی رعایت شود به گزارش خبرگزاری فارس محمدحسن مقیسه دکترای زبان و ادبیات فارسی درراه اندازی بانک اثرانگشت/نیازمند شفاف سازی در حوزه مالکیت هستیم
معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت هم اکنون در کشور و در حوزه مالکیت نیازمند یک شفاف سازی اساسی هستیم حمید تویسرکانی در حاشیه سفر به استان کرمان و جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان فراگیر است که همه مردم با آن سروکار دارند تصراهاندازی بانک اثرانگشت/نیازمند شفافسازی در حوزه مالکیت هستیم
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۸ معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت هم اکنون در کشور و در حوزه مالکیت نیازمند یک شفافسازی اساسی هستیم به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه کویر حمید تویسرکانی در حاشیه سفر به استان کرمان و جمع خبرنگاران با بمعاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور: نیازمند برندی جهانی برای معرفی کشور هستیم
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیازمند برندی جهانی برای معرفی کشور هستیممعاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت به برندی برای معرفی گسترده جهانی و اثرگذار کشور نیاز است و در این راه باید از نظر کارشناسان استفاده کنیم به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مرتضی رحمانی&zwبرای کاهش آسیب ها در جامعه نیازمند توسعه ظرفیت های مدیریتی هستیم
خبرگزاری میزان- جهانگیر گفت بسیاری از مشکلات جامعه حاصل ضعف عملکرد مدیریتی است و باید ظرفیت های مدیریتی را توسعه دهیم به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان زندان ها رئیس سازمان زندان ها در دیدار با استاندار خوزستان گفت بسیاری از مشکلات جامعه حهیدینک: هنوز به گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار هستیم
سرمربی موقت چلسی پس از کسب اولین پیروزی دومین دوره حضورش در این تیم کسب جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان را غیرممکن ندانست به گزارش خبرگزاری تسنیم گاس هیدینک سرمربی موقت چلسی پس از برتری 3 بر صفر تیمش در خانه کریستال پالاس در هفته بیستم لیگ برتر انگلیس ضمن افتخار به شاگرددر زمینه ایجاد دانشکده طب و دین نیازمند رهنمودهای مراجع هستیم
قم - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خواستار حمایت های گوناگون فکری و معنوی مرجعیت شیعه در زمینه راه اندازی دانشکده طب و دین شد و گفت دراین زمینه نیازمند رهنمدهای مراجع تقلید هستیم به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه ابوالفضل ایرانی خواه عصر چهارشنبه در دیدار اعضای نشست هامروز نیازمند یک مدیریت جامع و مفاهمه بین بخشی در کشور هستیم
شهردار تهران بابیان اینکه امروز نیازمند یک مدیریت جامع در همه بخش های کشور هستیم تأکید کرد اگر می خواهیم نظام اداری و اجرایی کشور مسیر خود را پیدا کند نیازمند یک مفاهمه بین بخشی هستیم ما در خیلی از کارها بخشی عمل می کنیم و فقط خودمان را می بینیمبه گزارش نسیم آنلاین شهرنوشفیلم/ گاز گرفتن های دیوانه وار در دنیای فوتبال
فیلم گاز گرفتن های دیوانه وار در دنیای فوتبال در فیلم زیر گاز گرفتن های دیوانه وار در دنیای فوتبال را مشاهده می کنید ویدیوها 1 farhangnews 170777-495611-1452401149 mp4 | دانلود فیلم لینک را کپی کنید دانلود فیلم 94 10 20 - 08 15 - 2016-1-10 08 15 49-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها