تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819610648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلایه‌ کارگردان «یک روز معمولی» از برگزارکنندگان جشنواره فجر/ حق ما ضایع شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گلایه‌ کارگردان «یک روز معمولی» از برگزارکنندگان جشنواره فجر/ حق ما ضایع شد
نادر مقدس انتقال به یکباره چهار فیلم از بخش سودای سیمرغ به بخش هنر و تجربه را بی‌عدالتی دانست.


نادر مقدس کارگردان سینما و فیلم سینمایی «یک روز معمولی» که امسال قرار بود با این فیلم در بخش هنر و تجربه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد؛ اما این اتفاق رخ نداد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این رویداد و اعتراض به چهار فیلمی که از بخش سودای سیمرغ به بخش هنر و تجربه راه پیدا کردند، گفت: با تمام احترامی که برای کارگردانان چهار فیلمی که فرم سودای سیمرغ را پر کردند؛ اما در کمال تعجب به بخش هنر و تجربه راه پیدا کردند، باید بگویم که چرا این فیلم‌ها از ابتدا فرم بخش هنر و تجربه را پر نکردند و آیا اگر در بخش سودای سیمرغ نمایش داده می‌شدند به هنر و تجربه می‌آمدند؟


وی افزود: من نمی‌گویم که فیلم من باید به بخش مسابقه هنر و تجربه راه پیدا می‌کرد، شاید فیلم‌هایی بودند که از فیلم من ارزشمندتر و حضورشان جایزتر بود. اما چرا چهار فیلم را از بخش سودای سیمرغ به هنر و تجربه آوردند؟! که فقط می‌توان گفت چون می‌خواستند دهان کارگردان‌های آن‌ها ببندند و راضی‌شان کنند. دست به اقدامی زدند که واقعا غیر منصفانه و ناعادلانه است.


وی ادامه داد: اگر قرار است فیلم‌ها در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کنند، باید از همان ابتدا قصد و نیت این کار را داشته باشند؛ نه اینکه حق فیلم‌هایی که از ابتدا فرم مخصوص خود را پر کردند، ضایع کنند و اصلا درست نیست لحظه آخر و زمانی که دیگر از دست کسی کاری برنمی‌آید، به یکباره جا مانده‌های سیمرغ را به بخش‌های دیگر ببرند.


این کارگردان اضافه کرد: درست است که مسئولان برگزاری جشنواره یکسری اختیارات دارند؛ اما نباید ناعادلانه برخورد کنند. با این حرکت عملکرد خود را زیر سوال بردند و خودشان همدیگر را نقض کردند.


نادر مقدس تصریح کرد: فیلم من و دیگر فیلم‌هایی که قصد حضور در بخش هنر و تجربه را داشتند، از ابتدا تکلیفشان مشخص بود. چرا که ساختار و فرم فیلم‌هایمان را به نحوی انتخاب کردیم که در انتها می‌بایست در بخش هنر و تجربه نمایش داده می‌شد، اما فیلم‌هایی که با سرمایه‌های حرفه‌ای تولید می‌شود طبیعتا کار و نوع نگاهشان با فیلم‌های ما که با هزینه‌ای تجربی کار شده، کاملا متفاوت و جایگاهشان در همان سودای سیمرغ است.


مقدس بیان کرد: از عملکرد برگزارکنندگان جشنواره کاملا ناراضی هستم و از این مسئله نمی‌گذرم و باید توضیح دهند. چون عملا حق چهار فیلم که قرار بود به بخش هنر و تجربه راه پیدا کنند را خوردند و به طور قطع اگر شرایط را مساعد‌تر می‌دیدند، بقیه فیلم‌هایی که جا مانده بودند را نیز به این طرف می‌آوردند.


این کارگردان عنوان کرد: مسئولان برگزاری جشنواره، حداقل حرمت مرحوم ایرج کریمی را نگه نداشتند و فیلمش را از بخش سودای سیمرغ حذف کردند. فیلمی که می‌توانست در این بخش نمایش داده شود.


مقدس در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: بی‌عدالتی و تبعیض قائل شدن مسئولان برگزاری جشنواره فجر، در این باره جای تامل دارد و همان طور که گفتم باید جوابگو باشند.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 






۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن