تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802753441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح‌های دولت تولید را بدتر به رکود می‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طرح‌های دولت تولید را بدتر به رکود می‌برد
اجراي وام خريد كالا پس از دو ماه از روز گذشته آغاز شد، اما سقف تسهيلات آن ۴ ميليون تومان كاهش يافت و از ۱۰ به ۶‌ميليون تومان رسيد، اين در حالي است كه از دو ماه گذشته خريد و فروش لوازم خانگي به شدت كاهش يافته و مردم در انتظار پرداخت اين تسهيلات بودند.


اجراي وام خريد كالا پس از دو ماه از روز گذشته آغاز شد، اما سقف تسهيلات آن ۴ ميليون تومان كاهش يافت و از ۱۰ به ۶‌ميليون تومان رسيد، اين در حالي است كه از دو ماه گذشته خريد و فروش لوازم خانگي به شدت كاهش يافته و مردم در انتظار پرداخت اين تسهيلات بودند.
طرح دولت براي خروج برخي كالاهاي بادوام از ركود و تحريك تقاضا در بازار اين كالاها در اواخر مهرماه اعلام شد و براساس آنچه مسئولان اقتصادي كشور اعلام كردند، قرار بود اين طرح‌ها كه شامل تسهيلات خريد خودرو، لوازم خانگي و كالاهاي واسطه‌اي است، به‌صورت كوتاه‌مدت براي شش ماه اجرا شود.
اين طرح براي خودروسازان خيلي زود اجرايي شد و دقيقاً‌ يك هفته پس از اعلام آن، خودروسازان موفق شدند بيش از 110هزار خودروي خود را با منابع بانك مركزي بفروشند، اما يك هفته پس از آغاز طرح تسهيلات خريد خودرو، طرح كارت اعتباري به‌عنوان ديگر سياست حمايتي دولت و بانك مركزي از توليد اعلام شد ولي اجراي آن منوط به تدوين سازوكار مشخص شد. اما روز گذشته با صدور اطلاعيه و آغاز ثبت‌نام مشخص شد كه در زمان اجرا و تدوين سازوكار اجرايي نظر دولت نسبت به ميزان تسهيلات و افراد مشمول تغيير كرده است. در حالي ثبت‌نام براي كارت اعتباري خريد كالا رسماً از ديروز(شنبه) آغاز شد كه صدور اطلاعيه بانك مركزي زواياي جديدي را از اين طرح از جمله كاهش سقف وام و افراد مشمول باز كرد.
طبق اعلام رسمي دستگاه‌هاي مربوطه از ديروز ثبت‌نام براي دريافت كارت اعتباري خريد كالا آغاز شد و بر همين اساس، زوج‌هاي جوان، بازنشستگان و مستمري‌بگيران تحت پوشش بيمه صندوق بازنشستگي كشوري مي‌توانند براي ثبت‌نام در طرح اقدام كنند.
 همزمان با آغاز ثبت‌نام، بانك مركزي اطلاعيه‌اي ويژه صادر و اعلام كرد كه تنها كساني مي‌توانند از اين تسهيلات بهره‌مند شوند كه حداكثر حقوق دريافتي ماهانه آنها يك ميليون و 500 هزار تومان باشد.  در اين اطلاعيه آمده است: كاركنان رسمي و پيماني سازمان‌هاي فوق كه حداكثر حقوق و مزاياي تعهد نشده ماهانه آنها معادل 15 ميليون ريال است.  همچنين در بند ديگر اطلاعيه بانك مركزي در ارتباط با شرايط دريافت تسهيلات از سوي بازنشستگان تأكيد شد: بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگي كشوري كه حداكثر مستمري تعهد نشده آنها ماهانه معادل 15 ميليون ريال است.
بانك مركزي البته علاوه بر سقف حقوق دريافتي با قيد يك بند رسماً از كاهش سقف تسهيلات خريد كالا خبر داده، چراكه پيش از اين بنا بود 10 ميليون تومان وام خريد كالا در قالب كارت اعتباري به مشمولان پرداخت شود ولي با اطلاعيه ديروز مشخص شد كه 4 ميليون اين وام رسماً آب رفت.  در اطلاعيه مذكور تأكيد شده است: سقف اعتبار اين كارت‌ها، حداكثر معادل چهار برابر حقوق و مزاياي تعهدنشده ماهانه(سقف گواهي كسر از حقوق) متقاضي بوده و تضمين بازپرداخت اقساط صرفاً از طريق گواهي كسر از حقوق و بدون نياز به تضامين و وثايق ديگر انجام مي‌شود اما دو نكته در اطلاعيه ديروز بانك مركزي وجود دارد؛ نخست اينكه با شرط حداكثر حقوق دريافتي تعداد بسياري از افراد از دريافت اين تسهيلات محروم خواهند شد چراكه افراد با حقوق ماهانه بيش از 1/5 ‌ميليون تومان نمي‌توانند از اين تسهيلات بهره‌مند شوند، ضمن آنكه افرادي كه حقوق آنها كمتر از 1/5 ميليون تومان هم باشد رسماً قادر به دريافت اين تسهيلات نمي‌باشند چراكه احتمالاً از عهده بازپرداخت اقساط برنخواهند آمد. همچنين بانك مركزي با اطلاعيه خود رسماً اعلام كرد كه سقف تسهيلات چهار برابر حقوق دريافتي است يعني با احتساب حقوق 1/5 ميليوني متقاضيان مي‌توانند 6 ميليون تومان دريافت كنند و اين يعني ديگر از تسهيلات 10 ميليون توماني خبري نيست.
   
طرح دولت ضربه سختي به توليد زد
همچنين سخنگوي انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي در واكنش به كاهش سقف وام با بيان اينكه از دولت بايد پرسيد، «چرا سه ماه است مشكلات متعددي را برسر توليد وارد كرده‌ است؟» گفت: واحدهاي توليدي در اين مدت ضربه‌هاي زيادي را متحمل شده‌اند.
حميدرضا غزنوي در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به اينكه بخشنامه بانك مركزي نشان داد، وام خريد كالا با كارت اعتباري در نهايت 6 ميليون تومان است، اظهار داشت: بانك مركزي از سه ماه پيش سقف كارت اعتباري را 10 ميليون تومان اعلام كرد، اما از همان روز تاكنون موضع‌گيري‌هاي مختلفي را در اين رابطه اعلام كرد.
 وي با بيان اينكه از همان روزهاي نخست اختصاص كارت اعتباري خريد كالا، ركود توليد تشديد شده است، افزود: واحدهاي توليدي در اين مدت ضربه‌هاي زيادي را متحمل شده‌اند، چرا دولت با قوانين بدون ثبات به‌جاي حمايت فقط مشكلات واحدهاي توليدي را بيشتر مي‌كند؟  سخنگوي انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي با انتقاد از اينكه بايد از دولت پرسيد «چرا سه ماه است مشكلات متعددي را بر سر توليد وارد كرده‌ است؟» گفت: قرار بود دولت اين ركود و تورم را از سطح واحدهاي توليدي برطرف كند، اما نه‌تنها اين اقدام صورت نگرفته بلكه بخشنامه‌ها و قوانين متعدد و متناقض باعث شده بلاتكليفي مردم و توليدكنندگان بيشتر از گذشته شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن