تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803910356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مزایا و معایب نسخه جدید برنامه « هفت» / افخمی «هفت » را به کجا می برد!؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
مزایا و معایب نسخه جدید برنامه « هفت» / افخمی «هفت » را به کجا می برد!؟
نگاهی به شیوه و رویکرد سری جدید برنامه «هفت»
مزایا و معایب نسخه جدید برنامه « هفت» / افخمی «هفت » را به کجا می برد!؟ در سری جدید برنامه هفت ، افخمی مجری جدید این برنامه از ابتدا به اصطلاح شمشیر را از رو بست و صراحتا اعلام کرد که نسبت به برخی سیاستها و گرایشهای سینمایی نقد جدی دارد.


 
گروه سینما و هنر فرهنگ نیوز ، جواد محرمی : بهروز افخمی برای تولید سری جدید برنامه هفت از همان ابتدا مشخص کرد که قرار نیست مانند خیلی از برنامه های هنری و فرهنگی فقط من باب خالی نبودن آنتن، برنامه هفت را جلوی دوربین ببرد.
 
او برخلاف اغلب برنامه های رسانه ملی حتی ژست بی طرفانه هم نمی گیرد. البته اصرار دارد همه منتقدان در برنامه او حاضر شوند و به سوالاتش درباره سینمای کشور پاسخ بگویند اما با این قید که برنامه او حتما موضع مشخصی دارد.
 
ضدیت با سینمای شبهه روشنفکری و محفلی که اعتبار زیادی برای گیشه قائل نیست خیلی زود رویکرد برنامه هفت را روشن کرد و اتفاقا باعث شد تا به اصطلاح کلام تند و تیز  مجری به سرعت ضمیرش را هم بشناسد چرا که جبهه بندی مخالفان سری جدید برنامه هفت با سرعتی بیش از حد انتظار علنی شد.
 



 
اینکه یک رسانه موضع مشخصی داشته باشد و سعی نکند مدام ژست بیطرفانه خود را حفظ کند برای خیلیها جذاب است. خیلیها معتقدند پاشنه آشیل هفت گبرلو دغدغه جلب رضایت خاطر همه بود. او سعی می کرد هیچ کس را در عالم سینما نرنجاند اما افخمی از ابتدا به اصطلاح شمشیر را از رو بست و صراحتا اعلام کرد که نسبت به برخی سیاستها و گرایشهای سینمایی نقد جدی دارد.
 
"هفت" افخمی خیلی زود وارد چالش جدی با طرفداران سینمای دولتی هم شد. جمله همایون اسعدیان در برنامه شهر فرنگ که گفته بود سینماگر نباید چشمش به دست مردمی باشد که برای خرید بلیط به گیشه مراجعه می کنند مورد نقد این برنامه قرار گرفت. اسعدیان  سینماگری است که انطباق سلیقه اش با سیاستهای رسمی سازمان سینمایی را مخفی نمی کند.
 
افخمی خود پس از شکست تجاری آخرین اثر سینمایی اش با عنوان "روباه" اجرای برنامه "هفت" را در دست گرفت و شعار ورشکستگی سینمای ایران را سر داد. شعاری که اصلا به مذاق سیاستگذاران عرصه سینما خوش نیامد چرا که رونق سینما ادعایی است که مدتهاست به ترجیع بند سخنان رئیس سازمان سینمایی تبدیل شده است و برنامه هفت ساز مخالفی است که شنیدن آن برای دولت اصلا خوشایند نیست.
 



 
منتقدان سری جدید هفت اغلب از شکست تجاری آخرین اثر سینمایی تهیه کننده این برنامه سخنی به میان نمی آورند چرا که همه آنها در سالهای اخیر شرایط مشابه ای را تجربه کرده اند و می دانند که این عدم موفقیت اپیدمی این روزهای سینماست. اما لحن و رویکرد سری جدید برنامه هفت به سرعت منتقدان جدی پیدا کرد. پرویز پرستویی در اینستاگرام از آن به عنوان برنامه ای سخیف یاد کرد. حجت الله ایوبی و بسیاری از حامیان دولتی او نیز عملا برنامه هفت را بایکوت کردند و حتی دعوت افخمی برای حضور جلوی دوربین این برنامه را رد کردند.
 
اما برنامه هفت باوجود همه مخالفانش تا اینجای کار جذاب از کار درآمده و توسط همانهایی که می گویند این برنامه را نمی بینند هم مورد توجه قرار گرفته است. موضع صریح و بدون ملاحظه مجری و تهیه کننده هفت پتانسیل زیادی برای دیده شدن دارد و این همان رویکردی است که تا به حال افخمی تلاش کرده از آن عدول نکند.
 
او هر قسمت از برنامه اش را بدون نیش و کنایه جدی به منتقدانش به پایان نمی رساند و با اعتماد به نفس ناشی از یک عمر فعالیت سینمایی نسبتا موفق هماورد می طلبد. به نظر می رسد افخمی به واسطه کارنامه اش در سینمای ایران آنقدر اعتبار برای خود قائل است که یک تنه همه موجودیت سینمای ایران را زیر سوال برده  و برای نجات سینمای ایران نسخه بپیچد.
 
مجری و تهیه کننده هفت معتقد است سینمای ایران اغلب مخاطبانش را از دست داده و در آستانه مرگی تدریجی قرار دارد و برنامه او اگر به مثابه شوکی قوی برای سینمای ایران عمل نکند بی فایده خواهد بود.
 



 
تهیه کننده برنامه هفت در یکی از قسمت های این برنامه، نظرسنجی پیامکی طرح کرد که این برنامه را به یکی از پرحاشیه ترین برنامه های او تبدیل کرد. کدام مجری برنامه هفت بیشتر شما را عصبانی می کند؟
 
مگر قرار است مجریان برنامه هفت مخاطبانشان را عصبانی کنند؟ برخی مخاطب این نظرسنجی پیامکی را همان منتقدان سرسخت برنامه هفت و طرفداران سینمای دولتی می دانند. رقابت رسانه ای در دنیای امروز ایجاب می کند مولفه هایی که باعث می شود تعداد مخاطبان یک برنامه افزایش یابد مورد توجه جدی قرار بگیرد و رسانه ملی بیش از پیش محتاج برنامه سازانی است که افکار و ایده های جدید را به میدان می آورند تا مانع از دست رفتن مخاطب شوند.
 
تحول در دنیای رسانه اگرچه باعث شده تا صنعتی چون سینما در تمام جهان با چالش جدی مواجه شود اما اگر اقتضائات جدید مورد واکاوی دقیق قرار گیرد می توان همچنان به سرپا نگه داشتن این پدیده امیدوار بود.
 
آنان که خوب می دانند عنصر سرگرمی چقدر در سینما محل اعتنا و اهمیت است، شیوه اجرای سری جدید برنامه هفت توسط بهروز افخمی در رسانه ملی را نیز درک می کنند و می دانند که احتمالا راه دومی وجود ندارد. برنامه ای که اگر سرگرم نکند هر قدر هم که پیام مهمی را مخابره کند چون بیننده ندارد اثری هم نخواهد داشت. سری جدید برنامه هفت ظاهرا قرار است ابتدا بکوشد تا چالش مخاطبش را که در جریان پخش سری قبلی این برنامه ایجاد شد حل کند و سپس برای اثرگذاری بر سینمایی که مخاطبش را از دست داده نسخه علاج بپیچد. 





94/10/17 - 15:24 - 2016-1-7 15:24:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن