تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819459360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سود كلان شركت‌هاي عربستاني از بازار روغن ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سود كلان شركت‌هاي عربستاني از بازار روغن ايران
همزمان با تنش‌هاي ايجاد شده بين ايران و عربستان، برخي سايت‌هاي عربي در حالي هموطنان خود را به تحريم كالاهاي ايراني دعوت مي‌كنند كه در ايران شاهد حضور پررنگ و سود كلان برخي شركت‌هاي عربستاني هستيم.
همزمان با تنش‌هاي ايجاد شده بين ايران و عربستان، برخي سايت‌هاي عربي در حالي هموطنان خود را به تحريم كالاهاي ايراني دعوت مي‌كنند كه در ايران شاهد حضور پررنگ و سود كلان برخي شركت‌هاي عربستاني هستيم.
به گزارش فارس، با تشديد تنش‌هاي سياسي بين ايران و عربستان، موضوع تحريم خريد كالاهاي ايراني در برخي سايت‌هاي عربستاني مطرح شده است. اين در حالي است كه هم اكنون شاهد حضور پرقدرت برخي شركت‌هاي عربستاني از جمله صافولا در اقتصاد ايران هستيم.  اين شركت عرب سهامدار اصلي گروه صنايع بهشهر است و توليدكننده و عرضه‌كننده اصلي روغن در ايران محسوب مي‌شود.  به گفته مديران گروه بهشهر، حدود 80 درصد سهام اين شركت در اختيار صافولاي عربستان است. سهم اين شركت در بازار روغن بيش از 30 درصد است و هر ساله سود كلاني از بازار ايران نصيب اين شركت عربستاني مي‌شود.
در عين حال، اين شركت تا كنون رايزني‌هايي را براي خريد سهام برخي شركت‌هاي بزرگ ايراني در صنايع مختلف از جمله صنعت ماكاروني، شيريني و سراميك داشته است.
شركت صافولا علاوه بر توليد روغن در ايران، در تركيه نيز توليد روغن انجام مي‌دهد كه بخشي از آن به بازار عراق و افغانستان صادر مي‌شود. اين در حالي است كه ايران همسايه افغانستان است و اصولاً صادرات از ايران به اين كشور و عراق به راحتي قابل انجام است اما صافولا ترجيح مي‌دهد توليدات تركيه‌اي خود را به اين دو كشور صادر كند.  
حضور صافولا در بازار روغن ايران آنقدر براي عرب‌ها سودآور است كه به محض تشديد تنش‌هاي سياسي بين ايران و عربستان، مسئولان اين شركت بر ادامه حضور خود در بازار ايران تأكيد كردند.  در اين راستا شركت هلدينگ بين‌المللي صافولا كه سود كلاني از بازار توليدات روغن خوراكي ايران به جيب مي‌زند اعلام كرد با وجود اعلام رياض براي قطع روابط تجاري و اقتصادي با تهران، به فعاليت خود در ايران ادامه مي‌دهد.
يك مقام ارشد در شركت صافولا گفت: از همان ابتدا با «خطرات احتمالي كار در ايران» آشنا بوده‌ايم اما مي‌دانيم كه در طولاني مدت و با رفع تحريم‌هاي اقتصادي از ايران شركت صافولا دست برتري در بازار مواد غذايي ايران خواهد داشت.
دولت عربستان 10 درصد از كل سهام شركت صافولا را در اختيار دارد و مابقي سهام نيز در اختيار يك عربستاني به نام «مأمون فالح سعيد الوداد» است.
به اين ترتيب، تجديد نظر عربستان در مراودات اقتصادي با ايران در حالي صورت گرفته كه شركت‌هاي عربي همچنان تشنه كسب سودهاي كلان از بازار كشورمان هستند و در اين زمينه تجديد نظر دولت ايران در ارتباط با شركت‌هاي عربستاني از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن