تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815944360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواب خوش مسئولان در آرامش پیش از طوفان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خواب خوش مسئولان در آرامش پیش از طوفان
يكي از مهم‌ترين سؤالاتي كه در اين بازه زماني (كه شرايط آلودگي هوا حكم آرامش پیش از طوفان را دارد)، به ذهن متبادر مي‌شود، اين است كه...
نویسنده : علی خدایی بیجاری 


يكي از مهم‌ترين سؤالاتي كه در اين بازه زماني (كه شرايط آلودگي هوا حكم آرامش پیش از طوفان را دارد)، به ذهن متبادر مي‌شود، اين است كه مسئولان موظف در امر رفع آلودگي هوا، در روزهاي پاك و قبل از وقوع وارونگي دما چه امر مهمي را تدبير مي‌كنند كه در صورت بازگشت روزهاي آلوده به واسطه تدبير آنان مقدار بسيار ناچيزي از شدت آلاينده‌ها كم و كسر شود و به قدر سر سوزني مخاطرات حاصل از اين اوضاع از جان هموطنان دور شود؟!
به نظر مي‌رسد كه مسئولان خدمتگزار در روزهاي پاك يحتمل با هدف تمدد اعصاب به استراحت مي‌پردازند كه با بازگشت هيولاي آلودگي توش و توان فرافكني و سفسطه‌گري داشته باشند تا از كارزار توپ اندازي به زمين ديگر مسئولان پيروز درآيند و روزي ديگر و روزگاري ديگر بر مسندي بنشينند كه استحقاق آن را ندارند!
با اين وجود عجيب است كه از تاريخ 26 آبان سال جاري كه سياست‌هاي كلي محيط زيست ازسوي مقام معظم رهبري به رؤساي قواي سه‌گانه ابلاغ شد، مسئولان مربوطه بارها بر ريزبيني رهبري و اشراف ايشان بر امور مرتبط با محيط زيست صحه گذاشته و برحق بودن مطالبات ايشان را تأييد و تحسين كرده‌اند. اما اين واكنش تنها در عرصه كلام بوده است و از آنجا كه به حكم بيت‌المثل «دوصد گفته چون نيم كردار نيست»، واكنش‌هاي مذكور مسئولان بي‌ترديد لقلقه زبان بوده و رسم تعارف !
اين در حالي است كه مملكت ما در اين بازه زماني، خاصه در عرصه آلودگي هوا كه مستقيماً جان و مال هموطنان را به مخاطره انداخته، به مسئولان كاربلد و عمل‌گرا نيازمند است.  با اين اوصاف بلا شك مي‌توان رويه كاري مسئولان دولتي را رويه‌اي سليقه‌اي تعريف كرد، چراكه هر مسئولي تنها بر اساس منافع خود و دستگاه تحت امرش حركتي لاكپشت‌وار در پيش گرفته است؛ حركتي كه مبتني بر اصل خودبيني و فارغ از اصول منافع ملي و مصالح ملت است!
حجت برحق اين مدعا را مي‌توان در آينه عملكرد مسئولان كميته اضطرار كاهش آلودگي هوا، در سال جاري ملاحظه و مشاهده كرد، چراكه در سال گذشته و سال‌هاي ماقبل آن نمايندگان دستگاه‌هاي موظف به هر طريق ممكن دور هم جمع مي‌شدند و با اقدامات نخ‌نما شده‌اي چون زوج و فردكردن تردد خودروها و تعطيلي مدارس در راستاي كاهش آلاينده‌ها اقدام مي‌كردند اما در سال جاري اين تك‌روي و برخورد سليقه‌اي تا به جايي پيش رفته كه حتي صرفه نمايندگان كميته اضطرار آلودگي هوا ياري نمي‌كند كه در جلسات بسيار ضروري كه متضمن جان و سلامت مردم است، حضور به هم رسانند! از همين رو با آغاز فصول سرد سال و وقوع وارونگي دما كميته ياد شده تنها در دو مورد تشكيل جلسه داد و اقدامات نتيجه‌بخش دو جلسه فوق‌الذكر تنها تعطيلي مدارس بود! اقدامي كه محمد حقاني رئيس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران آن را به يك شوخي تشبيه كرده است.
حقاني روز گذشته در مقام اعتراض گفته بود كه در مقابل انبوه آلودگي كه توسط خودروهاي فرسوده توليد مي‌شود، انجام برخي اقدامات مانند تعطيلي مدارس و... شبيه شوخي است. وي در ادامه تصريح كرده كه يكي از راهكارهاي عملي براي تطبيق اقدامات مديريت شهري با نظرات شهروندان و همدل كردن مردم شهر با مسئولان شهري، تقويت مديريت محلي است اما بايد خطاب به وي يادآوري كرد كه پيشنهادش پيش‌تر و بسيار اصولي‌تر و كامل‌تر از سوي رهبري عنوان شده است و ايشان هر ساله در مناسبت‌هاي مختلف توجه به محيط زيست را يكي از الزامات مهم كشور عنوان كرده‌اند. از سوي ديگر بسياري از رسانه‌ها، از جمله روزنامه جوان، طي سال‌هاي گذشته به انعكاس و انتقال راهكارهاي مقابله با آلودگي هوا اهتمام داشته‌اند. راهكارهايي كه حاصل گفت و شنود با كارشناسان و صاحب‌نظراني بوده و هست كه خارج از گود دولت و دولتيان ايستاده و شاهد و ناظر حركت مسئولان در بيراهه‌هايي بوده‌اند كه راه به تركستان داشته و دارند.
بنابراين با مرور اوضاع فعلي اين نتيجه عايد مي‌شود كه مسئولان خود را به خواب زده‌اند كه بيدار كردن‌شان چنين صعب و سخت است و حاصل اين خودبيني‌ها مرگ صدها هموطن است و شاهد مثال آن مرگ 180 شهروند تهراني است كه هر روز جان خود را در بي‌خبري محض و با نام حمله قلبي و سكته مغزي از دست مي‌دهند اما وجدان بيدار مي‌داند كه قاتل اصلي آلودگي هوا نيست، بلكه بي‌كفايتي و بي‌تدبيري مسئولاني است كه قباي خود را به قيمت جان هموطنان به كرسي و مسند مسئوليت دوخته‌اند!‌ هموطناني كه اين روزها براي هيچ مي‌ميرند!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن